
Da, postojao je italijanski Renault 4, koji se proizvodio između 1962. i 1964. u fabrikama Alfa Romea u Portellu i Pomiglianu. Ukupno je bilo proizvedeno 41.809 jedinica, a protagonisti priče su Renault, Alfa Romeo, Fiat i italijanska država, navodi Jutarnji.hr.
Priča ide ovako: 1960-ih godina porezi na uvoznu robu u Evropi su još otežavali protok roba između država, situacija nije bila kao danas, a Renault je želeo da uđe na italijansko tržište, gde je privredni rast prethodne decenije doveo do pojave srednje klase koja je kupovala automobile.

Italija je Renaultu bila zanimljivo tržište, međutim zbog Fiatove dominacije na domaćem tržištu nije mogao da bude konkurentan sa svojim modelima. Tu na scenu stupa Alfa Romeo, koji je u to vreme bio samostalna marka i konkurent Fiatu (Agnelli ih je kupio i pripojio Fiatu tek 1986. godine).
Tako su Renault i Alfa udružili snage i 1959. je rođen francusko-italijanski savez koji je Francuzima omogućio korišćenje Alfinih fabrika u Portellu i Pomiglianu za proizvodnju italijanskih Dauphine i R4 čime su postali konkurentni kao "domaći proizvod" koji se posebno ne oporezuje.
Tako je "Četvorka" postala "italijanski proizvod" u Italiji, na tržištu rame uz rame s Fiatovim modelima u borbi za italijanske kupce, a prodavao se putem salona Alfa Romea.
Italijanska verzija Renaulta 4 se razlikovala od francuske po tome što je imala motor sa 100 ccm više i drugačiji menjač. Inače, bio je to isti automobil, čak je zadržao i originalni Renaultov logo, pa ga je bilo nemoguće razlikovati po izgledu.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault