home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW M5 E60

Možda i najbolji BMW M5 svih vremena ove godine slavi svoj 20. rođendan. U svoje vreme, to je bila najbrža serijska limuzina na svetu.

Do danas je to jedno od najpoznatijih dostignuća BMW M sportske divizije, koje se više nikada neće ponoviti, piše Klix.ba.

BMW M5 E60

Možete li zamisliti da bi jedan veliki proizvođač automobila danas odlučio da ugradi atmosferski motor s 10 cilindara koji se nije "bojao" visokih obrtaja? I da kasnije primeni istu ideju na veliki porodični karavan koji je baziran na njoj? Ako se divite sportskim Bavarcima, nesumnjivo već znate o čemu govorimo.

BMW M5 E60

Brend iz Minhena zvanično saopštava da se ove godine navršava 20 godina od lansiranja četvrte generacije BMW-a M5. Verovatno ga svi znamo i sa internom oznakom E60 iz prve decenije novog milenijuma kada je postao prva limuzina na svetu s desetocilindarskim motorom. Fabrika je očigledno bila inspirisana trkačkim programom BMW Sauber F1 tima tokom svog razvoja.

BMW M5 E60 se prvi put pojavio na tržištu početkom 2005. godine, a njegova najveća prednost do danas je njegov motor. Nakon prethodnika E39 sa osmocilindarskim motorom, marka je odlučila da poveća broj cilindara za još dva, dajući svetu bučni agregat od kojeg se kosa naježi pri maksimalnim obrtajima.

BMW M5 E60

Srce četvrte "M-petice" bio je atmosferski 5,0 litarski benzinski V10 S85B50 motor sa 373 kW (507 KS) pri 7.750 o/min. Ovaj tehnički dragulj je u zvaničnim novinskim materijalima predstavljen čak i u rastavljenom stanju, ali su kasnija iskustva vlasnika pokazala da je imao problema. Najčešća boljka je bilo loše podmazivanje. Znamo da su ga vlasnici "rastezali" u visoke obrtaje, ali je bilo mnogo onih koji su retko menjali ulje.

Nažalost, u Evropi nismo imali mnogo izbora, jer se kod nas BMW M5 E60 prodavao isključivo sa sedmostepenim robotizovanim menjačem SMG Drivelogic. U Severnoj Americi, međutim, kupci su takođe mogli da odaberu klasični šestostepeni ručni menjač. Uz tradicionalni pogon na zadnje točkove, ovaj M5 je voleo da driftuje.

BMW M5 E60

U vreme lansiranja, BMW M5 E60 je bio najbrži serijski sedan na svetu. Osnovna maksimalna brzina bila je samo 250 km/h, ali ako ste dodatno platili za M Driver's Package, dobili ste superautomobil s četiri sedišta s maksimalnom brzinom od 305 km/h i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 4,1 sekundu. Zatim je prešao čuveni Nirburgring za 8 minuta i 13 sekundi. A oni koji ga se sećaju zapamtiće da ga je profesionalna nemačka vozačica Sabine Schmitz često tamo vozila kao "ring taxi" kada bi vozila turiste.

BMW M5 Touring

BMW M5 E60 se prvobitno proizvodio kao limuzina, ali je od proleća 2007. bio dostupan i kao porodični karavan. Danas je M5 Touring velika retkost, jer je fabrika proizvela samo 1.025 jedinica, dok je istovremeno proizvedeno 19.523 standardnih sedana.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 1166



Komentari