home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Romeo 156 GTA

Alfa Romeo 156 spada među najvažnije modele u istoriji čuvene italijanske fabrike. Iako se pojavio davne 1997. godine, veliki broj 156-ica je i danas prisutan na ulicama, a najveću pažnju entuzijasta privlače primerci koji nose magičnu oznaku GTA.

Alfa Romeo 156 GTA

Sa preko 670.000 proizvedenih primeraka, 156 je bio izuzetan komercijalni uspeh, pre svega zahvaljujući sjajnom dizajnu, bogatoj ponudi motora i odličnim voznim osobinama. Prava poslastica za ljubitelje Alfa Romea, popularne „Alfiste“ stigla je u septembru 2001. kada je na Salonu automobila u Frankfurtu predstavljena najsnažnija verzija 156 GTA.

Alfa Romeo 156 GTA

Ovaj model je označio povratak legendarne oznake GTA, koja je skraćenica za Gran Turismo Alleggerita, a prvi put je korišćena 1965. godine za specijalnu verziju modela Giulia Sprint GT sa aluminijumskim panelima karoserije radi uštede na težini. Otuda i termin „Alleggerita“, što na italijanskom znači „olakšano".

Alfa Romeo 156 GTA

Alfa Romeo 156 GTA

Ipak, 156 GTA nije „ogoljeni trkač“, jer ima relativno luksuznu unutrašnjost i opremu, što je uticalo da njegova težina bude ne baš skromnih 1485 kg. Zbog toga je ugrađen atmosferski „Bussone“ V6 motor zapremine 3,2 litre, koji na prednju osovinu isporučuje 250 KS pri 6200 obrtaja u minutu. Takvo „sportsko srce“ ispod haube izdvaja ovaj impresivni automobil iz mase standardnih Alfi 156. Uz predivan zvuk, čak i pogled na ovaj rasni agregat predstavlja pravi raj za oči.

Alfa Romeo 156 GTA

156 GTA, koji je napravljen u obliku sedana i karavana (Sportwagon), iz mesta do 100 km/h ubrzava za 6,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h. Za prenos snage je standardno bio zadužen šestostepeni manuelni menjač, a kao opcija se nudila poluautomatska Selespeed transmisija sa polugama iza upravljača.

Alfa Romeo 156 GTA

U skladu sa performansama, Alfini inženjeri su izvršili modifikacije na upravljaču i oslanjanju, a ugrađene su i specijalne Brembo kočnice prečnika 305 mm na prednjim i 276 mm na zadnjim točkovima. ABS i ASR su standardna oprema, kao i aluminijumske felne od 17 inča - popularne „telefonke“ na pneumaticima dimenzija 225/45 R17. Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem je bio na listi dodatne opreme.

Alfa Romeo 156 GTA

Kada je reč o dizajnu, ultimativna verzija GTA je dobila šire blatobrane, veće bočne pragove i agresivniji prednji i zadnji branik. I pored toga, Alfa Romeo je uspeo da sačuva harmoniju savršenog stajlinga modela 156, koji je možda i najbolje dizajniran automobil u istoriji srednje klase.

Zanimljivo je da su mnogi „Alfisti“ na svoje standardne 156-ice stavljali sličan body kit, pa kod posmatrača često dolazi do zabune oko toga da li su videli pravi GTA ili samo „nabudženi“ običan 156. Naravno, mnogo češći je drugi slučaj, jer je 156 GTA prilično „retka zverka“ u svakodnevnom saobraćaju.

Alfa Romeo 156 GTA

156 GTA je danas još traženiji nego u vreme kada je bio aktuelan, pa se polako ali sigurno pretvara u pravi kolekcionarski dragulj. Između 2001. i 2005. godine je proizvedeno 4657 primeraka (2984 sedana i 1673 Sportwagona).

Alfa Romeo 156 GTA nije 2003. godine redizajniran poput ostalih verzija 156-ice, tj. izostao je „kozmetički tretman“ koji je na remek-delu čuvenog Waltera de Silve izvršio još čuveniji Giorgetto Giugiaro. Da li je to bio dobar potez ili ne – procenite sami. U svakom slučaju, „Alfisti“ često raspravljaju o tome da li je lepša prvobitna ili kasnija, redizajnirana verzija modela 156. Što se mene tiče, rešenje ove dileme je prilično jednostavno – ne zna se koja je lepša! 

Autor: Miloš Vasin

Foto: Alfa Romeo

Video prilozi:









čitanja : 5295



Komentari