
Prema podacima koje je nedavno objavio P3 Group, jedna od vodećih svetskih firmi za savetovanje o upravljanju, cena ove najskuplje komponente u proizvodnji električnog automobila naglo je pala poslednjih meseci, što direktno koristi potrošačima. Takav razvoj situacije utire put vozilima s nultom emisijom. Padom cene samog vozila i kupci će se kudikamo lakše odlučiti za kupovinu automobila bez izduvne cevi. Brojke govore same za sebe. Dok je 2022. godine cena baterija premašivala 120 evra po kWh, trenutne brojke su zapanjujuće niže: oko 54 evra po kWh za LFP baterije i 58 evra po kWh za NMC baterije. Ali tu nije kraj. Trend je, naime, daleko od zaustavljanja, ukazuje na daljnji pad između 10 i 15 posto do 2030. godine. Kina je u ovom slučaju zapravo veoma važan igrač, navodi Jutarnji.hr.
Međutim, nije sve bez izazova, posebno za evropske proizvođače. Glavna prepreka je velika zavisnost o azijskom tržištu, posebno Kini, koja dominira u vađenju potrebnih metala i proizvodnji baterija. U stvari, pomenuti pad cena se odnosi na ćelije uvezene iz Kine, koje su gotovo 20 posto jeftinije čak i nakon dodavanja troškova izvoza. Suočena s ovom situacijom, Evropska unija već radi na diverzifikaciji svojih lanaca snabdevanja.
Najočiglednija posledica ovog pada cena je neizbežan pad konačne cene električnih automobila.

Kako baterije postaju pristupačnije, smanjuje se ekonomska prepreka za nabavku takvog vozila. To ne samo da olakšava prelaz na održiviju mobilnost, već i otvara vrata široj paleti modela s većim dometom, što bi moglo dodatno da ubrza široko prihvatanje elektromobilnosti. Dakle, imajući na umu sve ove podatke, u Danskoj – jednoj od najnaprednijih zemalja u Evropi u prihvatanju električnih automobila – postavlja se ključno pitanje za one koji razmišljaju o kupovini novog električnog vozila: da li je ovo najbolje vreme za to?
Značajan gubitak vrednosti koji ovi automobili već doživljavaju pogoršava pad cena njihove najskuplje komponente: baterija. Ova neizvesnost mnoge navodi na pitanje da li je kupovina najbolja dugoročna opcija ili je razumnije sačekati.

S obzirom na ovu situaciju, lizing ili dugoročni najam predstavlja se kao vrlo atraktivna alternativa. Izbor ove opcije omogućava korisnicima da uživaju u prednostima električnog automobila bez preuzimanja rizika od iznenadnog i značajnog gubitka vrednosti. Neposedovanjem vozila izbegavaju se neprijatna iznenađenja na tržištu polovnih vozila, što im pruža mir i mogućnost češće promene modela. Pitanje je samo koliko i koja će od lizing kuća ili onih koje nude dugoročan najam u ponudi imati i električna vozila.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / CATL / Renault / BYD