
Dizajnirao ga je Sergio Sartorelli u Fiatovom Centro Stileu u Torinu kao moderni hatchback u karoseriji s 3 i 5 vrata, ali i kao atraktivni kabriolet. Ritmo se isticao po plastičnim branicima integrisanim u stil koji kombinuje snažne okrugle oblike i oštre linije, postižući koeficijent otpora vazduha od Cd=0,38. Plastični branici su takođe bili otporni na oštećenja pri brzinama do 6 km/h, navodi Klix.ba.
Ritmo se mehanički bazirao na svom prethodniku Fiatu 128. Vešanje je bilo potpuno nezavisno, kočioni sistem se sastojao od prednjih diskova i zadnjih doboša, a veličina točkova je bila 13 inča. Menjači su bili u rasponu od standardnog ručnog s četiri stepena prenosa (opciono s pet stepeni na CL modelima) i dodatnog trostepenog automatskog menjača izvedenog iz Volkswagenove automatike iz tog vremena.
Oznake modela su se bazirale prema snazi motora u konjskim snagama (Ritmo 60, Ritmo 65 itd.), a pored benzinaca s kubikažom u rasponu od 1,1 do 2,0 litra (Abarth), postojala su i dva dizelaša sa zapreminama od 1,7 i 1,9 litara (Ritmo D). Modeli s CL oznakom su bili bolje opremljeni modeli, a takvi su se u 80% slučajeva u početku prodavali na italijanskom tržištu. Caka je bila u brojnim opcijskim dodacima koji ranije nisu viđeni na Fiatovim automobilima. Ta lista je uključivala: veće gume, obrtomer, stereo sistem, sigurnosne pojaseve i naslone za glavu, retrovizor na strani suvozača, preklopivu zadnju klupu, zatamljene prozore, brisač i grejač zadnjeg stakla, metalik boju i šiber.

Ritmo 60 CL je bio izuzetno tražen model. Ispod ''haube'' je imao motor od 1116 ccm, koji je razvijao 60 KS pri 5800 o/min i obrtni moment od 83 Nm pri 3500 o/min. Snaga se prenosila na prednje točkove preko četvorostepenog ručnog menjača, dok su petostepeni mjenjač kao i luksuznija oprema bili dostupni kao opcije.

Bio je to komforan automobil za ono vreme, iako je imao dizmenzije slične jednom Puntu. Ritmo je u dužinu merio 3,94 metra, u širinu 1,65 m i u visinu 1,4 m. Međuosovinsko rastojanje je iznosilo 2,45 metra, dok mu je masa bila svega 860 kg. Zbog zgodnih proporcija i male mase, najveća brzina je bila 145 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je trebalo 17,1 sekundi. Prosečna potrošnja goriva je iznosila 8,1 / 100 km.
Ritmo se proizvodio od 1978. do 1988. a u tih 10 godina je doživeo dva redizajna (1982. i 1985.). Naslednik je bio model Tipo.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / RM Sotheby‘s
Video: Fiat