

Ljubitelji BMW-a oduvek maštaju o tome da fabrika iz Minhena napravi ultimativnu verziju Serije 7, odnosno model M7. Malo je poznato da je automobil koji se mirne duše može smatrati za M7 debitovao još 1984. godine za tržište Južne Afrike sa oznakom 745i SA. Reč je o najmoćnijoj verziji prve generacije Serije 7 (E23), de facto BMW-u M7 po svemu osim oznake na prtljažniku.

Piše: Miloš Vasin
Druga generacija BMW-a Serije 7 (E32) je predstavljena 1986. godine sa mnogo tehničkih inovacija, ali ono najvažnije se nalazilo ispod haube. Posebno kada je reč o najjačoj verziji 750i i produženoj varijanti 750iL, u kojima je debitovao V12 motor sa fabričkom oznakom M70.

Pre dve decenije, Michael Schumacher je sa ukupno sedam šampionskih titula (pet za Ferrari) bio ubedljivo najuspešniji vozač u istoriji Formule 1. Fiat je, kao tadašnji vlasnik Ferrarija, želeo da deo te aure prenese na svoj model u kompaktnoj klasi. Rezultat je bio Stilo Schumacher Edition, specijalna verzija koja je predstavljena na Sajmu automobila u Parizu 2004. godine.

Piše: Miloš Vasin
Audi je 2008. godine na Sajmu automobila u Detroitu iznenadio javnost predstavljanjem koncepta R8 V12 TDI, kojim je na spektakularan način pokazao da dizel motori mogu da pokreću i superautomobile. Ideja je potekla direktno sa trkačkih staza, jer je Audi sa prototipom R10 TDI tri puta uzastopno trijumfovao na trci 24 časa Le Mana (2006., 2007. i 2008. godine).


Lamborghini je Diabla prvi put predstavio davne 1990. godine kao naslednika legendarnog Countacha, a očekivanja su bila ogromna. Diablo nije razočarao - štaviše, postavio je nove standarde.


Piše: Miloš Vasin
Sofisticiraniji od Diabla, siroviji od Aventadora i Revuelta, Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV za mnoge ljubitelje superautomobila predstavlja „zlatnu sredinu“, možda i najbolju kreaciju fabrike iz italijanskog mesta Sant'Agata Bolognese.

Piše: Miloš Vasin
Jedinstveni Volkswagen Passat W8 je predstavljen 2001. godine, kao vrhunac tadašnje B5.5 generacije (temeljno redizajniran Passat B5). Na prvi pogled, izgleda kao svaki drugi Passat B5.5, ali ispod karoserije se krije četvorolitarski W8 motor sa 32 ventila koji je razvijen unutar Volkswagen koncerna kao deo šire „W“ familije, uz kasnije verzije W12 i W16.





Screenshot: Facebook
Rat i sankcije su zapečatili sudbinu jednog od najmanjih i najjeftinijih automobila.
Bivša država je bila jedna od retkih koja je imala vlastitu autoindustriju s potpunom logistikom unutar svojih granica. S istom logikom se krenulo i u razvoj minijaturnog gradskog automobila koji je trebalo da na jeftin način reši problem gradskih gužvi.