home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat Uno

Fiat Uno, kultni naslednik modela Fiat 127, jedan je od najuspešnijih malih automobila u istoriji, pionir dizelaša i turbopunjača u B-segmentu te motora proizvedenih robotizovano (Fire).

 (Dalje)



Porsche grb

Snažno inspirisan grbom grada Štutgarta, Porscheov grb je nastao nekoliko godina nakon što je proizveden prvi 356. Prikazuje propetog konja u sredini i uokviren je konturama zlatnog štita. Gore je postavljeno ime grada okruženo državnim bojama - crvenom i crnom - i stilizovanim rogovima koji potiču s Württemberg-Hohenzollernovog grba. Iznad svega natpis Porsche deluje kao zaštitni krov.

 (Dalje)

Horizonzon

U osamdesetim godinama je Valmet u Finskoj sastavljao Talbot Horizon i jedan primerak pretvorio u limuzinu s troja vrata sa svake strane. Ovaj prototip, koji je ostao neostvaren, nazvan je Horizonzon.

 (Dalje)

Mercedes-Benz 190

Šik, siguran i sportski – imajući na umu ove zahteve, Mercedes-Benz je proširio svoju ponudu modela 8. decembra 1982. kako bi uključio novu, kompaktniju seriju modela, ipak nešto povoljniju…

 (Dalje)

Zastava 101

Na današnji dan, pre 14 godina - 21.11.2008, sa proizvodne trake je sišla poslednja ZASTAVA 101.

 (Dalje)

Abarth Classiche 500 Record Monza ‘58,

Italijanska istorijska staza Autodromo di Monza je ove godine proslavila 100. godišnjicu, a Heritage odeljenje kompanije Stellantis obeležava tu priliku odavanjem počasti automobilu koji je tamo postavio brojne rekorde i doveo Abarth do slave.

 (Dalje)

Zastava 101

Na današnji dan 16.11.1971, sa stare proizvodne trake u Kragujevcu, sišla je prva Zastava 101.

 (Dalje)

VW Passat

Nova godina uvek znači nove rođendane za slavlje. U automobilskom svetu takođe ima puno razloga za slavlje u 2023. - bilo da se radi o 125 godina Renaulta, 100 godina trke 24 sata Le Mana ili 20 godina Tesle. Zato smo odlučili da hronološki prikažemo šest automobila koji vas teraju na razmišljanje o prolaznosti vremena.

 (Dalje)

Mercedes A klase

Pre 25 godina kolege iz švedskog časopisa Teknikens Värld prevrnule su tada novu Mercedesovu A-klasu na krov u rutinskom manevru izbegavanja, koji će kasnije ući u istoriju kao los test. Tokom testa mali Mercedes je prvo podigao jednu zadnju gumu, nakon iznenadne promene vozne traka, zatim se sasvim nekontrolisano zanjihao i na kraju se otkotrljao u stranu.

 (Dalje)

Super-Golf

Malo je poznato da je i Volkswagen tokom 1990-ih bio spreman na izlete, pa čak i ulazak u WRC.

 (Dalje)

Dacia MD87

Krajem osamdesetih u Rumuniji je živela ideja o sportskom automobilu. Koliko god se u rigidnom komunističkom sistemu ideja brzog vozila činila kapitalistički dekadentnom, ipak se radilo na jednom projektu. Njegovo kodno ime bilo je MD87, a firma koja je gurala projekat bila je Dacia.

 (Dalje)

Zastava 101

Često me pitaju: ˝Zašto ZASTAVA 101, od svih automobila ovog sveta?˝

Najbolji odgovor je zapravo naslov iz jednog starog automobilskog časopisa: ˝Zastava 101 – Snovi i želje hiljada˝. Pa je tako i celokupna moja borba za plasiranje i očuvanje istorijskog nasleđa Zastave 101 upravo proistekla iz mog dečačkog sna da nekad u životu ispravim istorijsku nepravdu.

 (Dalje)

Škoda Octavia Combi

Pre četvrtine veka, u sredu 10. septembra 1997. godine, na sajmu automobila u Frankfurtu predstavljena je dizajn studija ŠKODA OCTAVIA COMBI. Jedina razlika između studije i budućeg serijskog automobila bilo je nekoliko detalja.

 (Dalje)

Mercedes od maske hladnjaka do maske radarskog senzora

Prednja maska je jedan od najlakših načina da se prepozna marka automobila. Ona je lice automobila, njegov identitet u moru automobilskih brendova na planeti.

 (Dalje)

Seat 127 & Ibiza

SEAT 127 koji je stigao na tržište 1972 prodat je u više od 1,3 miliona primeraka, te je postao najprodavaniji SEAT model svih vremena sve do dolaska Ibize koja nakon pet generacija još uvek drži tu titulu sa više od 6 miliona primeraka.

 (Dalje)


«Prethodni   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 47 48 49  Sledeći»