home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Bugatti EB112

Bugatti obeležava 85. rođendan svog dizajnera Giorgetta Giugiara i 30. rođendan modela Bugatti EB112, jednog od najradikalnijih koncepata te marke, koji nikada nije ušao u serijsku proizvodnju.

Koncept Bugatti EB112 je predstavljen 1993. godine na salonu automobila u Ženevi, kao senzacionalan, radikalan i luksuzan ulazak Bugattija u segment velikih GT automobila. Imao je četvora vrata, dinamičnu sportsku liniju, isticao se vrhunskim dizajnom kakav ni do danas nije zastareo, a za sve to bio je zaslužan njihov dizajner, Giorgetto Giugiaro.

Bugatti EB112

Kako piše Autonet.hr, Giugiaro slavi 85., a EB112 30. rođendan, pa su u kompaniji (danas u sastavu kompanije Bugatti Rimac) odlučili da odaju počast i dizajneru i njegovom najradikalnijem konceptu. “EB112 je u mnogim pogledima bio automobil iz snova i preteča onoga što danas poznajemo kao fastback modele visokih performansi. Besprekorno je kombinovao dizajn s tehnološkim i inženjerskim karakteristikama koje su bile uveliko ispred svog vremena”, komentariše danas italijanski dizajner svoje delo.

Bugatti EB112

Tada je EB112 bio opisivan kao najlepša limuzina ikada stvorena, a u Bugattiju ga smatraju i pretečom modernih Veyrona i Chirona. Bio je bezvremenski i revolucionaran, preneo je aluminijumsku karoseriju i monocoque šasiju od ugljeničnih vlakana iz sportskog modela u GT segment, dok je pod haubom bio smešten moćni 6,0 litarski V12 s čak 60 ventila i 460 KS. Najviša brzina za EB112 bila je 300 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 4,3 sekunde.

Kao takav ostaje u istoriji Bugattija kao jedan od važnijih koncepata, koji je utro put za mnoge, pa i današnje modele, iako nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Njegov karakter i estetika i danas su inspiracija kod stvaranja novih modela, poručuju iz kompanije.

Izvor: Autonet.hr

Foto: Bugatti



čitanja : 1506



Komentari