
Pre dve decenije, Michael Schumacher je sa ukupno sedam šampionskih titula (pet za Ferrari) bio ubedljivo najuspešniji vozač u istoriji Formule 1. Fiat je, kao tadašnji vlasnik Ferrarija, želeo da deo te aure prenese na svoj model u kompaktnoj klasi. Rezultat je bio Stilo Schumacher Edition, specijalna verzija koja je predstavljena na Sajmu automobila u Parizu 2004. godine.

Fiat Stilo Schumacher Edition je bio dostupan samo sa troja vrata, sa 2,4 benzincem iz verzije Abarth ili 1,9 dizelašima sa 140 i 150 KS. Ipak, u ovom članku ću se fokusirati na benzinsku „hot hatch“ verziju koja je ne samo snažnija nego i mnogo interesantnija.

2,4-litarski atmosferski benzinac sa pet cilindara i 20 ventila na prednje točkove šalje 170 KS pri 6000 o/min i 221 Nm obrtnog momenta pri 3500 obrtaja u minutu. Kupci su mogli da biraju između petostepenog manuelnog menjača i poluautomatske Selespeed transmisije sa komandama iza volana. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,5 sekundi, dok je maksimalna brzina 215 km/h.

Zvuk motora je bio prepoznatljiv – dubok, hrapav i jedinstven u klasi. Pet cilindara i 20 ventila daju automobilu specifičan karakter, iako mu neki vozači zameraju izraženo podupravljanje i previše meko oslanjanje za jedan sportski hečbek.

Stilo Schumacher Edition je bio dostupan samo u boji Rosso Corsa tj. „Ferrari crvenoj“, sa setom aerodinamičkih dodataka koji su razvijeni u saradnji sa nemačkom tjuning firmom Zender. Prednji branik ima četiri velika otvora za vazduh, pragovi su širi nego kod Abartha, a zadnji deo se odlikuje diskretnim spojlerom i hromiranim završecima izduvnog sistema. Na bokovima i pozadi su posebne oznake „Michael Schumacher“ sa potpisom šampiona. Unutrašnjost je prepoznatljiva po detaljima od brušenog aluminijuma.

Za tržište Velike Britanije je napravljena ekskluzivna verzija nazvana Stilo Schumacher GP i to isključivo sa 2,4 benzinskim motorom. Nastala je u saradnji sa kompanijom Prodrive, poznatoj po radu na Subaru WRC programu. GP ima tvrđe oslanjanje, modifikovane amortizere i 18-inčne OZ Superturismo felne. Proizvedeno je samo 200 primeraka, a svaki ima pločicu sa sopstvenim brojem - od UK001 do UK200.

Fiat Stilo Schumacher Edition možda nije najbolji sportski hečbek svoje ere, ali definitivno jeste „retka zverka“ sa jedinstvenim karakterom. Naročito u ultimativnoj GP verziji. Kao takav, on zaslužuje respekt kako ljubitelja fabrike iz Torina, tako i automobilskih entuzijasta uopšte.
Foto: Fiat