Lancia Thema ove godine slavi jubilej - 40 godina od kada je najavljena u maju davne 1984, da bi zvanično bila predstavljena javnosti u novembru iste godine na sajmu automobila u Torinu.
Alfa Romeo 156 spada među najvažnije modele u istoriji čuvene italijanske fabrike. Iako se pojavio davne 1997. godine, veliki broj 156-ica je i danas prisutan na ulicama, a najveću pažnju entuzijasta privlače primerci koji nose magičnu oznaku GTA.
› Uspeh preko „bare“: Škoda Felicia bila je hit na sajmu automobila u Njujorku u aprilu 1959.
› Trajno nasleđe: današnja Škoda Octavia, sada u svojoj četvrtoj modernoj generaciji, najprodavaniji je model brenda
U današnjoj automobilskoj industriji je nezamislivo da neko napravi V8 motor sa zapreminom od svega dve litre i uvede ga u serijsku proizvodnju. Baš to je pre više od četiri decenije uradio Ferrari. Naime, u Italiji su 1980-tih godina postojale značajne poreske olakšice za nove automobile sa zapreminom motora manjom od 2000 kubika. A Ferrari se, blago rečeno, baš i nije uklapao u tu kategoriju.
U današnjoj eri „daunsajzinga“, prekomerne digitalizacije i agresivne ekspanzije električnih automobila, čak i najtvrdokorniji ljubitelji automobila su pomalo zaboravili na modele kao što je Renault Clio V6. Reč je o najekstremnijem i „najluđem“ Cliu svih vremena, koji je imao centralno smešten V6 motor sa pogonom na zadnjim točkovima.
Jedinstvena sajamska manifestacija i najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u jugoistočnoj Evropi, Bg car show i Motopassion, biće održana na Beogradskom sajmu u tradicionalnom prolećnom terminu – od 21. do 27. marta 2024. godine.
Da li ste znali da je čovek koji je napravio neke od najbržih i najtraženijih automobila svih vremena odlučio da vozi MINI?
Početkom 1990-ih pick-upovi su bili retka pojava na evropskim putevima. Međutim, Škoda je bila spremna da rizikuje pa je s novom Felicijom predstavila i njenu praktičniju verziju Pickup. U martu 1995. je otišla još dalje pa je debitovala šminkerska Škoda Felicia Fun.
– Ponovno otrkrivanje Roadstera: 9. februara 1989. Mazda MX-5 je proslavila svoju svetsku premijeru
– Rekordna proizvodnja: Više od 1,2 miliona Mazda MX-5 napravljeno kroz četiri generacije
– Sveobuhvatno ažuriranje za još više užitka u vožnji: Mazda MX-5 iz 2024.
Istorijski tok je poput plahovite Drine, brz, nepredvidiv i nosi sve pred sobom. U krivudavim brzacima istorijske reke tako se potopljena našla i najveća jugoslovenska automobilska ekspedicija – od Kragujevca do Kilimandžara sa pet Zastava 101, 1975. godine.
Ekspediciju je organizovala Zastava, uz podršku rafinerije ulja Modriča, Tigra iz Pirota, ali i drugih, manjih preduzeća koja su učestvovala u pripremi. Dizajn automobila i logo ekspedicije radio je tada poznati dizajner i crtač stripova Veselin Sredanović.
Davnih šezdesetih godina kompanija je uložila mnogo vremena i truda da pokuša da predvidi kako će izgledati promenljivo okruženje kupovine automobile, nakon čega je došla do zaključka da nemaju proizvod koji odgovara potrebama novih potrošača.
Iako izgleda skoro identično kao standardna Mercedesova SL-klasa fabričke oznake R129, najsnažnija verzija SL 73 AMG ima performanse na nivou supersportskih automobila svog vremena. Drugim rečima, ovaj automobil predstavlja istinsku „zver u elegantnom odelu“.
U svetu automobila često se otkrivaju neverovatne priče o tehničkim inovacijama i skrivenim vezama među proizvođačima. Jedna od takvih priča vodi nas kroz vrtlog prošlosti, od DDR-a do Savezne Republike Nemačke, gde su se Trabant i Seat Ibiza II susreli na neočekivan način.
Sovjetski putnički automobil „Moskvič-412“. Proizvodio se u Moskvi u fabrici AZLK od 1967. do 1976. i u Fabrici automobila u Iževsku od 1967. do 1997. godine
Ulicama sovjetskog grada Harkova 1976. godine se kretao eksperimentalni „Moskvič 412“ u koji je umesto benzina točena obična voda.
Možda će vam se učiniti čudnim to što u ovoj rubrici pišem o modelu koji se pojavio pre samo deset godina. Ipak, u slučaju Citroena C4 Cactus to je sasvim opravdano, a u nastavku teksta ću objasniti zašto.