home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota Century V12

Piše: Miloš Vasin

Toyota Century je prestižna limuzina visoke klase, decenijama omiljeno prevozno sredstvo japanske društvene elite, uključujući i carsku porodicu. Samim tim, reč je o najluksuznijem modelu iz Zemlje izlazećeg Sunca, a posebno mesto u istoriji zauzima druga generacija koju pokreće V12 motor.  

 (Dalje)



Mercedes
 
U godini 2026. istorija automobila se sabija u nekoliko jasnih brojeva. 140 godina od prvog Benzovog patenta, 130 godina od prvih komercijalnih teretnih i dostavnih vozila, i 100 godina od nastanka brenda Mercedes‑Benz. To nisu samo datumi. To su prelomne tačke koje objašnjavaju kako se tehnologija, industrija i kultura mobilnosti razvijaju.

 (Dalje)

Mercedes 124 T-Model
 
Pre 40 godina, karavan je kod Mercedesa postao etablirana niša. Dok su kod T-Modela serije 123 kupci isprva bili skeptični, uspeh je brzo raspršio sve sumnje. Tako su Nemci kod naslednika odmah planirali T-Model. Premijera je održana u septembru 1985. na Međunarodnom sajmu u Frankfurtu.

 (Dalje)

Audi Quattro

Motor koji je postao identitet

U svetu automobila retko koji motor nosi toliku težinu i emotivni naboj kao Audijev petocilindrični motor. Od premijere 1976. do današnjeg 2,5 TFSI u modelu Audi RS 3, ovaj agregat je izgradio status tehničke ikone – ne samo zbog performansi, već i zbog karaktera, zvuka i istorije u sportu. Audi ga zato sa razlogom smatra delom sopstvene DNK.

 (Dalje)

Jugo 45
 
Priča o automobilu Jugo, kasnije Yugo, u velikoj meri je nalik na priču o danas nepostojećoj državi u kojoj je nastao. Izvorno pisan ‘po domaće’ i namenjen modernizaciji jugoslovenskog voznog parka, bio je baziran na mehanici Fiata 127, pobedniku u izboru za ‘Evropski automobil 1972. godine’, s funkcionalnijom karoserijom. 

 (Dalje)

Zastava Skala
 
21. novembar 2008. godine - poslednja Zastava 101 je sišla sa proizvodne trake. Bio je to i poslednji automobil brenda Zastava. Cena od 4.200 evra za nov i registrovan auto, i garancija od 2 godine ili 100.000km, obezbedila mu je mesto drugog, najjeftinijeg, novog automobila na svetu (TATA je bila prva).

 (Dalje)

Zastava 101

Foto: Crvena Zastava

Na današnji dan 16.11.1971. godine, sa stare proizvodne trake u Kragujevcu, sišla je prva Zastava 101.

 (Dalje)

Porsche BMW
 
Proizvođači automobila decenijama ulažu ogromne napore da bi sakrili izgled svojih budućih modela. Porsche je tu posebno inovativan.

 (Dalje)

Yugo

Yugo se nije svideo Titu: "Majku mu, a što ću ja sa tim? Dajte ga malom Joški!"

Kada će novi Yugo, još ne znamo. Priča se pokrenula u februaru, ali je u međuvremenu počela da bledi i već, evo, pola godina nema novih informacija. Nadamo se da je novi Jugić samo “promašio brzinu” i da će da se nastavi projekat koji je pokrenuo naš čovek iz Nemačke, doktor Aleksandar Bjelić. Ono što sigurno znamo je da je na današnji dan, 11. novembra 2008, prestala proizvodanja jednog i jedinog pravog i originalnoj Yuga.

 (Dalje)

Alfa Romeo 4C

Piše: Miloš Vasin

Alfa Romeo 4C je veoma poseban automobil – spoj dizajna koji hipnotiše svojom lepotom, inženjeringa poreklom iz trkačkih garaža i čistih emocija koje raspaljuju strast ljubitelja rasnih sportskih automobila. U vremenu kada automobilska industrija sve češće ide putem kompromisa, 4C (4 Cilindri) je rezultat suprotne filozofije.

 (Dalje)

Mercedes W123
 
Bio je više od običnog automobila kao oličenje nemačkog kvalitetnog inžinjeringa. Milion kilometara? Nema problema za ovu banku na točkovima, koja je u serijsku proizvodnju ušla 1975. godine i tamo se zadržala skoro 11 godina.

 (Dalje)

BMW 745i SA
 
Piše: Miloš Vasin

Ljubitelji BMW-a oduvek maštaju o tome da fabrika iz Minhena napravi ultimativnu verziju Serije 7, odnosno model M7. Malo je poznato da je automobil koji se mirne duše može smatrati za M7 debitovao još 1984. godine za tržište Južne Afrike sa oznakom 745i SA. Reč je o najmoćnijoj verziji prve generacije Serije 7 (E23), de facto BMW-u M7 po svemu osim oznake na prtljažniku. 

 (Dalje)

BMW 750i (E32)

Piše: Miloš Vasin

Druga generacija BMW-a Serije 7 (E32) je predstavljena 1986. godine sa mnogo tehničkih inovacija, ali ono najvažnije se nalazilo ispod haube. Posebno kada je reč o najjačoj verziji 750i i produženoj varijanti 750iL, u kojima je debitovao V12 motor sa fabričkom oznakom M70.

 (Dalje)

Fiat Stilo Schumacher Edition
 
Piše: Miloš Vasin

Pre dve decenije, Michael Schumacher je sa ukupno sedam šampionskih titula (pet za Ferrari) bio ubedljivo najuspešniji vozač u istoriji Formule 1. Fiat je, kao tadašnji vlasnik Ferrarija, želeo da deo te aure prenese na svoj model u kompaktnoj klasi. Rezultat je bio Stilo Schumacher Edition, specijalna verzija koja je predstavljena na Sajmu automobila u Parizu 2004. godine.

 (Dalje)

Audi R8 V12 TDI

Piše: Miloš Vasin

Audi je 2008. godine na Sajmu automobila u Detroitu iznenadio javnost predstavljanjem koncepta R8 V12 TDI, kojim je na spektakularan način pokazao da dizel motori mogu da pokreću i superautomobile. Ideja je potekla direktno sa trkačkih staza, jer je Audi sa prototipom R10 TDI tri puta uzastopno trijumfovao na trci 24 časa Le Mana (2006., 2007. i 2008. godine).

 (Dalje)


1 2 3 ... 49 50 51  Sledeći»