
Lamborghini je Diabla prvi put predstavio davne 1990. godine kao naslednika legendarnog Countacha, a očekivanja su bila ogromna. Diablo nije razočarao - štaviše, postavio je nove standarde.

S maksimalnom brzinom od 325 km/h, u trenutku izlaska bio je najbrži serijski automobil na svetu, što je bio poduhvat za pamćenje, navodi Index.hr.


Naravno, priča je bila mnogo dublja od same brzine. Diablo je bio opremljen ozbiljnom tehnologijom za superautomobile tog doba. Imao je cevasti okvir te karoseriju od aluminijuma i čelika s umecima od ugljeničnih vlakana, što je bila novost za drumske automobile. U srcu svega je bio moćni 5,7 litarski V12 motor koji je u originalnoj verziji razvijao 485 konjskih snaga.


Ipak, ono što je zacementiralo Diablovu legendu bio je njegov dizajn, a najviše spektakularna makazasta vrata. Upravo su ona postala njegov zaštitni znak i najbolja vrsta vrata koju automobil može da ima. Proizvodnja Diabla se završila 2001. godine, a za 11 godina Lamborghini je prodao 2.903 primerka. Najpopularnija boja je bila crvena s 550 prodatih jedinica, iako mnogi smatraju da bi žuti primerak bio bolji izbor za poster na zidu.
Izvor: Index.hr
Foto: Lamborghini