

Golf 2 Limited je predstavljen 1989. godine i napravljen je samo 71 primerak, što ga čini najređom fabričkom „Golf dvojkom“. On je kreacija Volkswagen Motorsporta i ručno je izrađivan u Hannoveru, umesto u Wolfsburgu kao ostali Golfovi druge generacije. Svaki primerak je označen specijalnom pločicom u koju je utisnut serijski broj automobila, od 000 do 0070. Većina je izrađena na čvršćoj šasiji modela sa pet vrata, ali su napravljena i dva primerka sa troja vrata.

Na prvi pogled, Limited izgleda kao bilo koja druga „Golf dvojka“, ali će oko iskusnog posmatrača brzo uočiti razlike. Svi primerci su napravljeni isključivo u crnoj metalik boji a prednji deo se odlikuje maskom sa plavim okvirom (za razliku od crvenog kod verzije GTI) i znakom VW Motorsporta u istoj boji.

Zanimljivo je da Golf 2 Limited ima samo dva prednja svetla, za razliku od većine drugih sportskih i specijalnih verzija koje ih imaju četiri. To doprinosi utisku „sleepera“ - vuka u jagnjećoj koži koga na prvi pogled prepoznaju samo najbolji poznavaoci Volkswagena. Zadnja svetla su izrađena u crno-crvenoj boji, a posebnost Limiteda nagoveštavaju dupla izduvna cev i spojler na krovu. Na desnoj strani, ispod jednostavne oznake „Golf“ se nalazi još jedan VW Motorsport amblem. Prednji znak Volkswagena je umesto standardne sive, finiširan u mat crnoj boji. Na 15-inčne BBS felne su postavljeni pneumatici dimenzija 195/50 R15.
Što se tiče opreme, ovaj auto ima gotovo sve što je u to vreme bilo dostupno, osim tempomata i klima uređaja (zbog manjka motornog prostora). U standardnoj opremi su ABS, servo upravljač, 4 električna prozora, električni retrovizori... Enterijer je mnogo luksuzniji nego kod ostalih verzija, a udobnoj i sportskoj vožnji doprinose kožna sedišta – „kadice“ sa grejačima napred. Vrata su obložena kožom, a volan je preuzet od verzije GTI.

Golf 2 Limited pokreće 1,8-litarski 16v motor sa spiralnim natpunjenjem (G-punjač), koji potiče iz specijalne sportske verzije G60 Rallye. Zahvaljujući G punjaču i interkuleru, Golf 2 Limited oslobađa za svoje vreme moćnih, a i danas respektabilnih 210 KS pri 6400 obrtaja u minutu. Snaga se preko petostepenog manuelnog menjača prenosi na sva četiri točka (permanentni Syncro pogon), a opremljen je i elektronskom blokadom zadnjeg diferencijala. To je bio najjači serijski motor ugrađen u VW Golf sve do četvrte generacije i njene šestocilindarske verzije R32 iz 2003. godine.

Sve navedeno u kombinaciji sa težinom od 1270 kg omogućava da Golf 2 Limited od 0 do 100 km/h ubrza za svega 6,4 sekunde i postigne maksimalnih 230 km/h. Krajem 1980-ih godina, to su bile fenomenalne performanse za jedan serijski hečbek. Izvršene su modifikacije na oslanjanju i upravljaču, a ugrađeni su i specijalni samoventilirajući diskovi prečnika 280 mm na prednjim i 239 mm na zadnjim točkovima.
Cena Golfa 2 Limited je bila tadašnjih 68.500 nemačkih maraka, što je bio iznos za koji su se mogla kupiti dva modela GTI. Najviše primeraka je prodato članovima menadžmenta Volkswagena. Vrednost ovog „Golfa nad Golfovima“ je danas vrlo visoka, što ilustruje podatak da je pre nekoliko godina jedan dobar primerak prodat za 93.600 evra.
Autor: Miloš Vasin
Foto: Volkswagen / 4starclassics.com