home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW 750i (E32)

Piše: Miloš Vasin

Druga generacija BMW-a Serije 7 (E32) je predstavljena 1986. godine sa mnogo tehničkih inovacija, ali ono najvažnije se nalazilo ispod haube. Posebno kada je reč o najjačoj verziji sa oznakom 750i i produženoj varijanti 750iL, u kojima je debitovao V12 motor sa fabričkom oznakom M70.

 (Dalje)



Fiat Stilo Schumacher Edition
 
Piše: Miloš Vasin

Pre dve decenije, Michael Schumacher je sa ukupno sedam šampionskih titula (pet za Ferrari) bio ubedljivo najuspešniji vozač u istoriji Formule 1. Fiat je, kao tadašnji vlasnik Ferrarija, želeo da deo te aure prenese na svoj model u kompaktnoj klasi. Rezultat je bio Stilo Schumacher Edition, specijalna verzija koja je predstavljena na Sajmu automobila u Parizu 2004. godine.

 (Dalje)

Audi R8 V12 TDI

Piše: Miloš Vasin

Audi je 2008. godine na Sajmu automobila u Detroitu iznenadio javnost predstavljanjem koncepta R8 V12 TDI, kojim je na spektakularan način pokazao da dizel motori mogu da pokreću i superautomobile. Ideja je potekla direktno sa trkačkih staza, jer je Audi sa prototipom R10 TDI tri puta uzastopno trijumfovao na trci 24 časa Le Mana (2006., 2007. i 2008. godine).

 (Dalje)

Fiat 126p
 
Pre 25 godina poslednji Fiat 126 "Happy End" u žutoj boji napustio je proizvodnu liniju u poljskoj fabrici Fiat Auto Poland u Bielsko-Białoj. Šta je za Evropu značio jedan od poslednjih i najdugovečnijih malih automobila s motorom pozadi?

 (Dalje)

Lamborghini Diablo

Lamborghini je Diabla prvi put predstavio davne 1990. godine kao naslednika legendarnog Countacha, a očekivanja su bila ogromna. Diablo nije razočarao - štaviše, postavio je nove standarde.

 (Dalje)

Audi A2
 
Audi A2 slavi 25 godina od lansiranja, a i danas je jedan od najinovativnijih modela u istoriji nemačkog proizvođača. Kao premijum kompakt u A segmentu, ovaj automobil je u svoje vreme bio revolucionaran po dizajnu, tehnologiji i potrošnji goriva.

 (Dalje)

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Piše: Miloš Vasin

Sofisticiraniji od Diabla, siroviji od Aventadora i Revuelta, Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV za mnoge ljubitelje superautomobila predstavlja „zlatnu sredinu“, možda i najbolju kreaciju fabrike iz italijanskog mesta Sant'Agata Bolognese.

 (Dalje)

Volkswagen Passat W8

Piše: Miloš Vasin

Jedinstveni Volkswagen Passat W8 je predstavljen 2001. godine, kao vrhunac tadašnje B5.5 generacije (temeljno redizajniran Passat B5). Na prvi pogled, izgleda kao svaki drugi Passat B5.5, ali ispod karoserije se krije četvorolitarski W8 motor sa 32 ventila koji je razvijen unutar Volkswagen koncerna kao deo šire „W“ familije, uz kasnije verzije W12 i W16.

 (Dalje)

Enco Ferari
 
Enco Ferari (Enzo Ferrari), jedan od najpoznatijih i najvažnijih ljudi u čitavoj istoriji automobilizma, osnovao je najuspešniji sportski tim Scuderia Ferrari i najslavnijeg proizvođača sportskih automobila.

 (Dalje)

BMW M5
 
Ljubitelji BMW-a znaju da je E39 M5 jedan od najcenjenijih sportskih sedana u istoriji, najviše zahvaljujući moćnom 5,0 litarskom V8 motoru. Međutim, put do te legendarne konfiguracije bio je sve samo ne jednostavan. Godinama su u Minhenu vodili rasprave o srcu budućeg M5, a među opcijama su se našli turbopunjač, pa čak i nešto za BMW gotovo nezamislivo – V6 motor, piše Motor1.

 (Dalje)

Ferrari 288 GTO
 
Za Ferrari, oznaka GTO (Gran Turismo Omologato) ima poseban značaj i retki su modeli koji su „zaslužili“ da je nose. Ta tri slova su 1962. godine krasila jedan od najcenjenijih i najuspešnijih automobila svih vremena - Ferrari 250 GTO i nametnula su se kao težak izazov za svakog potencijalnog naslednika.

 (Dalje)

BMW E30 ix
 
Danas BMW u gotovo svakoj seriji nudi jednu ili više varijanti s pogonom na sve točkove. Ali pre 40 godina marka je zakoračila na nepoznat teren: na Međunarodnom salonu automobila (IAA) 1985. u Frankfurtu predstavljen je BMW 325i s pogonom na sve točkove. Oznaka tog modela E30 bila je „ix“.

 (Dalje)

Poly 10

Screenshot: Facebook

Rat i sankcije su zapečatili sudbinu jednog od najmanjih i najjeftinijih automobila.

Bivša država je bila jedna od retkih koja je imala vlastitu autoindustriju s potpunom logistikom unutar svojih granica. S istom logikom se krenulo i u razvoj minijaturnog gradskog automobila koji je trebalo da na jeftin način reši problem gradskih gužvi.

 (Dalje)

Suzulight
 
Ove jeseni, dok se Suzuki priprema za lansiranje e-Vitare, svog prvog električnog vozila, treba se prisetiti gde i kako je sve počelo za Suzuki Motor Corporation pre 70 godina. Naime, prvi model japanske marke, Suzulight, na tržištu se pojavio 1955. godine, iako je razvoj započeo mnogo ranije.

 (Dalje)

Prototipo 100
 
Podrumi i arhive automobilske industrije puni su prototipova koji su bili početak razvoja nekog vozila ili nikada nisu dospeli do serijske proizvodnje. I Fiat je, srećom, sačuvao nekoliko nacrta čiji su serijski modeli kasnije postali legende. Jedan od njih je i „Prototipo 100“. On je bio prvo eksperimentalno vozilo za budući Fiat 600.

 (Dalje)


1 2 3 ... 48 49 50  Sledeći»