home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Skopak
 
* Na temelju tadašnje Škoda Octavia, proizvodnja pick-up modela Skopak započela je u Karačiju u maju 1970.

* Izgrađeno je ukupno 1400 jedinica u različitim verzijama i konfiguracijama

– Pre 55 godina, lokalni uvoznik u Karačiju, Pakistan, počeo je da proizvodi Škoda Skopak. Pick-up, temeljen na Škoda Octavia Combi, razvijen je posebno za potrebe lokalnog tržišta. Tehnički dizajn vodio je Josef Velebný, koji se oslanjao na svoje iskustvo s modelom Trekka, modelom kreiranim za Novi Zeland. Ukupno je napravljeno oko 1400 vozila različitih verzija.

Projekat Skopak jedno je od manje poznatih poglavlja u 130-godišnjoj istoriji kompanije Škoda Auto. Lansiran u Pakistanu u maju 1970. godine, robusni pick-up bio je model po narudžbini, dizajniran da zadovolji specifične potrebe kupaca.

Vozila Škoda – posebno Škoda 1000 MB – već su se izvozila u Pakistan od sredine 1960-ih. Lokalni uvoznik, Haroon Industries Ltd., sa sedištem u lučkom gradu Karačiju, predložio je 1967. godine ideju izgradnje jednostavnog, robusnog vozila skrojenog za lokalno tržište. Koncept je uzeo inspiraciju od modela Trekka, novozelandske varijante modela Škoda Octavia koja je takođe bila prikladna za laku terensku vožnju. Prvi Skopak prototip predstavljen je u proleće 1969. godine, a oznaka modela bila je mešavina „Škoda“ i „Pakistan“. Inženjer Josef Velebný, koji je bio zadužen za tehnički dizajn, u potpunosti je iskoristio svoje prethodno iskustvo s modelom Trekka. Preselio se u Pakistan kako bi podržao projekat, a serijska proizvodnja Skopaka pokrenuta je u maju 1970.

Vozilo je izgrađeno na šasiji Octavia Combi, koja je uvezena u Karachi u rastavljenom stanju. Čelični okvir činio je osnovu vozila, na koji su se ploče karoserije od stakloplastike mogle lako pričvrstiti vijcima. Ovaj pametni modularni pristup omogućio je proizvodnju nekoliko verzija, a najosnovnija varijanta bila je dvosed s jednostavnim remenima od tkanine umesto vrata.

Uprkos svojoj kompaktnoj veličini – 4,2 metra dužine, 1,64 metra širine i 1,25 metara visine – Skopak je imao nosivost od pola tone i mogao je da vuče prikolicu težine do 750 kg. Njegova se visina mogla smanjiti na samo 1,1 metar preklapanjem vetrobranskog stakla – praktična karakteristika za navigaciju izvan utabanih staza, recimo ispod srušenog drveća.

PR Škoda



čitanja : 206



Komentari