Iako je BMW E30 M3 ultimativna verzija Serije 3 druge generacije, manje je poznato da postoji takođe fabrička, ali mnogo ređa „kockica“ sa sličnim performansama. Reč je o modelu 333i, koji je 1985. godine napravljen ekskluzivno za tržište Južnoafričke Republike.
* Fabrika u Vrchlabí,
osnovana je 1864. prvobitno kao proizvođač kočija, a postala je deo brenda
Škoda 1946.
* Proizvodnja automobila
u Kvasinyju započela je 1934. s modelom Jawa 700; prva Škoda vozila napustila
su vrata fabrike 1947. godine
* Danas oba proizvodna
pogona u velikoj meri integrišu tehnologije Industrije 4.0
* Na lokaciji Kvasiny,
do 90% električne energije dolazi iz obnovljivih izvora, dok je fabrika u
Vrchlabí postigla ugljeničnu neutralnost 2020.
* U Kvasinyju Škoda
Auto proizvodi modele Karoq, Kodiaq i Octavia; Vrchlabí proizvodi 7-stepene
automatske menjače DQ200
Za mnoge fanove marke, ovo je poslednji pravi Mercedes: reč je o seriji 124, modelu više srednje klase. Sada serija 124 slavi svoj 40. rođendan: 26. novembra 1984. godine, štutgartska marka je prvo predstavila nove limuzine (W 124) u Sevilji (Španija).
U Škodinoj fabrici Kvasiny u Češkoj u septembru 1994. godine je započela proizvodnja modela Felicia, a pet godina nakon toga, ponovo početkom septembra 1999. godine s proizvodnih traka su počeli da silaze i prvi primerci novog modela, Fabije. Ove godine se tako u septembru obeležava 25., odnosno 30. rođendan modela koji su obeležili noviju istoriju češke marke, danas u vlasništvu Volkswagen Grupe.
Aston Martin je jedan od najvećih automobilskih brendova na svetu, ali sudbina njegovog prvog proizvedenog automobila još uvek je misterija. Sada Aston Martin Heritage Trust pokušava da pronađe taj automobil.
Rumunija je bila jedna od zemalja socijalističkog bloka gde inženjerstvo nije imalo veliku tradiciju, ali je rukovodstvo države bilo željno da proizvode sopstveni automobil. Sredinom šezdesetih, Rumuni su postigli dogovor s francuskim Renoom, od kojeg su dobili licencu za model Reno 12.
Električna vozila su danas sastavni deo portfolija mnogih proizvođača automobila. Postali su dakle normalna pojava, a ideja je mnogo starija nego što se misli – prvi električni automobili pojavili su se još četrdesetih godina prošlog veka.
BMW M3 CSL je lakša, snažnija i brža verzija treće generacije čuvenog modela M3, koju većina ljubitelja fabrike iz Minhena smatra najboljom „Trojkom“ svih vremena. Kada je predstavljen 2003. godine, CSL je preuzeo sve što su vrhunske kategorije automobilskog sporta tada mogle da ponude i podigao M3 na novi, još viši nivo.
* Revolucionarni, kompaktni SUV koji je postavio temelje segmenta i tri decenije
kasnije neumorno predviđa promenljive zahteve modernog života
* Od kompaktnog i agilnog predvodnika trendova do rešenja koja nude vodeću
praktičnost i udobnost u klasi tokom pet generacija
* Smeo i privlačan izgled koji ga izdvaja od svih drugih
* Pobednik po ukusu kupaca širom sveta, s preko 14 miliona prodatih primeraka od
1994. godine
Aktuelna Opel Zafira može da smesti do osam osoba, dok Combo može da preveze do sedam putnika. Ponudu će uskoro dopuniti nova Frontera, koja će opciono imati sedam sedišta, a koja je predstavljena povodom obeležavanja '125 godina proizvodnje automobila u Opelu'. Ova vozila za prevoz više osoba su imala 'prethodnicu' u originalnoj Zafiri. Predstavljena je 1999. godine.
Novi električn Renault 5 izaziva veliku pažnju. Nije ni čudo, jer je retro dizajn dobrim delom inspirisan slavnim prethodnikom. I dok Renault najviše ističe originalnu verziju iz 1972. godine, druga generacija ovog malog automobila pada u zaborav. Upravo sada, kada slavi 40. rođendan.
Postoji anegdota o jednom čoveku koji je otišao da kupi motocikl. Najviše se zadržao kod Jamahe za čiji se motocikl odlučio.
Nebrojeno anegdota je ostalo u sećanju članova ekspedicije. Većina njih pre podseća na scene iz serijala o Indijani Džounsu nego na stvaran život
Neobični karavan, koji je činilo pet automobila zastave 101 krenuo je iz Kragujevca 14. februara 1975. ka Kilimandžaru, najvišem vrhu Afrike. Na putu je bilo bezbroj prepreka izazvanih visokom temperaturom, nepristupačnim terenom i otežanom komunikacijom s lokalnim stanovništvom.
Početkom juna 2004. godine, Dacia, malo poznata marka van granica Rumunije, predstavila je svoj prvi moderni automobil. Danas kada Logan slavi 20. rođendan red je da se osvrnemo na model koji je bukvalno oživeo rumunsku autoindustriju.
Dacia Duster postoji od 1980-ih, kad je prvi rumunski terenac dobio manjeg brata i na nekim tržištima se nudio upravo pod danas popularnim imenom.