home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW menjač
 
Valeo nudi reparirano kvačilo koje se neće svideti svim servisima

Više od dve decenije nakon što je Volkswagen lansirao svoj prvi DSG menjač, i sa više od 26 miliona proizvedenih jedinica, vlasnici vozila s prvom varijantom ovog automatskog menjača će moći ponovo da uživaju u njemu kao prvog dana, uz značajne uštede na popravci koja nije jeftina.

Volkswagenov izuzetno popularni menjač s dvostrukim kvačilom je već 22 godine na tržištu. DSG nove generacije je između ostalog dostigao novi nivo evolucije napuštajući tradicionalnu ručicu na tunelu između sedišta.

Prekretnica se meri i brojem proizvedenih jedinica, koji prelazi 26 miliona jedinica DSG-a koji je debitovao kao simbol sportske vožnje na početku 21. veka. Volkswagen se pripremao da obeleži jednu eru, pa je na Salonu automobila u Ženevi 2003. godine, došao s menjačem koji je posebno dizajniran za jedan model. Golf R32 je debitovao s automatskim menjačem koji je bio brži od manuelnog, piše španski Motor.

Valeo novo kvačilo će smanjiti cene do 50 posto

U isto vreme, DSG je bio 20 posto jeftiniji za proizvodnju od klasičnog automatskog menjača s pretvaračem obrtnog momenta. Danas se većina automobila kod svih marki nemačke grupe prodaje uglavnom opremljena DSG-om i sve ih je manje s ručnim menjačem. Međutim, samo zato što je jeftin za proizvodnju ne znači da je jeftin i za održavanje, piše Klix.ba.

Curenje ulja, gubici hidrauličkog pritiska, pregrejavanje mehatronike DSG-a i habanje kvačila i ležajeva zahtevaju popravke menjača. Prvi DSG DQ250 menjač je jedan od najpouzdanijih, ali zbog starosti i velike kilometraže vozila u kojima je ugrađen, remont košta između 1.500 i 4.000 evra, zavisno o stepenu istrošenosti različitih komponenti. To uključuje potpunu demontažu, čišćenje, merenje, zamenu istrošenih delova novima i ponovno sastavljanje prema originalnim specifikacijama.

Više od pet miliona automobila će imati koristi

Međutim, Valeo je postao prvi svetski dobavljač komponenti koji je uveo reparirano, uljem hlađeno mokro dvostruko kvačilo za vozačima omiljeni DQ250 menjač, održavajući iste performanse i vek trajanja kao i novi deo. Valeo uverava da će remontovani deo imati službenu garanciju proizvođača za deo koji košta više od 600 evra - ne uključujući rad – što bi trebalo da olakša vlasnicima s ograničenim budžetom koji su prinuđeni da plate mnogo više servisima specijalizovanim za reparaciju.

Valeoovo novo kvačilo biće u prodaji od kraja novembra i važi ne samo za vlasnike prvog Golfa R32, već i za modele poput druge i treće generacije Octavije, kao i Golfa pete, šeste i sedme generacije te Passata iz tog perioda.

Svi modeli nemačkog giganta opremljeni DSG menjačem, koji datiraju iz perioda pre 2017. godine, budući da je te godine DQ250 zamenjen modernijim DQ381, mogu profitirati pri održavanju. Valeo procenjuje da će troškovi biti smanjeni za 30 do 50 posto.

Izvor: Klix.ba / Motor.es

Foto: Volkswagen



čitanja : 213



Komentari