home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Enco Ferari
 
Enco Ferari (Enzo Ferrari), jedan od najpoznatijih i najvažnijih ljudi u čitavoj istoriji automobilizma, osnovao je najuspešniji sportski tim Scuderia Ferrari i najslavnijeg proizvođača sportskih automobila.

 (Dalje)



BMW M5
 
Ljubitelji BMW-a znaju da je E39 M5 jedan od najcenjenijih sportskih sedana u istoriji, najviše zahvaljujući moćnom 5,0 litarskom V8 motoru. Međutim, put do te legendarne konfiguracije bio je sve samo ne jednostavan. Godinama su u Minhenu vodili rasprave o srcu budućeg M5, a među opcijama su se našli turbopunjač, pa čak i nešto za BMW gotovo nezamislivo – V6 motor, piše Motor1.

 (Dalje)

Ferrari 288 GTO
 
Za Ferrari, oznaka GTO (Gran Turismo Omologato) ima poseban značaj i retki su modeli koji su „zaslužili“ da je nose. Ta tri slova su 1962. godine krasila jedan od najcenjenijih i najuspešnijih automobila svih vremena - Ferrari 250 GTO i nametnula su se kao težak izazov za svakog potencijalnog naslednika.

 (Dalje)

BMW E30 ix
 
Danas BMW u gotovo svakoj seriji nudi jednu ili više varijanti s pogonom na sve točkove. Ali pre 40 godina marka je zakoračila na nepoznat teren: na Međunarodnom salonu automobila (IAA) 1985. u Frankfurtu predstavljen je BMW 325i s pogonom na sve točkove. Oznaka tog modela E30 bila je „ix“.

 (Dalje)

Poly 10

Screenshot: Facebook

Rat i sankcije su zapečatili sudbinu jednog od najmanjih i najjeftinijih automobila.

Bivša država je bila jedna od retkih koja je imala vlastitu autoindustriju s potpunom logistikom unutar svojih granica. S istom logikom se krenulo i u razvoj minijaturnog gradskog automobila koji je trebalo da na jeftin način reši problem gradskih gužvi.

 (Dalje)

Suzulight
 
Ove jeseni, dok se Suzuki priprema za lansiranje e-Vitare, svog prvog električnog vozila, treba se prisetiti gde i kako je sve počelo za Suzuki Motor Corporation pre 70 godina. Naime, prvi model japanske marke, Suzulight, na tržištu se pojavio 1955. godine, iako je razvoj započeo mnogo ranije.

 (Dalje)

Prototipo 100
 
Podrumi i arhive automobilske industrije puni su prototipova koji su bili početak razvoja nekog vozila ili nikada nisu dospeli do serijske proizvodnje. I Fiat je, srećom, sačuvao nekoliko nacrta čiji su serijski modeli kasnije postali legende. Jedan od njih je i „Prototipo 100“. On je bio prvo eksperimentalno vozilo za budući Fiat 600.

 (Dalje)

Ferrari F355
 
Predstavljen u martu 1994. na Sajmu automobila u Ženevi i prodavan do 1999. godine, Ferrari F355 nije bio samo temeljno redizajniran model 348, nego daleko kompletniji i impresivniji automobil u poređenju sa svojim prethodnikom. Transfer tehnologije iz Formule 1 je drastično poboljšao performanse i upravljanje, a F355 je istovremeno bio bezbedniji, udobniji i praktičniji - bez obzira na to da li krstarite kroz Maranello ili jurite trkačkom stazom Fiorano.

 (Dalje)

Skopak
 
* Na temelju tadašnje Škoda Octavia, proizvodnja pick-up modela Skopak započela je u Karačiju u maju 1970.

* Izgrađeno je ukupno 1400 jedinica u različitim verzijama i konfiguracijama

 (Dalje)

BMW 2002 Turbo
 
Krajem šezdesetih godina prošlog veka, BMW se borio za prevlast u Evropskom šampionatu turističkih automobila sa modelom 2002, koji je direktan prethodnik prve generacije Serije 3 (E21) iz 1975. godine. BMW 2002 je pokretao dvolitarski M10 motor, a osim osnovne varijante sa 100 KS, kupcima su ponuđene i sportske verzije 2002 ti i 2002 tii sa 120 i 130 konjskih snaga.

 (Dalje)

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
 
Najbolje od S-klase iz serije W116 ove godine obeležava svoj zlatni jubilej. Ova impresivna limuzina, koju pokreće osmocilindarski motor preuzet iz prestižnog Mercedesa 600 (W 100) s povećanom zapreminom, danas je traženi klasik koji nudi obilje snage, udobnosti i elegancije.

 (Dalje)

Fiat Uno Turbo i.e.
 
1980-te su bile zaista nešto posebno u svetu automobila. Naime, većina proizvođača je ponudila tržištu beskompromisne sportske modele gradske i kompaktne klase koji su za pristupačan novac malom masom i snažnim motorima mogli da se nose s puno skupljim sportskim coupe modelima.

 (Dalje)

Zastava Poly
 
Ovo je priča o neopevanom junaku naših drumova, koji nije ispunjavao naslovne stranice novina, niti korz pustinju stigao do Kilimandžara, već o autu koji je sam po sebi bio radnička klasa. Ovo je priča o Zastavi 101 Poli, legendi čija je istorija ostala nedorečena.

 (Dalje)

Citroen DS
 
Pre 50 godina proizvedena je poslednja „Ajkula“. A kada se Sitroen DS 1955. prvi put pojavio na francuskim ulicama, svet automobila se promenio.

 (Dalje)

GAZ 24-95
 
Mnogo pre nego što je Volvo 2015. godine predstavio atraktivnu limuzinu s terenskim karakteristikama S60 Cross Country, Sovjeti su sedamdesetih izradili GAZ-24-95 sa sličnim konceptom i očigledno bili inspiracija Šveđanima.

 (Dalje)


1 2 3 ... 48 49 50  Sledeći»