
Porsche je tokom razvoja modela 924 napravio prilično pametan potez. Umesto da krene u razvoj vlastite maske za prototip, on je svoju mehaniku prebacio u velikoserijski model. Budući da je 924 bio prvi Porsche s prednjim motorom i nije imao prethodnika čiju bi karoseriju mogli da pozajme, u Cufenhauzenu su došli na neobičnu ideju.
Da bi prikrili razvoj onoga što se interno zvalo EA425, Porsche je nabavio BMW 2002 i prvu generaciju Opel Mante te ih pretvorio u test vozila. Sama 924-ka bila je svojevrsni kolaž delova VW-a i Audija. Kada je 1976. stigla kao naslednik modela 914, proizvodnja se odvijala u Audijevom pogonu u Nekarsulmu, navodi Index.hr.

Inače, projekat je zaživeo tek nakon što je Volkswagen odustao od svoje verzije i odlučio da radi na Sciroccu, modelu s prednjim pogonom baziranom na Golfu. Vodeno hlađeni 2,0 litarski četvorocilindraš je vodio poreklo iz Audija 100, a tek deset godina kasnije model 924 S dobija pravi Porscheov motor, 2,5 litarski četvorocilindarski motor iz 944.
Porsche i dalje koristi kreativne metode prikrivanja. Stavljaju nalepnice koje imitiraju starija prednja i zadnja svetla, a većina njihovih prototipova je crna, s dodatnim slojevima folije u boji karoserije da bi zbunili posmatrače. Čak su i prvim Taycanima ugradili lažne izduvne cevi da bi izgledali kao još jedna Panamera na benzin.
Izvor: Index.hr / Motor1.com
Foto: Porsche