
Svaki moderni Audi s oznakom Quattro svoje postojanje duguje originalnom Quattru iz 1980. godine, kutijastom coupeu baziranom na limuzini 80. Međutim, taj originalni Quattro koji je i sam pobeđivao na reliju nikada ne bi postojao da nije bilo ružnog vojnog kamiona koji se mučio da postigne maksimalnu brzinu 113 km/h.

Jedan od automobila koji su dizajnom bili daleko ispred svog vremena jeste Lancia Stratos Zero.

Ono što ovde vidite je replika Porsche-Zagata 356 Carrere Coupea 'Sanction Lost' iz 1961. Međutim, ovo nije samo jednostavna rekreacija italijanskog proizvođača karoserija; tu je i zanimljiva priča, s istorijom koja datira iz kasnih 50-ih.

Nemci su pravi “vanzemaljci” kada je u pitanju inženjering automobila. Ideje i inženjerska dostignuća su nešto čime može da se pohvali svaki proizvođač. Među njima je i Porsche, sa nemerljivim doprinosom razvoju auto-industrije.

Vazdušni jastuci su jedna od najznačajnijih inovacija Mercedes-Benza u oblasti pasivne bezbednosti. Za ovu priču o uspehu, 23. oktobar 1971. bio je važan datum: tog dana, tadašnja kompanija Daimler-Benz AG prijavila se za patent pod nazivom „Uređaj za zaštitu od udara za putnike u motornom vozilu“ (specifikacija patenta DE 21 52 902 C2).

Jedan brend i jedan model koji su postali sinonim za uspeh i neuspeh Istočne Nemačke
I dok su marke poput Volkswagena i Mercedes-Benza cvetale na "američkom" tlu, takođe su želje bile i za rusko tržište i nastao je Trabant.

Verujemo da se tek stariji ljubitelji automobila sećaju legendarnog automobila ‘Zaporožac’ koji se proizvodio u SSSR-u. Zaporožac je u stvari ukrajinski proizvod i to je u osnovi nadimak ukrajinskog automobila koji je dobio ime po gradu Zaporožje u jugoistočnoj Ukrajini u kome se proizvodio.

Pre dvadeset godina ŠKODA je proširila svoj asortiman čime je uključila i automobil srednje klase: gotovo pet metara dugačku limuzinu s dovoljno prostora za putnike i prtljag, kao i mnoštvom sigurnosnih karakteristika. Taj automobil je dobio naziv SUPERB.

Škoda Octavia, koja je bila u proizvodnji od 1959. godine, bila je popularna u svetu. Zbog logističkih, poreskih i carinskih razloga vozilo je ispuručivano u delovima i sastavljano na nekim lokalnim tržištima. To je bio slučaj i na Novom Zelandu, gde je Motor Industries International bio odgovoran za montažu.

Popularnu “Peglicu” svi znamo kao izvorno automobil Fiat 126 iz Italije, odnosno Fiat 126p kao Fiat proizveden u Poljskoj, ali malo je onih kojima je uopšte poznato da su postojale i druge karoserijske verzije, kao što su kabriolet i karavan koju ovom prilikom predstavljamo.

Zamislite istočnonemački automobil iz doba hladnog rata koji nije Trabant ili Wartburg. Nije lako, zar ne? Međutim, bilo je i drugih modela i to sportskih poput ovog Melkusa RS 1000 iz 1976. godine. Model se proizvodio više od deset godina od 1969. do 1979. u Drezdenu u tadašnjoj Istočnoj Nemačkoj, ali je u tom periodu napravljen samo 101 primerak.

Svako ko je bio dovoljno srećan kako bi vozio klasični Lamborghini Miura model zna da ovi modeli poseduju nešto više, možemo slobodno reći, agrikulturnog osećaja u poređenju sa modernim superautomobilima kompanije.

ŠKODA SUPERB, vrhunski model proizvođača automobila iz Mlada Boleslav, slavi 20 godina postojanja: 11. septembra 2001, limuzina duga 4,8 metara s prostranom unutrašnjošću, snažnim, ali ekonomičnim motorima i brojnim karakteristikama bezbednosti i udobnosti, debitovala je na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu na Majni.

Prvi dani septembra 1996. godine označili su početak uspešne ere modela ŠKODA OCTAVIA, koja sada traje već četvrt veka. Automobil je službeno predstavljen 1. septembra, a dva dana kasnije moderna proizvodnja u Mlada Boleslav započela je masovnu proizvodnju novog automobila.

Kako vreme odmiče, Volkswagen transporteri i busevi sve više dobijaju na vrednosti, posebno oni prve generacije. Upravo zbog toga su prilično popularni i o njima se dosta zna, međutim, tu i tamo se nađe poneka verzija koja je malo poznata javnosti.