home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari F355
 
Predstavljen u martu 1994. na Sajmu automobila u Ženevi i prodavan do 1999. godine, Ferrari F355 nije bio samo temeljno redizajniran model 348, nego daleko kompletniji i impresivniji automobil u poređenju sa svojim prethodnikom. Transfer tehnologije iz Formule 1 je drastično poboljšao performanse i upravljanje, a F355 je istovremeno bio bezbedniji, udobniji i praktičniji - bez obzira na to da li krstarite kroz Maranello ili jurite trkačkom stazom Fiorano.

Ferrari F355

Ferrari F355

Dizajnerska kuća Pininfarina je na F355 primenila princip evolucije i savršeno redizajnirala estetski već izuzetno uspešan Ferrari 348. Elementi dizajna (bočne i zadnje horizontalne „rešetke“) koji su bili inspirisani čuvenom Testarossom su zamenjeni jednostavnijim, ali modernijim formama uz renesansu nekih retro detalja. I pored markantnih bočnih usisnika za vazduh i povratka tradicionalna četiri okrugla zadnja svetla, zadržani su prednji farovi na preklapanje - detalj koji je presudno uticao na to da F355 bude savršena sinteza stajlinga 80-ih i 90-ih godina.

Ferrari F355

Po mom mišljenju, ovo remek-delo Pininfarine izgleda bolje čak i od najlepše verzije Testarosse – modela 512 TR. Vanvremensku agresivno-elegantnu siluetu koja oduzima dah kompletiraju petokraki 18-inčni magnezijumski točkovi.

Ferrari F355

Sedišta od Connolly kože su postavljena veoma nisko (kao opcija su bile dostupne i karbonske trkačke „kadice“). Specifičnom „old school“ šarmu jednog od poslednjih klasičnih Ferrarijevih enterijera doprinosi sedam analognih instrumenata. Menjanje brzina se vrši pomoću aluminijumske ručice menjača koja je smeštena u tradicionalno rešetkasto kućište. 

Ferrari F355

3,5-litarski V8 motor je opremljen tada najnovijim rešenjem iz Formule 1, glavom cilindara sa pet ventila, što je Ferrari ponosno ubacio u naziv ovog modela. Oznaka F355 kombinuje zapreminu motora sa brojem ventila po cilindru. Atmosferski „osmak“, smešten u sredini karoserije, uz spektakularan zvuk oslobađa 380 konjskih snaga pri 8250 obrtaja u minutu i 363 Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min. Sa specifičnom snagom od 109 KS po litru zapremine, F355 ubrzava iz mesta do 100 km/h za 4,7 sekundi i postiže maksimalnih 295 km/h.

Ferrari F355

Ferrari F355 ima ABS, unapređen servo upravljač i elektronske amortizere sa režimima Comfort i Sport. Kupci koji su želeli potpuno trkačko iskustvo mogli su da naruče Fiorano paket sa nadogradnjom šasije za još bolje upravljanje. Pod karoserije je izrađen od čeličnog monokoka sa cevastim podramom koji drži vešanje napred i pogonski sklop pozadi.

Ferrari F355

Uz standardni manuelni sa šest stepeni prenosa, od 1997. godine je bio dostupan i menjač u stilu Formule 1 u verziji 355 F1. Sa polugama za menjanje brzina iza upravljača, to je bio prvi Ferrarijev poluautomatski menjač u drumskom automobilu. Reč je o direktnom prethodniku transmisija u kasnijim modelima fabrike iz Maranella, sve do današnjih dana. 355 F1 je bio i početak ukidanja manuelnih menjača u većini ne samo Ferrarija nego i supersportskih automobila uopšte, trenda koji mnogi tradicionalisti nisu nikada preboleli. 

Ferrari F355

Srećom po njih, velika većina od ukupno 11.273 proizvedena Ferrarija F355 ima manuelni menjač. Svega 2.624 primerka su opremljena F1 transmisijom, a bila su dostupna tri oblika karoserije – Berlinetta (kupe), GTS (targa) i Spider (kabriolet).

Iako nije toliko redak kao neki drugi Ferrarijevi modeli, F355 spada među najpoželjnije „pastuve“ iz Maranella. Legendarni Jeremy Clarkson je Ferrari F355 svojevremeno nazvao najboljim automobilom koji je ikada vozio, a 1996. godine je postao vlasnik jednog F355 GTS. Neponovljivi dizajn, atmosferski V8 motor sa nenadmašnim zvukom, manuelni menjač i klasične proporcije čine ovaj automobil vrhunskim umetničkim delom na četiri točka. Cene Ferrarija F355 na tržištu klasičnih automobila često prelaze cifru od 200.000 evra. Iako to nije malo novca, mislim da ga definitivno vredi izdvojiti za jedan od najboljih Ferrarija svih vremena.

Autor: Miloš Vasin

Foto: Ferrari





čitanja : 149



Komentari