

Enco Anselmo Ferari (Enzo Anselmo Ferrari) rođen je 18. februara 1898. u relativno imućnoj modenskoj porodici. Ipakk, u I. svetskom ratu porodični posao je propao. Encovi otac i brat umiru u epidemiji gripe, a on se 1919. zaposlio u maloj fabrici automobila CMN i počeo da učestvuje na trkama. Dve godine kasnije prelazi u Alfa Romeo.
Trkačka karijera mu je išla sve bolje, ali nikada nije bio zainteresovan samo za nju, paralelno se bavio i mehaničarskim poslom, ali i organizacijom trkačkog tima. Godine 1929. osnovao je tim Scuderia Ferrari, koja se bavila pripremom tima Alfa Romeo za trke.
Najveći trkački uspesi milanske kompanije su usledili upravo dok se Ferari brinuo o njihovom trkačkom programu te je prestao da se trka. Nakon odlaska iz kompanije Alfa Romeo po zaštićenom ugovoru nije smeo da koristi vlastito ime pa je na GP Brescia 1940. debitovao njegov novi tim Auto Avio Costruzioni.
Nakon rata više nije bilo prepreka korišćenju svog imena i od 1947. Enco Ferari pod njim proizvodi trkačke i drumske automobile, koje odlikuje slavni amblem, Propeti konjić. Delom zbog ugleda stečenog tokom rada za Alfa Romeo, a delom i zbog izuzetne uspešnosti trkačkih automobila, nova kompanije se za samo nekoliko godina uzdigla do statusa najpoznatijeg proizvođača vrhunskih sportskih automobila na svetu.
Kada je trkanje postalo preskupo za malu fabriku, potražen je strateški partner. Prvo se činilo da će to biti američki gigant Ford, ali na kraju je kompanija ipak ostala u italijanskim rukama, 1969. Fiat je ušao u vlasničku strukturu. Za razliku od Forda, Fiat je Encu dozvolio zadržavanje kontrole nad onim što je njemu bilo najznačajnije, trkačkim programom.
Iz svoje kancelarije Enco je očinski upravljao kompanijom i, pogotovo, njenim trkačkim uspesima širom sveta, sve do smrti 14. avgusta 1988.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Arhiva / Ferrari