
Kako podseća Jutarnji.hr, ovaj model je označio novo vreme za marku iz Ingolštata koje traje i danas. Audi je s modelom A8 D2 svima dao do znanja da želi ozbiljno da zaigra u premium segmentu gde caruju Mercedes i BMW i ta prva generacija sofisticirane pet metarske lađe iz Ingolštata je otvorila put Audiju do onoga šta danas ta marka znači u svetu automobila.
Istina, pravi premium automobili i sportisti prema tradiciji voze sa zadnjim pogonom čemu je Audi doskočio svojim Quattrom, dakle tehnologijom pogona na sve točkove koja je marku proslavila 80-ih na reli trkalištima tako da je rešen i taj nedostatak bilo kakve ranije dugogodišnje tradicije u pravljenju vozila visoke klase (ako izdvojimo prethodnika s oznakom V8 koji je ipak bio tek razvučeni Audi 100).

Kako bilo, naravno da je na krilima uspeha ovog fantastičnog krstaša nekome u Audiju palo na pamet da se napravi i coupe varijanta i tako konkuriše Mercedesovoj S-klasi coupe ili CL, a posao je "za probu“ bio poveren specijalistima IVM Automotive iz Minhena.

Prelepi A8 coupe je predstavljen kao koncept na Salonu automobila u Ženevi 1997. godine, a mada se tako ne čini na prvi pogled, za prekrajanje karoserije iz limuzine u coupe bez centralnog nosača krova, školjka te gotovo ni jedan deo karoserijskih panela nije ostao isti.
Pritom su sedišta s ugrađenim pojasevima pozajmljena od Audija cabrio, a Audi je pokazao kako i oni znaju da skroje elegantan veliki coupe. Nažalost sve je ostalo na tom jednom primerku koji i danas stoji u zgradi IVM Automotivea, a razlog odustajanja od moguće serijske proizvodnje su bili visoki troškovi proizvodnje i kao orijentir slab uspeh BMW-a Serije 8 u odnosu na Mercedesov veliki coupe.
Računovođe u kompaniji jednostavno nisu želeli da rizikuju s mogućom slabom prodajom i visokim troškovima proizvodnje.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: IVM Automotive