home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW ID.3

Električni automobili zimi troše značajno više energije, dok potrošnja goriva dizelskog motora neznatno raste. Šta su naučnici tačno otkrili i zašto je električni automobil na kraju efikasniji.

Svako ko zimi telefonira svojim pametnim telefonom zna problem: baterija se prazni puno brže nego inače. Baterija električnog automobila je puno složenija i ima sistem upravljanja temperaturom, a problem je u tome da električno vozilo nema idealan domet zimi kao na optimalnim radnim temperaturama. 

Univerzitet primenjenih nauka Wismar je sada utvrdio kolika je tačna razlika u potrošnji energije dizelaša i električnog automobila, a sve je objavio Auto Verkehr. Kao testni automobil je poslužio VW ID.3. Automobil je vožen celu godinu i na testu je prešao 30.594 km. Kao vozilo za poređenje je poslužio Golf TDI. Rezultat: ID.3 je trošio u proseku 14,4 kWh godišnje na 100 km. U letnjim mesecima od juna do avgusta potrošnja je bila nešto manja i iznosila je 13,3 kWh na 100 km, zimi od decembra do februara potrošnja je porasla na 17,0 kWh, što je 28% više nego leti. Domet se smanjio s više od 400 kilometara na samo 317 km, navodi Revija HAK.

VW Golf

Golf s dizelskim motorom, međutim, nije imao gotovo nikakve gubitke u potrošnji. Golf TDI, prevedeno na električnu energiju, leti troši 49,7 kWh na 100 km, a zimi 52,2 kWh energije. Domet sa rezervoarom od 52 litra iznosi 1084 km leti i 1026 km zimi.

– S energetske tačke, električni ID.3 izlazi iz ovog poređenja kao jasni pobednik – kaže profesor elektrotehnike Ansgar Wego, koji je vodio seriju testova. Što se tiče efikasnosti, električna vozila su se pokazala znatno efikasnijim, navodi Wego.

Tokom cele godine, Golf TDI je potrošio oko 3,5 puta više energije od ID.3, mada ID.3 pati od prosečnog gubitka energije pri punjenju od dvanaest posto. 

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 714



Komentari