home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Piše: Miloš Vasin

Sofisticiraniji od Diabla, siroviji od Aventadora i Revuelta, Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV za mnoge ljubitelje superautomobila predstavlja „zlatnu sredinu“, možda i najbolju kreaciju fabrike iz italijanskog mesta Sant'Agata Bolognese.

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Kada je 2009. godine Lamborghini predstavio Murciélago LP 670-4 SuperVeloce (SV), bilo je jasno da se radi o kruni jedne epohe. Murciélago je tada bio „veteran“ u ponudi italijanske fabrike (debitovao 2001. godine), ali SV nije bio samo kozmetičko osveženje već njegova poslednja i najmoćnija verzija za najzahtevnije kupce. Drugim rečima, Lamborghini je najbolje sačuvao za kraj.

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Murciélago SV pokreće atmosferski V12 agregat zapremine 6,5 litara. Reč je o direktnom potomku legendarnog V12 motora iz 1963. godine, koji je debitovao u prvom „Lambu“ - modelu 350 GT i postepeno evoluirao kroz Miuru, Countach, Diablo i Murciélago. Naime, motor u Murciélagu SV je poslednja evolucija kreacije čuvenog inženjera Giotta Bizzarrinija, koga je Ferruccio Lamborghini angažovao da konstruiše prvi motor za njegovu fabriku.

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Oslobađa 670 konjskih snaga pri 8000 obrtaja u minutu, dok maksimalni obrtni momenat iznosi 660 Nm pri 6500 o/min. Masa karoserije je smanjena za oko 100 kg u odnosu na standardni LP 640, zahvaljujući upotrebi karbonskih vlakana i uklanjanju „nepotrebnih“ luksuznih detalja. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde i maksimalna brzina od 342 km/h. Murciélago LP 670-4 SV je standardno opremljen E-Gear poluautomatskom transmisijom, ali je vrlo mali broj, svega šest primeraka, napravljen sa manuelnim šestostepenim menjačem.

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Pogon na sva četiri točka raspoređuje snagu pretežno na zadnju osovinu, čime je SV zadržao prepoznatljivu „razigranost“ zadnjeg dela, ali uz znatno bolju stabilnost pri visokim brzinama od svojih prethodnika. Kao prvi model razvijen pod upravom Audija (Nemci su preuzeli Lamborghini 1998. godine), Murciélago predstavlja uspešnu kombinaciju italijanskog karaktera i nemačke preciznosti. Naravno, ta sinteza je najizraženija kod ultimativnog LP 670-4 SV.

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Vizuelno, Murciélago SV je agresivniji i funkcionalniji od standardnih verzija. Redizajnirani prednji branik, veći usisnici za vazduh, karbonski difuzor i veliki zadnji spojler jasno apostrofiraju njegovu posebnost. Tu su i tradicionalne, stilizovane oznake „SV“ na bokovima karoserije. Zaobljene linije enterijera predstavljaju zanimljiv kontrast u poređenju sa izrazito oštrim linijama karoserije. Minimalistički dizajniranom kabinom dominiraju Alkantara, karbon i aluminijum.

Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV

Prvobitno je planirana serija od 350 primeraka, ali je zbog gašenja proizvodnje Murciélaga između 2009. i 2010. godine napravljeno samo 186 automobila. Kada se tome i njegovim ostalim atributima doda nemilosrdna elektrifikacija današnje automobilske industrije, jasno je zašto je ovaj ekskluzivni „Lambo“ jedan od najtraženijih superautomobila među imućnim kolekcionarima.

Foto: Lamborghini



čitanja : 113



Komentari