
Komercijalni model nemačkog brenda nastao je pre tačno 30 godina. Da bi obeležio ovu priliku, nemački proizvođač je pripremio posebno izdanje Sprintera, a organizovao je i događaj posvećen njemu u muzeju brenda u Štutgartu.
Posetioci muzeja će moći da saznaju sve o ovom modelu i kako je evoluirao u proteklih 30 godina. Izložba traje od 4. februara do 30. marta, navodi Klix.ba.

Sprinter se prvi put se pojavio 1995. godine i do danas je prodat u gotovo pet miliona jedinica širom sveta.
Novo specijalno izdanje, pod nazivom "30 Years of Sprinter", dostupno je i za verziju motora s unutrašnjim sagorevanjem, kao i za eSprinter - čisto električnu verziju nemačkog kombija. Specijalno izdanje je bazirano na Select liniji opreme i stavlja veliki naglasak na premium opremu s početnom cenom u Nemačkoj od 58.055 evra.
Kako i kada je nastao?
Prva generacija Mercedesovog kombija zvanično je lansirana 1995. godine. Tada novo komercijalno vozilo bilo je zamena za zastareli kombi T1/TN i ujedno je bio prvi komercijalni model marke koji je dobio punopravo ime, umesto brojeva i slova, koji su formirali kodove ili skraćenice. Prva generacija Sprintera je dobila i brojne napredne sigurnosne karakteristike u to vreme. Kao standard, prvi Sprinter je bio opremljen disk kočnicama na svim točkovima, ABS-om, automatskom blokadom diferencijala pogonskih točkova (ABD), sigurnosnim pojasevima podesivim po visini i kopčama na sedištima. Kao opcija je bio dostupan i vazdušni jastuk za vozača.
Samo pet godina nakon lansiranja, Sprinter je doživeo značajan redizajn, koji je doneo revidirani dizajn, ali i više standardnih karakteristika, kao što je vazdušni jastuk za vozača. Suvozačev jastuk je bio dostupan kao opcija. Od sredine 2000. godine bili su dostupni i bočni jastuci, kao i kontrola trakcije - ASR. Od 2002. godine Mercedesov kombi je takođe mogao biti opremljen ESP-om. Prva generacija je prodata u 1,3 miliona primeraka.
Druga generacija lansirana početkom 2006., a treća 2018. godine
Elektronska kontrola stabilnosti postala je standardna za neke varijante, a od 2008. godine vazdušno vešanje je uvedeno kao opcija. Godinu dana kasnije pojavila se tehnologija BlueEfficiency, koja je po prvi put donela 6-stepeni manuelni menjač i start-stop sistem. 2013. godine uveden je asistent za stabilnost pri bočnom vetru.

Treća i aktuelna generacija pojavila se 2018. godine i prva je uvela pogon na prednje točkove. Do tada je Sprinter bio dostupan s pogonom na zadnje ili s pogonom na sve točkove. Treća generacija je ujedno bila i prva koja je predstavila opcioni MBUX multimedijalni sistem, kao i Distronic - sistem aktivne pomoći za održavanje sigurnosnog rastojanja. Godinu dana kasnije, lansiran je i prvi čisto električni Sprinter, nazvan eSprinter.

Aktuelni model je osvežen prošle godine, a pored ažuriranog multimedijalnog sistema MBUX koji je sada dostupan kao standard, dodat je sistem aktivnog kočenja koji takođe uključuje detekciju mrtvog ugla i upozorenje na unakrsni saobraćaj.
Izvor: Klix.ba
Foto: Mercedes