Audi Metroproject Quattro concept
Posle bezbrojnih najava, špekulacija i brojnih nezvaničnih crteža i
fotografija, konačno imamo priliku da vidimo kako će stvarno izgledati budući Audi A1. Doduše,
ovo na slikama je Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro
concept sa hibridnim pogonom, koju će nemačka fabrika prvi put predstaviti
javnosti 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju, ali serijski model u obliku
Audija A1 se neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Istovremeno, Audi
Metroproject Quattro concept se praktično ne razlikuje od crteža, koje smo
objavili pre nekoliko meseci i za koje su u engleskom CarMagazinu tvrdili da se
radi o oficijelnim crtežima. Ukratko, Metroproject Quattro concept se odlikuje
prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa
aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva
završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame"
maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa
110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj
osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi
litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama
samostalno pokreće ovaj Audi, čija autonomija sa jednim punjenjem pomenutih baterija
iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i
tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse
izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je
maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9
litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija
A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u
rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa
naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka
ovog njihovog "Mini killera".