home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault 4
 
Ove godine se puno govori o Renaultu 4 jer njegova električna reinkarnacija dolazi na tržišta Evrope. Originalni automobil koji je na tržište stigao pre 64 godine prodao se u milionskim tiražima i u bezbroj verzija. Međutim, da li ste znali da je Renault 4 proizvodio i Alfa Romeo?

Da, postojao je italijanski Renault 4, koji se proizvodio između 1962. i 1964. u fabrikama Alfa Romea u Portellu i Pomiglianu. Ukupno je bilo proizvedeno 41.809 jedinica, a protagonisti priče su Renault, Alfa Romeo, Fiat i italijanska država, navodi Jutarnji.hr.

Priča ide ovako: 1960-ih godina porezi na uvoznu robu u Evropi su još otežavali protok roba između država, situacija nije bila kao danas, a Renault je želeo da uđe na italijansko tržište, gde je privredni rast prethodne decenije doveo do pojave srednje klase koja je kupovala automobile.

Renault 4

Italija je Renaultu bila zanimljivo tržište, međutim zbog Fiatove dominacije na domaćem tržištu nije mogao da bude konkurentan sa svojim modelima. Tu na scenu stupa Alfa Romeo, koji je u to vreme bio samostalna marka i konkurent Fiatu (Agnelli ih je kupio i pripojio Fiatu tek 1986. godine).

Tako su Renault i Alfa udružili snage i 1959. je rođen francusko-italijanski savez koji je Francuzima omogućio korišćenje Alfinih fabrika u Portellu i Pomiglianu za proizvodnju italijanskih Dauphine i R4 čime su postali konkurentni kao "domaći proizvod" koji se posebno ne oporezuje.

Tako je "Četvorka" postala "italijanski proizvod" u Italiji, na tržištu rame uz rame s Fiatovim modelima u borbi za italijanske kupce, a prodavao se putem salona Alfa Romea.

Italijanska verzija Renaulta 4 se razlikovala od francuske po tome što je imala motor sa 100 ccm više i drugačiji menjač. Inače, bio je to isti automobil, čak je zadržao i originalni Renaultov logo, pa ga je bilo nemoguće razlikovati po izgledu.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 534



Komentari