home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Linija nove Corse je podmlađena ranije ove godine, kako bi pružila veću snagu, zabavniju vožnju i udobnost uz smanjenu potrošnju goriva. Sve je obnovljeno ispod očaravajuće kože.

Opelovi inženjeri su kompletno tehnički preuredili Corsu, uvodeći unapređenu liniju pogonskih grupa koja smanjuje potrošnju goriva i do 13 odsto, uz poboljšane performanse, značajna poboljšanja šasije radi veće udobnosti u vožnji, ali ne na uštrb agilnosti i sa novom kalibracijom upravljanja, koja pruža bolju kontrolu.

Radi dodatnog poboljšanja izgleda Corse, dizajneri su razvili nekoliko novih verzija za evropsko tržište. Jedna od njih, Color Edition, sa crno obojenim krovom, sjajnim bojama eksterijera i mnoštvom dodatnih detalja, već uzima 20 odsto prodaje modela Corsa u Nemačkoj, dok je izgled automobila sa odličnim performansama u verziji Color Race takođe stekao ljubitelje. Razmatraju se i nove serije, poput “Stripes” koja se može naći na tržištu u sledećim mesecima.

Unutar kabine, Corsa i dalje nudi jedan od najprostranijih i najprivlačnijih enterijera u svojoj klasi. Mali automobil predstavlja izuzetno popularan izbor širom Evrope, na koji otpada oko 30% Opel/Vauxhall-ove prodaje, čime se svrstava u vodeće u segmentu. Prosečna godišnja prodaja tokom poslednje tri godine bila je 400.000 vozila, dok je od početka 2010. naručeno oko 250.000 vozila.

Sledeći Opelovu filosofiju, Corsa takođe poseduje inovativne tehnologije po povoljnoj ceni, uključujući halogena prilagodljiva prednja svetla (AFL), zagrevan upravljač, pomoć pri kretanju pod ručnom, panoramski krov ili integrisan nosač za bicikle FlexFix, koji je Opelov unikat.

Pored njenog sportskog, dinamičnog stila i zabavne vožnje, Corsa ujedno nudi kupcima vrhunski kvalitet. Nemački DEKRA izveštaj o kvalitetu za 2010. godinu označio je Corsu kao sveukupnog pobednika, sa najnižim stepenom kvarova među svim ispitanim vozilima. DEKRA pruža punu uslugu za bezbednu i efikasnu vožnju i predstavlja vodeću evropsku tehničku stručnu organizaciju.

Veća snaga uz unapređenu ekonomičnost u potrošnji goriva

Čitava linija nove Opel Corse pokriva opseg od 65 do 192 ks. Sada nudi i revitalizovanu postavku pogonskih grupa sa 13% nižom potrošnjom goriva i emisijom ugljendioksida, dok je u najvećem broju verzija, snaga povećana. Konkretno, nova Corsa 1.3 liter ecoFLEX sa 70 kW/95 ks, donosi izuzetno nisku emisiju CO2 od svega 98 g/km, ali i 27 odsto veću snagu. Corsa se takođe isporučuje sa opcionom Start/Stop tehnologijom. 

Svi benzinski motori u porodici Corsa modela obrađeni su 2010. godine. Naj-model linije 1.6 turbo, koji isporučuje 141 kW/192 ks, kod modela Corsa OPC sada troši 7,6 odsto manje goriva uz 9,5 odsto nižu emisiju ugljendioksida. Istovremeno, kalibracija motora optimizovana je u skladu sa Evro 5 normama. Potrošnja goriva smanjena je na 7,3 l/100 km dok je emisija ugljendioksida smanjena na 172 g/km. Corsa OPC izvedena je sa manuelnim šestostepenim menjačem (videti tekst o modelu Corsa OPC za dodatne podatke).

Kada su u pitanju dizelaši, različite verzije motora 1.3 i 1.7 CDTI nude izlaznu snagu u opsegu od 55 kW/75 ks do 96 kW/130 ks – uz izuzetno malu potrošnju dizela; svi su sa potrošnjom goriva ispod 4,5 litara na 100 km.

Predstavljen nešto ranije ove godine, novi naj-model linije 1.7 CDTI takođe dobija na snazi i obrtnom momentu, uz smanjenu potrošnju goriva. Izlazna snaga ovog modela povećana je sa 92 kW/125 ks na 96 kW/130 ks, dok je maksimalan obrtni momenat povećan sa 280 na 300 Nm pri nižoj brzini motora i sada pokriva širi opseg obrtaja, dajući bogatije iskustvo vožnje. Emisija CO2 je smanjena za 9 odsto – na impresivnih 118 g/km kod verzije sa troja vrata – dok je potrošnja goriva smanjena u istom obimu, na svega 4,5 l/100km.

Nova Corsa 1.7 CDTI ubrzava od 0 do 100 za 9,5 sekundi (u odnosu na 9,9 sekundi kod prethodnog modela) i postiže brzinu od 200 km/h, ili 5 km/h više nego u prethodnoj generaciji. Povećan obrtni momenat takođe omogućava ubrzanje od 80 do 120 km/h u petoj brzini za svega 9,3 sekundi, u odnosu na 10,4 sekundi u prethodnoj generaciji.

Konstrukcijom motora u skladu sa Evro 5 standardima, Opelovi inženjeri razvili su optimizovan sistem sagorevanja smanjenjem odnosa kompresije i uvođenjem sledeće generacije sistema ubrizgavanja goriva sa do 8 ubrizgaja po radnom ciklusu. Novi Turbo punjač opremljen je sa senzorom za očitavanje položaja aktuatora za precizniju kontrolu dodatnog pritiska. Nova lagana usisna grana, u kombinaciji sa potpuno elektronski kontrolisanim varijabilnim vrtložnim sistemom optimizuje sagorevanje, dok nove niskonaponske sijalice smanjuju opterećenje generatora tokom zagrevanja motora.

1.7 CDTI jeste prvi Opelov motor sa D1 sistemom za upravljanje radom dizel motora koji je projektovan unutar kompanije. Za vozače to znači da njihov automobil nastavlja da pruža svoje početne performanse kad su u pitanju vozne osobine i efikasnost na duži period. D1 modul takođe unapređuje uslugu obzirom da nudi niz novih dijagnostičkih funcija i alata kako bi timovi za održavanje vozila preciznije pratili stanje delova motora.

Unapređena šasija i upravljanje

Kako bi vozači osetili prednost celokupne snage motora, Opelovi inženjeri su značajno preradili šasiju i upravljanje kod Corse. Corsa sada pruža unapređenu udobnost u vožnji, poboljšan osećaj upravljanja i veću stabilnost po pravcu – a sve to ne na uštrb priznate agilnosti i zabave u vožnji.

Branici, opruge, anti-roll letve, zadnja osovina, menjač i softver električnog upravljanja (EPS) su odreda revidirani kako bi Corsa postigla bolje vozne osobine, uz kvalitet upravljanja i vožnje kakvi su tipični za vozilo skuplje klase.

Unapređeno podešenje šasije radi uvećane udobnosti i boljeg iskustva vožnje

Na otvorenom putu, zadnja osovina sa torzionom gredom sada pruža preciznu stabilnost vozaču prilikom promene pravca tokom naglog manevra ili promene traka:
Radi smanjenja tendencije preupravljanja ili obrtanja kola oko vertikalne ose do kog može doći, Opelovi inženjeri  su izmestili zadnju gredu. Gledano iz profila, ona je zarotirana za 20 stepeni tako da je otvoreni deo sada još više okrenut na dole. Ovaj položaj povećava bočnu krutoću grede, čime se postiže da zadnji deo automobila preciznije prati promene u pravcu upravljanja.

I prednji i zadnji branici sada imaju udaljenija podešenja, kao rezultat promena na klipu i donjim ventilima. Pri malim brzinama, oni daju poboljšanu kontrolu karoserije na lošim putevima, dok pri većim brzinama, kako raste frekvencija opterećenja, stepen amortizacije lagano opada, radi veće udobnosti u vožnji.

Kod dizel modela, prednje opruge su takođe umekšane za oko 8%, radi udobnije vožnje. Pored toga, gumeni zaustavljači prednjeg vešanja su nešto mekši kako bi ublažili bilo kakve potrese unutar kabine, pri maksimalnim kompresionim opterećenjima.

Kako bi agilnost upravljanja i izvrsna kontrola karoserije ostali netaknuti uprkos nešto mekšem podešenju vešanja, debljina prednje anti-roll letve je povećana za 1 mm sa 18 na 19 mm za varijante zapremina 1 i 1,2 litre, te sa 19 na 20 mm za 1,4-litarsku i sve druge verzije na dizel pogon.

Poboljšana preciznost i osećaj upravljanja

Opelovi inženjeri su takođe optimizovali i sistem električnog upravljanja (EPS) kako bi vozač imao precizniju kontrolu. Obramica koja nosi letvu upravljača je sada obložena materijalom niskog trenja koji poboljšava osećaj i preciznost upravljanja kolima pri okretima oko središnjeg položaja, istovremeno pružajući finije samo-centriranje.

Softver koji kontroliše upravljanje je takođe dorađen, tako da sada pruža nešto snažniju podršku pri malim pokretima upravljača, kao i bolju torzionu nadogradnju pri većim uglovima zakretanja upravljača.

U kombinaciji sa većom stabilnošću koju daje kruća zadnja osovina, poboljšanja u upravljanju sveukupno vozaču daju bolju povretnu informaciju, uz istovremeno minimizovanu potrebu za korektivnim radnjama pri naglim promenama pravca.

Sve promene primenljive su na varijantama Essentia, Enjoy i Cosmo, dok verzije sa Sport šasijom, kao i ecoFLEX model ostvaruju prednost od poboljšanja na zadnjoj osovini i upravljanju. Corsa OPC preuzela je promene primenjene na prenosni mehanizam. 

Corsa Special Editions :  Individualna, atletska pojava

Radi dodatnog unapređenja dopadljivosti Corse i kako bi se postigao individualizovan izgled, Opel radi na razvoju novih posebnih verzija. Sve je počelo u Ajzenahu kada su najmlađi radnici zaposleni na proizvodnoj liniji Corse, dizajnirali sopstveni automobil, belu Corsu sa sjajno crnim akcentima. Odgovornima u Opelu se rešenje svidelo pa su mladi radnici u Ajzenahu doterali svoj automobil zajedno sa dizajnerskim odeljenjem te ga pripremili za nemačko tržište pod imenom “Corsa Black and White“ (Crno-bela Corsa). Nagli uspeh ovog modela doprineo je pokretanju razvojnog programa u dizajnerskom odeljenju Opela pod nazivom “Color Line“ (Linija boja). Isti su u ponudi pored standardne Corse te unose sportske crte i dizajn u mali Opel, sa različitim izgledom koji se dopada širem krugu kupaca.

Uzbudljiva linija Corsa Color

Ova posebna sportska izdanja čine Corsa formulu još prostijom, sa sjajnim bojama karoserije i temama dizajna predstavljenim na 17-inčnim alu felnama koje se uvek kombinuju sa sportskom šasijom, preklapajućim sportskim sedištima, zatamnjenim zadnjim svetlima, zatamnjenim staklom i ovalnim, hromiranim auspuhom. U unutrašnjosti, središnja konzola je izvedena u klavir crnoj boji. Pored toga, automobil ima i aluminjumske pedale i sportska sedišta. Obruči vazdušnih ispusta i opšiv tapacirunga sedišta su u bojama usklađenim sa spoljnom bojom automobila. Slično obući u kojoj patike ne pozivaju sistematski na trku i stadion, sve varijante sportskog izgleda linije Corsa Color na raspolaganju su sa benzinskim motorima 1.2 i 1.4 kao i 1.3 i 1.7 CDTI pogonskom grupom.

• Corsa Color Edition bila je prvi član Color linije. Ona je direktno nasledila model “Black & White.” Prilično moderan model od stila, uglavnom je usmeren na vozače koji traže sportski automobil individualizovanog izgleda. Isti poseduje crni krov, upotpunjen petokrakim alu-felnama u sjajno-crnoj boji, isporučuje se u bojama eksterijera Casablanca White (Kazablanka bela), Sunny Melon yellow (Dinja žuta), Magma red (Magma crvena), Oriental Blue (Orijentalno plava) ili Black Sapphire (Crni safir). Premijerno izbačen na nemačko tržište, na kome sada postiže gotovo 20% od celokupne prodaje, model sada širi u Evropi sa velikim uspehom: U Holandiji se 14% kupaca opredeljuje za Color Edition.

• Corsa Color Race je ekskluzivnija zahvaljujući još izražajnijem izgledu i uglavnom je usmerena na vozače koji zahtevaju trkački osećaj. Nadahnuta tradicionalnim dizajnom Opelovih trkačkih i reli automobila iz šezdesetih i sedamdesetih, nudi se u žutoj, crvenoj ili beloj boji kojoj je pridodat crn krov i zadnja vrata, oboje sa motivima trkačke zastave, kako bi se naglasila pobednička pojava Corse.

• Corsa Stripes je trenutno samo studija, ali može lako postati sledeći dodatak liniji Corse. Predstavlja posebnu verziju sportske Corse sa istaknutim individualnim crtama. Corsa Stripes je ukrašena sa dve velike crne ili bele trake na karoseriji od krova do zadnjih vrata. Boja traka može se upariti sa oplatom spoljnih retrovizora i 17-inčnih alu-felni.

Osvežena Opel Corsa OPC

Corsa OPC je sušto oličenje zabavne vožnje. Od kada je predstavljena 2007. godine, prodata je u 13.000 primeraka. Upadljiv stil, podržan je zapanjujućim performansama, turbo motora od 141 kW/192KS) i sportskim podešenjima šasije, koja je unapređena na stazi Nirnburgring Nordšlajfe u Nemačkoj.

Iako OPC označava Opel Performanse Centar, auto entuzijastima to znači više od akronima - OPC je izraz čiste strasti. OPC prikazuje koliko sportskog potencijala i tehnološke stručnosti je sadržano u Opel automobilima. OPC verzije evociraju emocije i najbolje su varijante za dinamičnu vožnju u svojoj kategoriji automobila.

Corsa je dinamičan, moćan, mišićav i brz automobil. Potrošnja goriva u njoj smanjena je na 7,6 odsto dok je emisija ugljendioksida smanjena za 9,5 odsto. Performanse ne utiču na ove promene. Vozači modela Corsa OPC mogu da uživaju u zabavi još duže, povećavajući opseg od oko 50 kilometara zahvaljujući nižoj potrošnji goriva. Ove godine, OPC tim ima unapređen motor i poboljšan upravljački sistem radi uzbudljivije vožnje.

Turbo motor zapremine 1.6-litara (141 kW/192KS) omogućava da Corsa OPC katapultira od nule do 100 km/h za samo 7,2 sekunde, istovremeno dajući plimni talas obrtnog momenta koji isporučuje još impresivnije performanse. Motor je super efikasan i poseduje zavidnih 120KS po litru. 

Maksimalni obrtni moment od 230 Nm se postiže pri 1.980 o/min pa sve do 5.850 obrtaja a privremeno se podiže na još veću vrednost od 266 Nm kroz funkciju automatskog dodatnog pritiska. Takva vučna snaga postiže performanse bez napora. Ubrzanje od 80 do 120 km/h u petom stepenu prenosa, na primer, traje svega 6,7 sekundi. Maksimalna brzina je 225 km/h, a šestostepeni menjač je standardan deo opreme.

Corsa OPC je obrađena da ponudi veću štedljivost. Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu vožnje umanjena je za 7,6 odsto, na 7,3 l/100 km. Emisija ugljen-dioksida je smanjena od 190 do 172 g/km, tačnije za 9,5 odsto. Ovakav napredak je postignut optimizacijom motora u skladu sa Evro 5 standardom emisije izduvnih gasova. Kako bi vozači optimizovali ekonomičnost potrošnje goriva čak i dok voze snažan automobil, ’shift up’ indikator je dodat na glavni displej upravljačke ploče.

Poboljšano upravljanje radi bolje kontrole

OPC inženjeri konstantno unapređuju svoje produkte, a poslednje na šta su bili usredsređeni bilo je upravljanje automobilom. Električno servo upravljanje (EPS) podešeno je tako da vozač preciznije upravlja kolima. Obramica koja nosi letvu upravljača je sada obložena materijalom niskog trenja koji poboljšava osećaj i preciznost upravljanjem kolima. Softver koji kontroliše električni motor je takođe revidiran, pružajući nešto više snage pri malim pokretima upravljača i veći obrtni momenat pri većim okretima.

Ostatak sportske šasije Corsa OPC ostaje netaknut nakon obavljenih intenzivnih probnih vožnja na stazi Ninrburgring Nordšlajfe, gde su tehničari Opel Performance Centra optimizovali agilnost rukovanja i kontrolu karoserije. Ključne OPC modifikacije uključuju snažniju zadnju osovinu, dodatno podešene opruge i amortizere, kruću prednju anti-roll sponi kao i voznu visinu nižu za 10 mm u odnosu na običnu Corsa sport šasiju. Standardna elektronska kontrola stabilnosti (ESC) je takođe podešena, kako bi odgovarala sportskom karakteru automobila.

Zaustavna snaga je u skladu sa performansama (disk kočnice od 308 mm sa unutrašnjom ventilacijom, na prednjim točkovima i 264 mm na zadnjim). Aluminijumske felne od 17-inči sa gumama 215/45 R17 predstavljaju standardnu opremu dok su 18-inčne felne sa 225 gumama opcija.

Upadljiv izgled

Vizuelna pojava modela OPC  donosi jedinstven prednji i zadnji stil, uključujući i posebne otvore, izvajane pragove i duboki zadnji krovni spojler. Ostali elementi karakteristični za OPC, kao što su retrovizori, aluminijumske felne Y tipa i zadnji difuzor sa centralnim trougaonim auspuhom, dodatno pojačavaju karakter automobila posvećenog performansama.

Kabina, čija boja je koordinirana sa eksterijerom, takođe predstavlja snažan performansno orijentisan stav. Izvrsna, školjkasta Recaro sportska sedišta, sa integrisanim naslonima za glavu i bočnim vazdušnim jastucima, obezbeđuju optimalnu podršku i predstavljaju standardnu opremu. Instrumenti sa hromiranim ivicama, sa crvenim pokazivačima, centralnom konzolom u klavir crnoj boji, ravnim sportskim kožnim volanom i aluminijumskim pedalama zajedno doprinose utisku ambijenta koji je sav posvećen performansama.

PR Opel



čitanja : 3624



Komentari

Sto je dobra korsa

Autor Posmatrac Automobila 24 Sep 2010, 11:56

Dosadni zasecereni PR tekst :)

Autor Milos 24 Sep 2010, 12:10

Kao "Rat i mir".
Šta vele, "poboljšano upravljanje ..."? A šta sa onim što o "letvi" corse kaže "Prof dr. Marušić"?
http://www2.autoportal.hr/200907086269/Doktore-pomozite/Vi-pitate-mi-odgovaramo/menu-id-73.html

Autor Moron 24 Sep 2010, 13:23

Kljucna recenica: "Nemački DEKRA izveštaj o kvalitetu za 2010. godinu označio je Corsu kao sveukupnog pobednika, sa najnižim stepenom kvarova među svim ispitanim vozilima"

Autor Orlo 24 Sep 2010, 13:37