
HAK-ova pomoć na putu svake godine ima veliki broj intervencija i značajno iskustvo, pa sa tim u vezi, tehnički savetnik Marin Morava odgovara na pitanje da li su se poslednjih godina dešavali kvarovi na vozilima koji bi mogli biti povezani sa gorivom slabijeg kvaliteta.
Njegovo mišljenje je da nema problema sa kvalitetom goriva jer bi danas bilo teško služiti gorivo nižeg kvaliteta krajnjim korisnicima. Moderna vozila stalno mere sastav izduvnih gasova tokom vožnje putem integrisanih senzora na vozilu, i čak i u slučaju manjih odstupanja, sistem reaguje i uključuje kontrolnu ikonu za kvar izduvnih gasova, piše Revija HAK.
Zabeležene greške u vozilu mogu biti pokazatelj da određene komponente motora ne mogu pravilno da obrade izduvne gasove, što indirektno može biti pokazatelj da treba analizirati i kvalitet goriva.
Nizak kvalitet goriva ne bi odgovarao operaterima benzinskih pumpi jer bi vozila proizvedena od 2014. godine, kojih je danas mnogo u opticaju, mogla imati brojne probleme ako se ne bi poštovale strogo propisane norme kvaliteta goriva za Evro 6 normu i bilo bi brojnih žalbi benzinskim pumpama i odgovornim kompanijama.
Redovno menjajte filter za gorivo
Bez obzira na sve, kada je u pitanju održavanje, vlasnici vozila mogu mnogo toga da urade, a to je da redovno menjaju filter za gorivo.
Preporučuje se praćenje plana održavanja vozila koji je propisao proizvođač vozila kako bi se filter za gorivo i eventualno drugi delovi zamenili na vreme, ako je tako propisano. Redovna zamena filtera za gorivo štiti sistem ubrizgavanja od ulaska prljavštine, vode i drugih izdvojenih jedinjenja koja se mogu naći u šolji filtera, čime se izbegavaju veća oštećenja sistema ubrizgavanja.
Danas su vozila opremljena i raznim senzorima koji mogu da mere prisustvo vode u gorivu, kao i ubrzano kvarenje motornog ulja kao rezultat goriva nižeg kvaliteta.
Pomenuta kontrola izduvnih gasova će zabeležiti razne probleme ako se u vozilu nađe gorivo nižeg kvaliteta. Viši standardi kvaliteta goriva danas imaju mnogo povoljniji uticaj na sisteme ubrizgavanja goriva i motore vozila. Definitivno se može reći da je danas mnogo manje kvarova na vozilima nego što je to nekada bilo.
Pazite, danas nije potrebno dodavati benzin u dizel gorivo radi boljeg hladnog starta zimi kao što je to nekada bilo, niti dodavati ulje za dvotaktne motore radi boljeg podmazivanja pokretnih delova u sistemu ubrizgavanja. Oba ova faktora mogu imati veoma štetan uticaj na moderna vozila.
Aditivi za gorivo
Kada su u pitanju aditivi za gorivo, konsultujte se sa stručnjakom pre upotrebe i proverite da li su vam potrebni, jer nemaju svi aditivi isti efekat ili preventivne karakteristike, pa se aditivi za starija i novija vozila mogu razlikovati pri kupovini.
Uvek budite oprezni sa aditivima prilikom doziranja, obavezno pratite tabele proizvođača proizvoda i ne preterujte sa odnosima ili količinama. Budimo figurativni, ako preterate, to je kao da uzmete duplu dozu lekova da biste brže rešili zdravstvene probleme, a to nije dobro. Generalno, praksa pokazuje da današnjim gorivima nije potreban poseban tretman, ali ako vam je potreban, budite oprezni.
Izvor: N1info.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford