home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Suzulight
 
Ove jeseni, dok se Suzuki priprema za lansiranje e-Vitare, svog prvog električnog vozila, treba se prisetiti gde i kako je sve počelo za Suzuki Motor Corporation pre 70 godina. Naime, prvi model japanske marke, Suzulight, na tržištu se pojavio 1955. godine, iako je razvoj započeo mnogo ranije.

U jesen 1955. godine, osnivač kompanije Michio Suzuki lično je isporučio prvo proizvodno vozilo marke – Suzulight – lokalnom doktoru, koji je do tada obavljao kućne posete biciklom.

Poslovna aktivnost Michia Suzukija, koja je relativno slična, između ostalog, onoj izvesnog gospodina Toyode, započela je još 1909. godine proizvodnjom razboja za tkanje. Oni su se razvili u tehnički napredne i široko distribuirane proizvode. Međutim, početkom 1950-ih, svetska potražnja za pamukom značajno je smanjena.

Istovremeno, potreba za transportom u Japanu raste. Suzuki zato odlučuje da se diverzifikuje u sektor motornih vozila. Godine 1953. pojavljuje se prvi motocikl, a dve godine kasnije sledi prvi automobil, navodi Klix.ba.

Razvoj modela Suzulight započeo je već 1937. godine, ali ga je prekinulo izbijanje Drugog svetskog rata. Godine 1954. Suzuki je nastavio rad nakon osnivanja Suzuki Motor Co., Ltd.

Suzulight

Uticaj iz Evrope je bio vidljiv tih godina na marku. Michio Suzuki počinje da analizira konstrukcije stranih vozila i stiče opsežno znanje. Vidljive su neke sličnosti s nemačkim Lloyd LP 300 iz radionica Borgward.

Suzulight je bilo vrlo kompaktno vozilo, dugo manje od tri metra i teško nešto više od 500 kilograma. Pokretao ga je dvotaktni dvocilindarski motor od 360 ccm sa tek 15 "konja" - prvi takve vrste u automobilu. Takođe, to je bio prvi automobil u Japanu s motorom napred i pogonom na prednje točkove. Nezavisno vešanje i upravljanje uz pomoć zupčaste letve volana takođe se smatraju tehnološki naprednim za taj period.

Suzukijev prvi model je u stvari ispunjavao kriterijume japanske Kei-Car klase u to vreme. Testovi su uključili jedno od prvih dužih putovanja koje kao prototip ovaj model pokriva na deonici od oko 300 kilometara kroz planinsko područje Hakonea između Hamamatsua i Tokija - na putevima koji u to vreme nisu bile asfaltirani.

Suzulight

Predsednik odvaja vreme za opsežnu probnu vožnju i zatim biva uveren. On odobrava serijsku proizvodnju, koja počinje u oktobru 1955. godine s početnih tri ili četiri vozila mesečno. Već početkom 1956. godine mesečna proizvodnja se povećava na oko 30 jedinica.

Danas - 70 godina kasnije - Suzuki Motor Corporation je širom sveta prepoznat kao specijalista za male automobile. Svake godine se proizvede preko tri miliona vozila, a kompanija planira da proizvodi četiri miliona jedinica godišnje do 2030. godine.

Osnovna ideja Michia Suzukija o izgradnji laganih vozila sa efikasnim dizajnom ostaje netaknuta - na primer sa modernim platformama "Heartect" (kao što su Swift, Vitara i S-Cross) i "Heartect-e", razvijenom posebno za e-Vitaru.

Izvor: Klix.ba

Foto: Suzuki 



čitanja : 195



Komentari