home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes SL 73 AMG

Iako izgleda skoro identično kao standardna Mercedesova SL-klasa fabričke oznake R129, najsnažnija verzija SL 73 AMG ima performanse na nivou supersportskih automobila svog vremena. Drugim rečima, ovaj automobil predstavlja istinsku „zver u elegantnom odelu“.

Mercedes SL 73 AMG

Mercedes je na Sajmu automobila u Ženevi 1989. godine predstavio četvrtu generaciju modela SL (R129), elegantni roadster koji je napravljen na modifikovanoj šasiji modela W124. Dizajnirao ga je čuveni Bruno Sacco, koji ga je smatrao svojom najboljom kreacijom. Da li je bio u pravu – procenite sami. Mercedes SL R129 svakako važi za jedan od najlepših modela u istoriji fabrike iz Štutgarta, a za izgledom ne zaostaje i vrhunski kvalitet Mercedesove „stare škole“. Ovaj automobil je u potpunosti opravdao slogan „The best or nothing“ (Najbolje ili ništa). 

Mercedes SL 73 AMG

U početku, najsnažnija fabrička verzija je bio 500 SL sa V8 motorom i 326 konjskih snaga. Za zahtevnije kupce, 1992. godine je ponuđen 600 SL sa V12 motorom i 394 KS (kasnije preimenovan u SL 600). R129 je, inače, bio prva generacija Mercedesa SL koja je bila dostupna u sportskim AMG verzijama.

Mercedes SL 73 AMG

1995. i 1996. godine su se pojavili modeli SL 70 i SL 72 AMG, sa V12 motorima povećane zapremine koji su oslobađali 496 i 510 KS. Ovi automobili su bili znatno snažniji od standardnog SL 600 i pretvorili su elegantni SL roadster u automobil sa supersportskim performansama.

Mercedes SL 73 AMG

Vrhunac je usledio 1997. godine, kada je ponuđen najsnažniji R129 ikada - moćni SL 73 AMG. Za modele SL 70, 72 i 73, AMG je modifikovao šestolitarski V12 motor iz modela SL 600 i pretvorio ga u motor visokih performansi sa kodnim nazivom M297. U modelu SL 73 AMG, njegova zapremina je povećana na ogromnih 7,3 litara. Kao rezultat, atmosferski V12 motor oslobađa 525 konjskih snaga pri 5500 o/min i 750 Nm obrtnog momenta pri 4000 obrtaja u minutu. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko petostepenog automatskog menjača.

To je bio motor sa najvećom zapreminom koji je ikada ugrađen u serijski Mercedes-Benz. Njegovu moć najbolje opisuje činjenica da je bio snažniji od motora koje su koristili Lamborghini Diablo SV (517 KS) i Ferrari F50 (520 KS).

Mercedes SL 73 AMG od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 321 km/h. Ovi podaci su ga, kada se pojavio, učinili jednim od najbržih kabrioleta na planeti.

2002. godine, M297 agregat je u još snažnijoj verziji sa 555 KS, postao „srce“ supersportskog modela Pagani Zonda S 7.3. Uz stalna poboljšanja, nastavio je da pokreće ovaj model sve do kraja njegove proizvodnje. Zanimljivo je i da je 6,9-litarska verzija ovog motora korišćena za izuzetno redak Mercedesov model CLK GTR Strassenversion.

SL 73 AMG je svoj život počinjao kao standardni SL 600 opremljen AMG paketom, koji je isporučivan u Affalterbach (sedište AMG-a) na konverziju. Motor bi tamo bio izvađen, rastavljen i prerađen, a zatim ponovo ručno sastavljen. Inženjeri AMG-a su takođe podešavali sistem vešanja i kočnice, a ugradili su i 18-inčne aluminijumske felne prepoznatljivog dizajna. Na kraju, automobil je opremljen specijalnim opcijama po želji svakog kupca. U poređenju sa standardnim verzijama, jedino točkovi i oznake na poklopcu prtljažnika su otkrivale da je u pitanju najsnažniji SL.

Mercedes SL 73 AMG

SL 73 AMG se proizvodio od 1997. do 2001. godine i napravljeno je svega 85 primeraka, pa samo retki srećnici imaju priliku da uživaju u jednom od najboljih Mercedesa svih vremena.

Autor: Miloš Vasin

Foto: Mercedes-Benz




čitanja : 2393



Komentari