home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes Sprinter

Komercijalni model nemačkog brenda nastao je pre tačno 30 godina. Da bi obeležio ovu priliku, nemački proizvođač je pripremio posebno izdanje Sprintera, a organizovao je i događaj posvećen njemu u muzeju brenda u Štutgartu.

Posetioci muzeja će moći da saznaju sve o ovom modelu i kako je evoluirao u proteklih 30 godina. Izložba traje od 4. februara do 30. marta, navodi Klix.ba.

Mercedes Sprinter

Sprinter se prvi put se pojavio 1995. godine i do danas je prodat u gotovo pet miliona jedinica širom sveta.

Novo specijalno izdanje, pod nazivom "30 Years of Sprinter", dostupno je i za verziju motora s unutrašnjim sagorevanjem, kao i za eSprinter - čisto električnu verziju nemačkog kombija. Specijalno izdanje je bazirano na Select liniji opreme i stavlja veliki naglasak na premium opremu s početnom cenom u Nemačkoj od 58.055 evra.

Kako i kada je nastao?

Prva generacija Mercedesovog kombija zvanično je lansirana 1995. godine. Tada novo komercijalno vozilo bilo je zamena za zastareli kombi T1/TN i ujedno je bio prvi komercijalni model marke koji je dobio punopravo ime, umesto brojeva i slova, koji su formirali kodove ili skraćenice. Prva generacija Sprintera je dobila i brojne napredne sigurnosne karakteristike u to vreme. Kao standard, prvi Sprinter je bio opremljen disk kočnicama na svim točkovima, ABS-om, automatskom blokadom diferencijala pogonskih točkova (ABD), sigurnosnim pojasevima podesivim po visini i kopčama na sedištima. Kao opcija je bio dostupan i vazdušni jastuk za vozača.

Samo pet godina nakon lansiranja, Sprinter je doživeo značajan redizajn, koji je doneo revidirani dizajn, ali i više standardnih karakteristika, kao što je vazdušni jastuk za vozača. Suvozačev jastuk je bio dostupan kao opcija. Od sredine 2000. godine bili su dostupni i bočni jastuci, kao i kontrola trakcije - ASR. Od 2002. godine Mercedesov kombi je takođe mogao biti opremljen ESP-om. Prva generacija je prodata u 1,3 miliona primeraka.

Druga generacija lansirana početkom 2006., a treća 2018. godine

Elektronska kontrola stabilnosti postala je standardna za neke varijante, a od 2008. godine vazdušno vešanje je uvedeno kao opcija. Godinu dana kasnije pojavila se tehnologija BlueEfficiency, koja je po prvi put donela 6-stepeni manuelni menjač i start-stop sistem. 2013. godine uveden je asistent za stabilnost pri bočnom vetru.

Mercedes Sprinter

Treća i aktuelna generacija pojavila se 2018. godine i prva je uvela pogon na prednje točkove. Do tada je Sprinter bio dostupan s pogonom na zadnje ili s pogonom na sve točkove. Treća generacija je ujedno bila i prva koja je predstavila opcioni MBUX multimedijalni sistem, kao i Distronic - sistem aktivne pomoći za održavanje sigurnosnog rastojanja. Godinu dana kasnije, lansiran je i prvi čisto električni Sprinter, nazvan eSprinter.

Mercedes Sprinter

Aktuelni model je osvežen prošle godine, a pored ažuriranog multimedijalnog sistema MBUX koji je sada dostupan kao standard, dodat je sistem aktivnog kočenja koji takođe uključuje detekciju mrtvog ugla i upozorenje na unakrsni saobraćaj.

Izvor: Klix.ba

Foto: Mercedes



čitanja : 148



Komentari