
Da li ste znali da je čovek koji je napravio neke od najbržih i najtraženijih automobila svih vremena odlučio da vozi MINI?

Početkom 1990-ih pick-upovi su bili retka pojava na evropskim putevima. Međutim, Škoda je bila spremna da rizikuje pa je s novom Felicijom predstavila i njenu praktičniju verziju Pickup. U martu 1995. je otišla još dalje pa je debitovala šminkerska Škoda Felicia Fun.

– Ponovno otrkrivanje Roadstera: 9. februara 1989. Mazda MX-5 je proslavila svoju svetsku premijeru
– Rekordna proizvodnja: Više od 1,2 miliona Mazda MX-5 napravljeno kroz četiri generacije
– Sveobuhvatno ažuriranje za još više užitka u vožnji: Mazda MX-5 iz 2024.

Istorijski tok je poput plahovite Drine, brz, nepredvidiv i nosi sve pred sobom. U krivudavim brzacima istorijske reke tako se potopljena našla i najveća jugoslovenska automobilska ekspedicija – od Kragujevca do Kilimandžara sa pet Zastava 101, 1975. godine.
Ekspediciju je organizovala Zastava, uz podršku rafinerije ulja Modriča, Tigra iz Pirota, ali i drugih, manjih preduzeća koja su učestvovala u pripremi. Dizajn automobila i logo ekspedicije radio je tada poznati dizajner i crtač stripova Veselin Sredanović.

Davnih šezdesetih godina kompanija je uložila mnogo vremena i truda da pokuša da predvidi kako će izgledati promenljivo okruženje kupovine automobile, nakon čega je došla do zaključka da nemaju proizvod koji odgovara potrebama novih potrošača.

Iako izgleda skoro identično kao standardna Mercedesova SL-klasa fabričke oznake R129, najsnažnija verzija SL 73 AMG ima performanse na nivou supersportskih automobila svog vremena. Drugim rečima, ovaj automobil predstavlja istinsku „zver u elegantnom odelu“.

U svetu automobila često se otkrivaju neverovatne priče o tehničkim inovacijama i skrivenim vezama među proizvođačima. Jedna od takvih priča vodi nas kroz vrtlog prošlosti, od DDR-a do Savezne Republike Nemačke, gde su se Trabant i Seat Ibiza II susreli na neočekivan način.

Sovjetski putnički automobil „Moskvič-412“. Proizvodio se u Moskvi u fabrici AZLK od 1967. do 1976. i u Fabrici automobila u Iževsku od 1967. do 1997. godine
Ulicama sovjetskog grada Harkova 1976. godine se kretao eksperimentalni „Moskvič 412“ u koji je umesto benzina točena obična voda.
Možda će vam se učiniti čudnim to što u ovoj rubrici pišem o modelu koji se pojavio pre samo deset godina. Ipak, u slučaju Citroena C4 Cactus to je sasvim opravdano, a u nastavku teksta ću objasniti zašto.

Dacia D6 Estafette je laki komercijalni kombi s pogonom na prednje točkove, prvi put predstavljen 1959. kao Renault Estafette. U dogovoru s francuskom kompanijom proizvodnja je preusmerena i u Rumniju, a odgovorna je bila Dacia.

Kao jedan od vodećih automobilskih brendova, Toyota ima istoriju koja traje decenijama, a automobilski fotograf Larry Chen je posetio tehnički muzej u kojem je fotografisao deo te istorije uključujući električni model 2000GT.

U Emdenu je 19. januara 1978. završena evropska proizvodnja legendarnog modela Volkswagen Buba.

Peta generacija luksuznog kabrioleta Rolls-Royce Corniche je predstavljena 2000. godine kao najskuplji model engleske fabrike sa cenom od 359.900 dolara, tj. oko 608.000 današnjih evra.

Peugeot 404 je obeležio celu generaciju francuskih automobila. Proizvodio se između 1960. i 1978. u skoro tri miliona jedinica, a legendarni automobil je osim kao limuzina takođe bio dostupan u verzijama: kupe, kabriolet, karavan i pikap. Najmanje poznata varijanta ipak ostaje verzija "Diesel Record".

BMW Serije 8 prve generacije (E31) je debitovao na Sajmu automobila u Frankfurtu 1989. godine, kao naslednik Serije 6 (E24). Ipak, najveći entuzijasti i najimućniji kupci su morali da čekaju još neko vreme na „ono pravo“ - ultimativnu verziju 850 CSi. S obzirom na to da su u Minhenu odlučili da supersportski prototip M8 ne uđe u serijsku proizvodnju, 850 CSi je jedina produkcijska verzija Serije 8 u čiji inženjering je bila uključena „M“ divizija. To pokazuje i oznaka „Powered by M“ na njegovom motoru.