home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Moderna kompanija Tesla poznata je po proizvodnji modernih električnih automobila, ali Nikola Tesla napravio je električni automobil i to bez baterija još davne 1931.

S obzirom da mu je nedavno bio 156. rođendan i da je praktično stvorio moderni svet kakav danas poznajemo, dužni smo da mu posvetimo malo pažnje.

Istraživanja koje je sproveo strani portal koji se bavi automobilima Jalopnik.com pokazuju da automobil za koji se zasluge pripisuju Tesli nije zapravo postojao, međutim njegov električni automobil spominje se u mnogim tekstovima i knjigama tako da ni postojanje ni nepostojanje njegovog automobila nije dokazano. Ali uzbudljiva stvar je da je to moguće koristeći tehnologiju s kojom je Tesla eksperimentisao: bežični prenos energije.

Tesla je preradio automobil Pierce Arrow vađenjem originalnog benzinskog motora koga je zamenio zatvorenim električnim motorom prečnika 65 cm. Kako se motor prilično zagrevao, Tesla je morao ugraditi i ventilator dok je ostatak automobila, od osovine do zadnjih točkova, ostao nezamenjen. Motor je bio sastavljen od "energetskog prijemnika" s 12 vakuumskih cevi, a iz prijemnika je izlazila antena visine 1,8 metara. Iz prijemnika su takođe virile 2 debele cevi dužine desetak centimetara.

Automobil je trebao raditi na način da prijemnik koji je bio ugrađen u automobil prima bežično elektromagnetske talase na isti način na koji radio-prijemnik prima signale. To je bila Teslina pretpostavka o bežičnom prenosu energije koja bi omogućila bilo kojem električnom uređaju rad bez baterija ukoliko bi se nalazio u dovoljnoj blizini da bežično prima električnu energiju od predajnika.

Navodno se motor automobila "vrteo" na 1.800 obrtaja u minuti, a Tesla je rekao da je producirao dovoljno energije da uz pokretanje motora osvetli jednu kuću. Testirao je automobil desetak dana, te je zabeleženo da je dostigao maksimalnu brzinu od 144 km/h, a automobil nije ispuštao nikakve emisije.

Nakon testiranja navodno je električni motor zamenjen originalnim benzinskim, a šuška se da je Tesla svoj patent prodao Westinghouseu. Šta se posle dogodilo ostaje velika misterija, jer je njegov izum tajanstveno nestao i nije više nikad ugledao svetlo dana.

Svi zapisi o ovom Teslinom poduhvatu nestali su ili su izgubljeni, iako je vrlo verovatno da su samo dobro skriveni od strane velikih kompanija koje tačno znaju šta je i kako učinio Nikola Tesla. Dobro je poznato kako je Tesla stekao mnoge neprijatelje zalaganjem za besplatnu energiju, te upravo zato ne čudi da se podaci o njegovim eksperimentima drže skrivenim od strane određenih lobija.

Izvor: Economy.rs



čitanja : 3715



Komentari

genije...

Autor ivan 17 Jul 2012, 22:14

Највећи ум свих времена.

Autor ПИТБУЛ 17 Jul 2012, 23:41

nema reci koje bi iskazale postovanje i divljenje briljantnom umu i geniju kakav je bio tesla

Autor kole 18 Jul 2012, 00:17

haha kralj! on ide ospred ove zemlje i dan danas!

Autor NemanjaBB 18 Jul 2012, 00:58

Ko zna koliko je njegovih izuma "sklonjeno" i koliko bi svijet bio bolje mjesto. Mislite da bi američka vojska bila toliko superiorna bez njegovih izuma. A to možda nije ni jedan posto...

Autor Milan 18 Jul 2012, 08:43

Da li se stvarno primate na ove izmisljotine?

Autor votafak 18 Jul 2012, 15:09

Prvi električni samovoz Gustava Truvea.

Na njegovu a i našu nesreću, ovaj se gospodin – za razliku od svojih savremenika – nije snašao na tržištu ni usavršio svojoj izum, pa se kao datum rođenja prvog automobila ipak bilježi 29. januar 1886. Za utjehu je da je na temelju izuma i rada Gustava Truvea u Londonu i Parizu 1911. bio organizovan električni taksi prevoz.

A o Tesli - to majka jednom radja i to ne bilo gdje.

Autor redjoe 19 Jul 2012, 00:40

U Njujorku je još 1897. godine u saobraćaj uključeno 12 taksi vozila na električni pogon koji su izgledom više podsećali na kočije nego na savremene automobile.

Autor redjoe 19 Jul 2012, 00:42