
BMW M3 CSL je lakša, snažnija i brža verzija treće generacije čuvenog modela M3, koju većina ljubitelja fabrike iz Minhena smatra najboljom „Trojkom“ svih vremena. Kada je predstavljen 2003. godine, CSL je preuzeo sve što su vrhunske kategorije automobilskog sporta tada mogle da ponude i podigao M3 na novi, još viši nivo.

* Revolucionarni, kompaktni SUV koji je postavio temelje segmenta i tri decenije
kasnije neumorno predviđa promenljive zahteve modernog života
* Od kompaktnog i agilnog predvodnika trendova do rešenja koja nude vodeću
praktičnost i udobnost u klasi tokom pet generacija
* Smeo i privlačan izgled koji ga izdvaja od svih drugih
* Pobednik po ukusu kupaca širom sveta, s preko 14 miliona prodatih primeraka od
1994. godine

Aktuelna Opel Zafira može da smesti do osam osoba, dok Combo može da preveze do sedam putnika. Ponudu će uskoro dopuniti nova Frontera, koja će opciono imati sedam sedišta, a koja je predstavljena povodom obeležavanja '125 godina proizvodnje automobila u Opelu'. Ova vozila za prevoz više osoba su imala 'prethodnicu' u originalnoj Zafiri. Predstavljena je 1999. godine.

Novi električn Renault 5 izaziva veliku pažnju. Nije ni čudo, jer je retro dizajn dobrim delom inspirisan slavnim prethodnikom. I dok Renault najviše ističe originalnu verziju iz 1972. godine, druga generacija ovog malog automobila pada u zaborav. Upravo sada, kada slavi 40. rođendan.

Postoji anegdota o jednom čoveku koji je otišao da kupi motocikl. Najviše se zadržao kod Jamahe za čiji se motocikl odlučio.

Nebrojeno anegdota je ostalo u sećanju članova ekspedicije. Većina njih pre podseća na scene iz serijala o Indijani Džounsu nego na stvaran život
Neobični karavan, koji je činilo pet automobila zastave 101 krenuo je iz Kragujevca 14. februara 1975. ka Kilimandžaru, najvišem vrhu Afrike. Na putu je bilo bezbroj prepreka izazvanih visokom temperaturom, nepristupačnim terenom i otežanom komunikacijom s lokalnim stanovništvom.

Početkom juna 2004. godine, Dacia, malo poznata marka van granica Rumunije, predstavila je svoj prvi moderni automobil. Danas kada Logan slavi 20. rođendan red je da se osvrnemo na model koji je bukvalno oživeo rumunsku autoindustriju.

Dacia Duster postoji od 1980-ih, kad je prvi rumunski terenac dobio manjeg brata i na nekim tržištima se nudio upravo pod danas popularnim imenom.

Kada sam 2013. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu prisustvovao svetskoj premijeri modela 458 Speciale, nisam ni sanjao da će to biti poslednji Ferrari sa atmosferskim V8 motorom. Ipak, Speciale je bio baš to – vrhunac evolucije atmosferskih „osmaka“ iz Maranela sa motorom u sredini.

Lancia Thema ove godine slavi jubilej - 40 godina od kada je najavljena u maju davne 1984, da bi zvanično bila predstavljena javnosti u novembru iste godine na sajmu automobila u Torinu.

Alfa Romeo 156 spada među najvažnije modele u istoriji čuvene italijanske fabrike. Iako se pojavio davne 1997. godine, veliki broj 156-ica je i danas prisutan na ulicama, a najveću pažnju entuzijasta privlače primerci koji nose magičnu oznaku GTA.

› Uspeh preko „bare“: Škoda Felicia bila je hit na sajmu automobila u Njujorku u aprilu 1959.
› Trajno nasleđe: današnja Škoda Octavia, sada u svojoj četvrtoj modernoj generaciji, najprodavaniji je model brenda

U današnjoj automobilskoj industriji je nezamislivo da neko napravi V8 motor sa zapreminom od svega dve litre i uvede ga u serijsku proizvodnju. Baš to je pre više od četiri decenije uradio Ferrari. Naime, u Italiji su 1980-tih godina postojale značajne poreske olakšice za nove automobile sa zapreminom motora manjom od 2000 kubika. A Ferrari se, blago rečeno, baš i nije uklapao u tu kategoriju.

U današnjoj eri „daunsajzinga“, prekomerne digitalizacije i agresivne ekspanzije električnih automobila, čak i najtvrdokorniji ljubitelji automobila su pomalo zaboravili na modele kao što je Renault Clio V6. Reč je o najekstremnijem i „najluđem“ Cliu svih vremena, koji je imao centralno smešten V6 motor sa pogonom na zadnjim točkovima.

Jedinstvena sajamska manifestacija i najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u jugoistočnoj Evropi, Bg car show i Motopassion, biće održana na Beogradskom sajmu u tradicionalnom prolećnom terminu – od 21. do 27. marta 2024. godine.