home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche BMW
 
Proizvođači automobila decenijama ulažu ogromne napore da bi sakrili izgled svojih budućih modela. Porsche je tu posebno inovativan.

Porsche je tokom razvoja modela 924 napravio prilično pametan potez. Umesto da krene u razvoj vlastite maske za prototip, on je svoju mehaniku prebacio u velikoserijski model. Budući da je 924 bio prvi Porsche s prednjim motorom i nije imao prethodnika čiju bi karoseriju mogli da pozajme, u Cufenhauzenu su došli na neobičnu ideju.

Da bi prikrili razvoj onoga što se interno zvalo EA425, Porsche je nabavio BMW 2002 i prvu generaciju Opel Mante te ih pretvorio u test vozila. Sama 924-ka bila je svojevrsni kolaž delova VW-a i Audija. Kada je 1976. stigla kao naslednik modela 914, proizvodnja se odvijala u Audijevom pogonu u Nekarsulmu, navodi Index.hr.

Porsche BMW

Inače, projekat je zaživeo tek nakon što je Volkswagen odustao od svoje verzije i odlučio da radi na Sciroccu, modelu s prednjim pogonom baziranom na Golfu. Vodeno hlađeni 2,0 litarski četvorocilindraš je vodio poreklo iz Audija 100, a tek deset godina kasnije model 924 S dobija pravi Porscheov motor, 2,5 litarski četvorocilindarski motor iz 944.

Porsche i dalje koristi kreativne metode prikrivanja. Stavljaju nalepnice koje imitiraju starija prednja i zadnja svetla, a većina njihovih prototipova je crna, s dodatnim slojevima folije u boji karoserije da bi zbunili posmatrače. Čak su i prvim Taycanima ugradili lažne izduvne cevi da bi izgledali kao još jedna Panamera na benzin.

Izvor: Index.hr / Motor1.com

Foto: Porsche



čitanja : 82



Komentari