
Još prošle godine su se na internetu pojavile špijunske fotografije novog GM Daewoo modela, koji nije ništa drugo nego već dobro poznati Buick LaCrosse, samo sa imenom korejske fabrike koja se nalazi u vlasništvu General Motorsa.
U međuvremenu je ovaj Daewoo i zvanično predstavljen (na ovogodišnjem Salonu automobila u Busanu), i to kao Daewoo Alpheon.

Alpheon će (bar u početku) pokretati samo jedan motor, i to 3.0i V6 benzinac, uparen sa automatskim šestostepenim menjačem.
Alpheon je dugačak 4995 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2837 mm, a početak prodaje na tržištu Južne Koreje se najavljuje za drugu polovinu ove godine.
Ovde i vest da su iz GM-a na Salonu u Busanu najavili da će početkom sledeće godine u Južnoj Koreji startovati i prodaja Chevroleta, a prvi automobil u tamošnjoj ponudi će biti novi Camaro.
Sto je dobar zadnji kraj!!! Lepsi je malo u ovom daewoo izdanju nego kao buick. A lepsi mi je i od insignie.
@carobnjak
meni s boka ne lici na passat, ali me zato podseca dosta na novi avensis.
@Damko
Avensis ima dosta ostrije linije na boku, mene onaj sredisnji deo gde su vrata jako podseca na Passat...
5 metata lima i 5+1 brzina ima. Neka hvala, koreanci više nikad!
Ovo je duže od insinije, a i međuosovinski razmak je veći za 10cm. Stvarno ima nešto pasatovski u zoni vrata, oblik zadnjeg leptira...
@Car expert
Shvatio sam Tvoju misao i kada sam je procitao prvi put, ali ne i razlog ...
@Car expert
ovo je Amerikanac prepravljen za korejsko trziste...
Arriving as a 2010 model, the new Buick Lacrosse is built upon the mid-size Epsilon II platform, which is also the basis for the Opel Insignia and the 2010 Saab 9-5.[
@CArobnjak i @Ex Italio fan
Pa, je li ista platforma ili nije? Ex Italio fan napisa da ovaj ima 10 cm vece Whelbase ...
@Moron
ista platforma ne mora da znaci isto medjuosovinsko rastojanje...
@Carobnjak
Secem se te price, oko cega smo ono polemisali sa Predragom, oko passata, golfa, cega li ...
Mada i dalje to ne razumem. Po meni, ako je platforma ista, razmak osovina bi trebalo da je isti. Doduse, nisam masinac, pa mogu samo da "zamisljam"
Sama reklama za I30, glasi Made in Europe. Pa vidite koliko su popularni i kvalitetni Koreanci. Recimo Sevrolet spark sam imao prilike da vidim kod limara u rasklopljenom stanju zbog havarije. Sajtne iznutra su potpuno korodirale a automobil je bio star samo 3 godine. Recimo na puntu iz Zastave to zaista nije moguće a svi nešto kukaju kako je loš kvalitet.
Sigurno i iskustveno tvrdim da je punto clasic bolji automobil od poplave malih koreanaca.
Evo odlican primer, "B" platforma grupacije Nissan-Renault koju koriste svi navedeni modeli ( u zagradi je medjuosovinsko rastojanje):
Nissan Cube ( 2530 )
Nissan Juke ( 2530 )
Nissan Micra ( 2430 )
Nissan Note ( 2600 )
Nissan Tiide ( 2600 )
Renault Clio 2 ( 2471 )
Renault Clio 3 ( 2575 )
Renault Modus ( 2482 )
Renault Twingo ( 2367 )
Dacia Duster ( 2673 )
Dacia Logan ( 2630 )
Dacia Logan McV ( 2905 )
Dacia Sandero ( 2588 )
@Carobnjak i @Ex Italio fun
Laka Vam noc ( moram sutra brm, brm celi dan ). Probajte da mi do sutra vece nadjete link za neku fotografiju platforme, da shvatim sta je to ( unapred hvala ). Ja sam mislio da je to nesto nalik "sasiji" ( kola sa sasijom ), nesto kao "donji deo" samonosece karoserije i da se na jednu platformu osovine "kace" uvek na ista mesta. Ja mislio:)
@carobnjak
Mislim da nisi u pravu. Jednu platformu dele Clio 2 i novi Tvingo. Recimo Clio 3 nije na navedenoj platformi. Dacija logan ima platformu sličnu platformu sa Meganom.
Inače kad negde piše "dele istu platformu" to znači da mogu da se sklapaju na istoj montažnoj liniji i u principu ništa drugo.
Lepo je videti brojke koje si postavio.
@Car expert
nisam to ja izmislio nego prepisao! Evo ti pa citaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_B_platform
P.S.
to sto si napisao sta znaci deliti platformu apsolutno ne stoji!
@Moron
evo jedan dobar link na temu platformi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_platform
@carobnjak
Automobili Dacija se sklapaju na B0 Renault platformama i mislim da se ni jedan Renault i Nisan ne sklapa na njima.
A pored Clia, Tvinga i Micra deli istu platformu.
Univerzalne montažne trake, platforme značajno snižavaju troškove proizvodnje, što je jedan od razloga ukrupnjavanja auto industrije.
Zato su evropski i japanski automobili toliko slični rešenjima i kvalitetom. Samo još ostaje i cene da im se primaknu.Do tadakupci pamet u glavu!
@Car expert
o Loganu:
"The Logan is based on the B platform that is used by the third generation Renault Clio, Renault Modus and the latest version of the Nissan Micra. It has 50% fewer parts than a high-end Renault vehicle and has a limited number of electronic devices. In addition to making the car less costly to produce, this also makes it easier and cheaper to repair."
Megane 2/3 su bazirani na "C" platformi grupacije Renault/Nissan, kao i Fluence, Kangoo, Koleos, Scenic, Quashqai, Sentra, X-trail...
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_C_platform
@carobnjak
Link je ok. Samo ga nisi dobro razumeo. Platforma je fiktivna, nepostojeća stvar a odnosi se na mogućnost uniformnosti proizvodnje (inženjering, projektovanje i prizvodnja). Znači montaža je vozila na istoj liniji, što podrazumeva određeni broj istih ili sličnih delova a u prvom redu vešanje i donji noseći elementi, koji se naravno prvi pričvršćuju na traku. Tako recimo na istoj liniji se sklapaju peugeot 308 i c4 ali nemaju isto vešanje, itd.
@Car expert
a da li si ti razumeo da Logan nema veze sa Megane ?!?
P.S.
"Inače kad negde piše "dele istu platformu" to znači da mogu da se sklapaju na istoj montažnoj liniji i u principu ništa drugo."
Autor Car expert 01 Maj 2010, 23:13
"Platforma je fiktivna, nepostojeća stvar a odnosi se na mogućnost uniformnosti proizvodnje (inženjering, projektovanje i prizvodnja). Znači montaža je vozila na istoj liniji, što podrazumeva određeni broj istih ili sličnih delova a u prvom redu vešanje i donji noseći elementi, koji se naravno prvi pričvršćuju na traku."
Autor Car expert 01 Maj 2010, 23:52
Ovo kao da su pisale 2razlicite osobe, jer prvi navod potpuno iskljucuje drugi!
I sad, sta je u stvari tvoje misljenje ?!?
@carobnjak
Samo pokušavam da objasnim da platforma ne POSTOJI fizički i to nije šasija kako mnogi misle ili školjka.
Nijedan (ili veoma malo) delova vešanja nije isto na različitim vozilima koji se sklapaju na istoj platformi (amortizeri, opruge, letva, glavčine, zadnji most, koševi, pod...) ali su tako konstruisani da se mogu kontinualno proizvoditi na istim trakama. Evo ti primer. Tvingo, clio2, clio3, modus, micra imaju istu platformu ali ni jedan deo vešanja nije isti, to jeste kad se menjaju kao rezervni deo ne odgovaraju jedni drugima (veoma su slični ali ne odgovaraju).
A što se megana i dacije tiče, rekao sam slicne platforme a ne iste a podatak sam dobio u salonu dacija renault. Pa na linku koji si dao piše B0 za daciju a ne B. A pisanije su pisanije a praksa kaže da se u Sloveniji mogu montirati samo Tvingo i Clio2 ili Clio storia a to znači da ima više pod platformi. Recimo Clio 3 ne može da se montira na tim trakama. U Turskoj se montira Talija, Flurens, Clio 3 i to verovatno sve na istim linijama...
@Car expert
a Renoi, Nissani i Dacie se proizvode na istoj traci? Ili mozda u razlicitim fabrikama i drzavama ?!? Mislim da imas bujnu mastu! Dokaz za to je ova tvoja recenica:
"Platforma je fiktivna, nepostojeća stvar a odnosi se na mogućnost uniformnosti proizvodnje (inženjering, projektovanje i prizvodnja)"
Ovo su realne stvari, nema tu nista FIKTIVNO !
P.S.
takve mastarije bi vise pristajale mom nicku nego tvom! :)))
@carobnjak
Izvrćeš stvari ili nećeš da pročitaš. Pošto vidim da tvoje znanje se oslanja isljučivo na internet, onda nam nađi sliku tih platformi kad su realne kako ti kažeš.
U ovom poslu sam godinama i nemam nameru da se ubeđujem i nije mi to cilj. Pozdrav.
PS
Možda zaista nemama pojma ako ti je lakše tako.
@Car expert
ja nigde nisam rekao da ti nemas pojma ali to tvoje "fiktivno" objasnjenje je za malu decu i ja to ne mogu da prihvatim a verujem ni ostali ovde. Meni je automobilizam hobi i pratim ga 25 godina a tada nije bilo interneta, nije mi to zanimanje i zato i dajem link kao dokaz, sto kod tebe ne vidim...
Nije mi namera da se raspravljam, samo hocu da ti ukazem na to da ti pises razlicite stvari u isto vreme i sam sebe pobijas, pa je nesto od toga verovatno istina... To mi ne lici na nekoga ko se ozbiljno bavi automobilima, tu nema mesta fikciji i proizvoljnom tumacenju...
Sto se tice B0 platforme ona je ipak B platforma a ne C kako ti tvrdis!
Osnovni cilj zajednicke platforme je snizavanje troskova proizvodnje kao i jednostavnije odrzavanje vozila, zato su mnogi delovi zajednicki. Vrlo malo zajednickih modela se proizvodi na istoj traci, vecinom slucajeva je proizvodnja pojedinih modela neke marke razbacana po svetu...
P.S. znaci ti vise verujes onim "strucnjacima" iz salona? Zaista profesinalno!
Nisi nam našao sliku platforme, kad je realna kako ti kažeš.
Ja u fabriku nisam ulazio a voleo bih.
Auto servis i salon, naravno ovlašćeni drži moj drugar dipl.maš.ing, koji je više puta bio u raznim Renault fabrikama.
A ja se bavim servisom 20 god i odlično znam koji su delovi isti a koji ne, posebno za Francuze.
The end.
@Car expert
nadji je ti kad se bavis sa njima...
Serviser je daleko od "eksperta"! Pozdrav
Eh Carobni Carobnjak pa ne može ni sliku da izmisli.
Kako da izmisli kad platformu ne može ni da zamisli?
Obecevam:
1/ da cu sutra sve ovo procitai oko platformi i razmisliti
2/ da u skorije vreme ni u ludilu necu pominjati platforme.
Pozdrav svima :)
@Carobnjak, @Car expert & Co
Procitao sam ovde napisano i vecim delom ono sa linka koji je Carobnjak dao. "Tamo" je, izmedju ostalog, posalo:
Therefore, key mechanical components that define an automobile platform include: - Floorpan, the collective pieces of the large sheet metal stamping that serves as the primary foundation of the monocoque, of most of the structural and mechanical components (still often informally referred to as the "chassis")
- Wheelbase, the distance between the front and rear axles
- Steering mechanism and type of power steering
- Type of front and rear suspensions
- Placement and choice of engine and other powertrain components"
Kako je razumem engleskli ( a to nije bas uvek sa 100% "very well" ), ono sto "kljucno definise" platformu je i "Wheelbase". Ja to razumem da bez iste "baze" nema ni iste platforme ( recimo C4, 307 i 308 imaju istu "bazu" ).
Pa, da li mora ili ne mora da bude isti Wheelbase na istoj platformi?
@carobnjak
Evo ti dokaz iz tvoje "stručne literature" za pojam "platforma", koji redovno koristiš.
Već je u martu obznanjeno da će supermini biti sklapan u Italiji tako da je i taj model ostavljen za pogone van Srbije što bi značilo da je jedina preostala opcija za Kragujevac upravo sedan jer je najavljeno da će u našoj zemlji biti instalirana platforma za vozilo manjih gabarita.
Link
http://www.autobrief.com/content/20241/Novi-model-iz-Kragujevca-bice-sedan
Dokaz da nemaš pojma kao što mnogi drugi to ovde takđe dokazaše.
Sliku platforme još nisi pronašao!
@Moron
Vidiš da sam u onoj davnašnjoj raspravi o platformama ipak bio u pravu.
@Predrag
Shvatio sam samo da je platforma "misterija" i da slike nema...
Sta je to, samo proizvodna linija na kojoj koriscenjem odredjenih zajednickih komponenti moze sa pravis vise razlih modela ili sta?
I dalje ne kontam da li sva kola na istoj "platformi" moraju da imaju isti "Whelbase"?
Da li istu "platformu" imaju sandero, logan i logan "karavan"?
@Car expert
pa malo si zakasnio sa svojim "virtuelnim dokazima" ali cenim trud! Samo sto jos nista nisi dokazao... :)
Pročitajte moje gornje dobronamerne postove u vezi "platforme", koje je "minirao" stručnjak čarobnjak, zbog čega se više ovde nisam ni oglašavao.
Pozdrav svima.
P.S.
iz svega navedenog napred se ne moze zakljuciti da ti imas pojma ( obrati paznju na Predragova objasnjenja...).
Ja ne koristim cesto pojam platforme, barem ne cesce od ostalih...
@Moron
Da li se sećaš ove naše prepirke:
..Objasniću ti na primeru. Istu platformu dele: Ibiza, Polo i Fabia, a to znači da imaju isti sistem za oslanjanje, upravljanje, kočenje, (najčešće)iste motore, isti sistem za prenos snage, noseću konstrukciju... tj. sve mehaničke, elektronske i mehatronske komponente su im gotovo identične. Razlikuje im se samo izgled karoserije i enterijer...
...To znači da Passat i prethodni Golf ne mogu da dele istu platformu, ako nemaju isto međuosovinsko rastojanje. Mogu da imaju iste pojedine sisteme, ali to nikako ne predstavlja istu platformu...
...Pod zajedničkom platformom se podrazumeva ono što sam gore napisao, a normalno je da vozila jednog proizvođača, imaju brojne zajedničke sisteme. Čim se nešto izmeni od gore navedenih sistema, onda to ne može biti ista (identična) platforma...
...Inače tu praksu imaju gotovo svi proizvođači, kako bi što manje vremena i novca potrošili na razvoj novih sklopova, podsklopova, sistema, podsistema, komponenti, a i zašto menjati ono što je dobro...
Čarobni
Izgleda da opet imaš neku fiks ideju. Dokle si stigao sa gumom, to jeste pneumatikom-sećaš se pitanja ili da ponovimo?
@Car expert
nisam ja nista minirao! Zao mi je ako si to tako doziveo... :(((
Samo sam trazio da das tehnicki korektna objasnjenja i dokaze sto ti nisi uradio nego si presao u virtuelni, da ne kazem carobni svet sto ja od jednog masinca ne mogu da prihvatim!
Kao dokaz za to je Predrag...
@Predrag
necu, barem me ti znas :)
Samo sam te naveo kao pozitivan primer posto ste kolege...
P.S. da ne bude nesporazuma, mada znam da ce ih biti: ocekivao sam da objasni ono sto tvrdi na nacin kao sto ti objasnjavas a to je strucno ali ipak razumljivo i onima koji nisu zavrsili masinski fakultet!