
Yugo Florida je počela da se proizvodi 2. oktobra 1988., kao ponos domaće autoindustrije i lažni klon italijanskog ‘anti-Golfa’, modela Fiat Tipo, ‘Evropskog automobila 1989. godine’. A postala je njen najveći promašaj, za 20 godina proizvedeno je tek 30.000 primeraka…

Od 1963. kada je lansiran na tržište, Porše 911 oduševljava ljubitelje automobila širom sveta. Dokazao se na raznim trkačkim stazama, i postao statusni simbol. Voze ga bogati i slavni ljubitelji dizajna i brzih kola.

BMW-ovi modeli sa oznakom „Z“ oduvek izazivaju posebnu fascinaciju među ljubiteljima fabrike iz Minhena. Model Z8, koji je bio i ostao najekskluzivniji među njima, ove godine slavi 25. rođendan. Da, dobro ste pročitali – četvrt veka! Vreme zaista „leti“, ali da li ono može da naškodi automobilu kakav je BMW Z8?

U Citroenu slave 75 godina od predstavljanja legendarnog modela 2 CV. Od tada je kultni Spaček repliciran u više od 5 miliona primeraka.

Kada je Ferrari 1996. godine predstavio model 550 Maranello, to je značilo važnu prekretnicu za čuvenu italijansku marku. Bio je to prvi Ferrarijev dvosed sa 12-cilindarskim motorom koji je smešten napred umesto u sredini još od 1973. godine kada je model 365 GT4 BB nasledio legendarnu „Daytonu“ (365 GTB/4).

Proizvođač iz Riselshajma obeležava pet decenija od lansiranja legendarnog klasika. Reč je o Kadettu C, modelu koji se proslavio i na putu i u autosportu.

Kada je BMW 2004. godine predstavio četvrtu generaciju sportske limuzine M5, automobilska javnost je bila impresionirana pre svega njegovim „srcem“ – atmosferskim V10 motorom zapremine pet litara koji oslobađa moćnih 507 konjskih snaga i 520 Nm obrtnog momenta.

Pre četiri godine, 2019. obeležena je 30. godišnjica predstavljanja legendarne Opel Calibre na Salonu automobila u Frankfurtu 1989. godine, a čuveni Opelov aerodinamični coupe koji je nasledio Mantu, fanove ima i danas.

Mnogi ljubitelji automobila marke BMW se slažu u oceni da je BMW Serije 7, fabričke oznake E38, koji se proizvodio od 1994. do 2001. godine najlepša limuzina koju je fabrika iz Minhena ikada napravila. Iako je dizajn stvar ukusa, elegantna linija i savršene proporcije ove legendarne „Sedmice“ retko koga ostavljaju ravnodušnim. Danas možda i više nego u vreme kada je E38 bio u „cvetu mladosti“. Jednostavno, on stari kao dobro vino: kako godine prolaze, sve je privlačniji i lepši. Pravi moderni klasik !

Bugatti obeležava 85. rođendan svog dizajnera Giorgetta Giugiara i 30. rođendan modela Bugatti EB112, jednog od najradikalnijih koncepata te marke, koji nikada nije ušao u serijsku proizvodnju.

Lamborghini se priprema da predstavi naslednika modela Huracan, ali pre toga obeleežava 20. godinu modela koga je nasledio upravo Huracan, a to je legendarni Gallardo.

Pokušaj da se Lancia Delta pod markom Saab probije na tržište Skandinavije, a Saab jeftino dođe do gotovog proizvoda završio je neslavno, jer je ovom zanimljivom automobilu presudila obična korozija. Gotovo sve što je moglo poći po zlu, pošlo je po zlu. Možda GM i nije najgore što se Saabu moglo dogoditi.

Nemački proizvođač automobila obeležava 30 godina od predstavljanja Corse B. Ovo je bila prva Corsa proizvedena u Ajzenahu u Nemačkoj, a bila je namenjena ženama. Podigla je sigurnosne standarde uvođenjem ABS-a, prednjih vazdušnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojaseva. Prodata je u preko četiri miliona primeraka.


Početkom 1950-ih Chevrolet je odlučio da prekine monotoniju i izađe iz ustajalih voda automobilskog dizajna. Tako je 30. juna 1953. rođen Corvette - jedan od najpoznatijih američkih sportista.