home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari 458 Speciale

Kada sam 2013. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu prisustvovao svetskoj premijeri modela 458 Speciale, nisam ni sanjao da će to biti poslednji Ferrari sa atmosferskim V8 motorom. Ipak, Speciale je bio baš to – vrhunac evolucije atmosferskih „osmaka“ iz Maranela sa motorom u sredini.

Ferrari 458 Speciale

U suštini, reč je o ekstremnoj verziji modela Ferrari 458 Italia, maksimalno orijentisanoj na performanse na trkačkoj stazi. Dizajn karoserije, koja je znatno agresivnija u poređenju sa „običnim“ Ferrarijem 458, rezultat je zajedničkog rada studija Pininfarina i Ferrarijevog stajling centra.

Ferrari 458 Speciale

Glavne razlike u odnosu na standardni 458 Italia su hauba sa dodatnim usisnicima za vazduh (inspirisani modelom F40 Competizione), prošireni bočni pragovi u obliku ajkulinih peraja, veći zadnji spojler, dve ogromne izduvne cevi i temeljno redizajnirani branici sa aktivnom aerodinamikom.

Ferrari 458 Speciale

Ferrari 458 Speciale

Motor je tradicionalno smešten ispod potpuno providnog stakla. Pored toga, 458 Speciale ima posebno razvijene pneumatike Michelin Pilot Sport Cup 2 i 20-inčne točkove. Prava „pikanterija“ su trkačke trake koje su bile dostupne u različitim kombinacijama boja. Crveni primerak na debiju u Frankfurtu je imao možda i najlepšu, a svakako najprepoznatljiviju belo-plavu kombinaciju. 

Ferrari 458 Speciale

4,5-litarski V8 agregat oslobađa 605 KS pri 9000 obrtaja u minutu (35 „konja“ više nego 458 Italia), što je dovoljno za ubrzanje do „stotke“ za tri sekunde i maksimalnu brzinu koja premašuje 325 km/h. Ubrzanje od 0 do 200 km/h traje 9,1 sekundu. Za prenos snage na zadnju osovinu služi sedmostepeni F1 menjač sa dvostrukim kvačilom. 458 Speciale je težak 1290 kg (90 kg manje od modela Italia), a odnos težine i snage iznosi 2,13 kg po jednoj konjskoj snazi.

Elektronski sistemi su takođe ažurirani i uvedena je kontrola ugla bočnog klizanja (SSC), kako bi se poboljšala kontrola automobila prilikom ekstremno sportske vožnje. SSC vrši trenutnu analizu bočnog proklizavanja automobila, upoređujući ga sa ciljnom vrednošću, a zatim optimizuje upravljanje obrtnim momentom i njegovu raspodelu između dva točka. Tu su i kontrola trakcije F1-Trac i elektronski diferencijal E-Diff. 458 Speciale je na fabričkoj test stazi Fiorano postigao vreme od 1 minuta i 23,5 sekunde, što je za 1,5 sekundu brže od Ferrarija 458 Italia.


Godinu dana nakon modela Speciale, na Sajmu automobila u Parizu 2014. je debitovala kabriolet verzija 458 Speciale A („A“ je skraćenica za „Aperta“, što na italijanskom znači „otvoren“).

Ferrari 458 Speciale A

Aperta je praktično kupe-kabriolet, jer ima tvrdi sklopivi krov od aluminijuma ali i slične performanse kao kupe. Ferrari je napravio 1309 primeraka modela 458 Speciale i samo 499 primeraka verzije Aperta.

Ferrari 458 Speciale A

Ferrari 458 Speciale A

U trenutku nastanka ovog teksta, Ferrari ne samo da više ne proizvodi modele sa atmosferskim V8 motorima, nego pravi nekoliko hibrida, a za blisku budućnost najavljuje i potpuno električni model.

Ferrari 458 Speciale A

Ferrari 458 Speciale je, dakle, zaista specijalan – po motoru, po malom broju napravljenih primeraka (posebno Aperta) ali i po jedinstvenom doživljaju u vožnji kakav može da pruži samo stari dobri atmosferski V8 iz Maranela. Uz to, prilično je sigurno da Ferrari više nikada neće napraviti ovakav automobil. 

Autor: Miloš Vasin

Foto: Ferrari





čitanja : 3495



Komentari