
Lansiran krajem osamdesetih, ovaj automobil je praktično prethodnica modernog A8
Kako je automobilski pejzaž u to vreme evoluirao u smeru kreiranja rafiniranijih i komfornijih vozila, marka iz Ingolštata je svoj prvi korak u premijum segment napravila uvođenjem Audija V8. Lansirana 1988., ova sjajna limuzina ne samo što je označila prekretnicu za svog proizvođača u smislu ulaska u visoko društvo, već je u igru uvela novu tehnologiju, koja je ostavila dubok trag u automobilskoj industriji.

Ferrari F512 M je poslednja, ali ujedno i najbrža i najređa verzija čuvenog modela Testarossa. Naime, između 1994. i 1996. godine napravljen je samo 501 primerak ovog modela, što je mnogo manje od originalne Testarosse (7177 primeraka) i druge verzije 512 TR (2261 primerak).

Krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina, svet automobila bio je opčinjen Wankel motorom. Mnoge velike kompanije osigurale su licencu za njegovu proizvodnju, a 1967. godine pridružio im se i Citroën.

U vreme kada je Enzo Ferrari pravio najsavremenije trkačke automobile, biznismen i konstruktor traktora Ferruccio Lamborghini mu je predložio da napravi nekoliko promena koje bi mogle da poboljšaju njegove produkcijske modele. Ferruccio je, naime, u to vreme bio klijent Ferrarija. Enzo je odbacio Lamborghinijeve sugestije, smatrajući da je ponižavajuće primati savete od proizvođača traktora. Nakon toga, Lamborghini je odlučio da počne da pravi svoje sportske automobile, čiji glavni cilj je bio da konkurišu Ferrariju.

BMW Serije 6 prve generacije (E24) važi za jedan od najpopularnijih modela u istoriji fabrike iz Minhena. Debitovao je 1976. godine kao naslednik čuvenog modela E9, a kreirao ga je proslavljeni francuski dizajner Pol Brak.

Kada sam u proleće 1999. godine, tokom NATO bombardovanja SR Jugoslavije, u jednom domaćem časopisu prvi put video fotografije naslednika modela Ferrari F355, bio sam razočaran. Ali ne zbog toga što su fotografije i kvalitet štampe u to vreme bili prilično loši. Nije na to uticala ni konstantna strepnja od vazdušne opasnosti. Ferrari 360 Modena je, naime, imao radikalno drugačiji dizajn od svojih prethodnika, pa mi je delovao čudno. Nije mi u tom trenutku izgledao kao „pravi Ferrari“, odnosno adekvatan naslednik ikona iz Maranela kao što su 308 GTB, 328 GTB, 348 TB i (naročito) F355.

Na putevima u Bosni i Hercegovini i dalje krstare „golfovi dvojke”. I to u značajnom broju. „Golfovi dvice”, kako ih tamo zovu, veoma su cenjeni u brdskim predelima, gde se spomenuto vozilo, bez većih problema probija neuređenim drumovima.

Rolls-Royce Camargue je automobil koji sam upoznao na neobičan način. Bilo je to u leto 1990. godine, poslednje pre tragičnog raspada SFRJ. Imao sam sedam godina i sa porodicom putovao u Trst, što je bio i moj prvi odlazak u inostranstvo. Sećam se da sam očekivao da ću u Italiji videti gomilu Ferrarija i sličnih egzotičnih modela. Naravno, bio sam razočaran kada sam video da je i tamo velika većina automobila „obična“, a ne egzotična kako sam ja to zamišljao u svojim dečačkim maštarijama.

Naslednik modela Miura, prethodnik modela Diablo - treba li još nešto dodati? Bio je to jedan od automobila čiji se poster nalazio na zidu sobe čak i onih dečaka koji nisu bili veliki zaljubljenici u automobile. Jednostavno, toliko je bio egzotičan i jedinstven da je stekao kultni status.

Među BMW-ovim „M Power“ limuzinama Serije 5, jedan model se naročito izdvaja i omiljen je među entuzijastima. U pitanju je čuvena E39 generacija modela M5, koja se proizvodila između 1998. i 2003. godine.

Foto: Facebook / "Zastava automobili"
O njemu može da se priča danima. Napisane su i brojne knjige, gluposti i istine. Auto koji je obeležio istoriju jedne zemlje, naroda ali i svetske auto industrije ne proizvodi se već godinama. Na putevima ga je sve manje. Nekada prođe i i petnaestak minuta a da u centru Beograda ne vidite ni jedan primerak

Ferrari F40 je ikona 1980-ih godina, a istu ako ne i veću fascinaciju izaziva i danas. Predstavljen 1987. godine kao naslednik modela 288 GTO, obeležio je jubilej - 40 godina marke Ferrari.

Mazda3, takođe poznata pod imenom Axela na nekim tržištima tokom prve tri generacije, bila je popularan izbor u segmentu kompaktnih automobil

Danas, kada je broj 500 sinonim za modele marke Fiat, već smo pomalo zaboravili da je postojalo vreme kada je Fiat pravio i uzbudljivije automobile od malih gradskih „zujalica“ i raznih krosovera. Uz dužno poštovanje prema uspešnom modelu 500, ipak je teško ne žaliti za nekadašnjim sportskim modelima fabrike iz Torina, koji su plenili kako izgledom tako i ostalim karakteristikama. Jedan od njih je i model Coupe, koji se između 1993. i 2000. godine proizvodio u pogonima dizajnerske kuće Pininfarina.

Prošlo je već petnaest godina od kako se Yugo ne proizvodi. Prvi prototip Juga predstavljen je pre tačno 45 godina predsedniku SFRJ Josipu Brozu Titu.