
Audi A2 – revolucionarni automobil ispred svog vremena
Kada je 1999. predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu, Audi A2 je bio prvi kompaktni automobil sa karoserijom u potpunosti izrađenom od aluminijuma. To ga je činilo izuzetno laganim i aerodinamičnim, pa je imao potrošnju goriva znatno manju od konkurencije.

Sa dužinom od 3,83 metra i masom od samo 153 kilograma (karoserija), A2 je bio pravo tehničko čudo. Iako mali spolja, pružao je dovoljno prostora za putnike i bio je praktičan saputnik u svakodnevnoj vožnji.

Audi A2 1.2 TDI – prvi automobil sa četvora vrata i potrošnjom od 3 l
Poseban dragulj bio je Audi A2 1.2 TDI, predstavljen 1999. godine. Ova verzija ušla je u istoriju kao prvi automobil sa četvora vrata koji troši samo 3 litra dizela na 100 kilometara.
Aerodinamika je, za to vreme, bila fantastična: koeficijent otpora vazduhu je 0,25, što je i danas impresivna vrednost. Motor od 61 KS i masa od samo 855 kilograma omogućavali su ekonomičnost i pouzdanost.
Specijalna izdanja i kraj proizvodnje
Godine 2003. Audi je lansirao specijalnu seriju colour.storm, prepoznatljivu po upečatljivim bojama poput Imola žute, Misano crvene, Sprint plave i Papaya narandžaste.
Uprkos tehničkim inovacijama i futurističkom dizajnu, prodaja nije ispunila očekivanja. Proizvodnja je okončana 2005. godine, posle pet godina i ukupno 176.377 proizvedenih primeraka. Danas je A2 cenjen kao mladi klasik i ima stabilnu vrednost na tržištu polovnih automobila.
Motor |
Oznaka |
Period proizvodnje |
Ukupno proizvedeno |
1.2 TDI 45 kW/61 KS |
Audi A2 1.2 TDI |
2000–2005 |
6.555 |
1.4 55 kW/75 KS |
Audi A2 1.4 |
2000–2005 |
81.649 |
1.4 TDI 55 kW/75 KS |
Audi A2 1.4 TDI |
2000–2005 |
69.676 |
1.4 TDI 66 kW/90 KS |
Audi A2 1.4 TDI |
2001–2005 |
7.416 |
1.6 FSI 81 kW/110 KS |
Audi A2 1.6 |
2002–2005 |
11.081 |
Ukupno |
|
|
176.377 |
Audi A2 kao moderan klasik
Danas, četvrt veka kasnije, Audi A2 se smatra automobilom ispred svog vremena. Inovativni dizajn, napredna tehnologija i niska potrošnja goriva čine ga ikonama među kompaktnim automobilima. Iako nije ostvario komercijalni uspeh, ovaj model i dalje ima verne obožavaoce i sve češće zauzima mesto među kolekcionarskim vozilima.
Izvor: Automotoshow.rs
Fotografije: Audi