
Naslednik modela Miura, prethodnik modela Diablo - treba li još nešto dodati? Bio je to jedan od automobila čiji se poster nalazio na zidu sobe čak i onih dečaka koji nisu bili veliki zaljubljenici u automobile. Jednostavno, toliko je bio egzotičan i jedinstven da je stekao kultni status.

Među BMW-ovim „M Power“ limuzinama Serije 5, jedan model se naročito izdvaja i omiljen je među entuzijastima. U pitanju je čuvena E39 generacija modela M5, koja se proizvodila između 1998. i 2003. godine.

Foto: Facebook / "Zastava automobili"
O njemu može da se priča danima. Napisane su i brojne knjige, gluposti i istine. Auto koji je obeležio istoriju jedne zemlje, naroda ali i svetske auto industrije ne proizvodi se već godinama. Na putevima ga je sve manje. Nekada prođe i i petnaestak minuta a da u centru Beograda ne vidite ni jedan primerak

Ferrari F40 je bio ultimativni „poster automobil“ ’80-tih godina prošlog veka, a istu ako ne i veću fascinaciju izaziva i danas. Predstavljen 1987. godine kao naslednik modela 288 GTO, obeležio je jubilej - 40 godina marke Ferrari.

Mazda3, takođe poznata pod imenom Axela na nekim tržištima tokom prve tri generacije, bila je popularan izbor u segmentu kompaktnih automobil

Danas, kada je broj 500 sinonim za modele marke Fiat, već smo pomalo zaboravili da je postojalo vreme kada je Fiat pravio i uzbudljivije automobile od malih gradskih „zujalica“ i raznih krosovera. Uz dužno poštovanje prema uspešnom modelu 500, ipak je teško ne žaliti za nekadašnjim sportskim modelima fabrike iz Torina, koji su plenili kako izgledom tako i ostalim karakteristikama. Jedan od njih je i model Coupe, koji se između 1993. i 2000. godine proizvodio u pogonima dizajnerske kuće Pininfarina.

Prošlo je već petnaest godina od kako se Yugo ne proizvodi. Prvi prototip Juga predstavljen je pre tačno 45 godina predsedniku SFRJ Josipu Brozu Titu.

Yugo Florida je počela da se proizvodi 2. oktobra 1988., kao ponos domaće autoindustrije i lažni klon italijanskog ‘anti-Golfa’, modela Fiat Tipo, ‘Evropskog automobila 1989. godine’. A postala je njen najveći promašaj, za 20 godina proizvedeno je tek 30.000 primeraka…

Od 1963. kada je lansiran na tržište, Porše 911 oduševljava ljubitelje automobila širom sveta. Dokazao se na raznim trkačkim stazama, i postao statusni simbol. Voze ga bogati i slavni ljubitelji dizajna i brzih kola.

BMW-ovi modeli sa oznakom „Z“ oduvek izazivaju posebnu fascinaciju među ljubiteljima fabrike iz Minhena. Model Z8, koji je bio i ostao najekskluzivniji među njima, ove godine slavi 25. rođendan. Da, dobro ste pročitali – četvrt veka! Vreme zaista „leti“, ali da li ono može da naškodi automobilu kakav je BMW Z8?

U Citroenu slave 75 godina od predstavljanja legendarnog modela 2 CV. Od tada je kultni Spaček repliciran u više od 5 miliona primeraka.

Kada je Ferrari 1996. godine predstavio model 550 Maranello, to je značilo važnu prekretnicu za čuvenu italijansku marku. Bio je to prvi Ferrarijev dvosed sa 12-cilindarskim motorom koji je smešten napred umesto u sredini još od 1973. godine kada je model 365 GT4 BB nasledio legendarnu „Daytonu“ (365 GTB/4).

Proizvođač iz Riselshajma obeležava pet decenija od lansiranja legendarnog klasika. Reč je o Kadettu C, modelu koji se proslavio i na putu i u autosportu.

Kada je BMW 2004. godine predstavio četvrtu generaciju sportske limuzine M5, automobilska javnost je bila impresionirana pre svega njegovim „srcem“ – atmosferskim V10 motorom zapremine pet litara koji oslobađa moćnih 507 konjskih snaga i 520 Nm obrtnog momenta.

Pre četiri godine, 2019. obeležena je 30. godišnjica predstavljanja legendarne Opel Calibre na Salonu automobila u Frankfurtu 1989. godine, a čuveni Opelov aerodinamični coupe koji je nasledio Mantu, fanove ima i danas.