
Sem novog 3008, Peugeot će na predstojećem sajmu automobila u Parizu prikazati i novu generaciju modela 5008, koji međutim više ne pripada MPV segmentu već crossoverima (što s obzirom na popularnost ove kategorije uopšte i ne čudi).

Nažalost, izgled 5008-ice je ipak previše sličan manjoj 3008-ici, pa se nameće zaključak da su dizajneri francuske marke propustili priliku da više vizuelno odvoje veći od manjeg modela.

Kako bilo, novi 5008 je veći od prethodnika (duži ja za 11 cm i širi takođe za 11 cm), napravljen je na EMP2 platformi, a u prostranoj unutrašnjosti zahvaljujući i 16,5 cm dužem međuosovinskom reastojanju ima mesta za do sedam putnika (pri čemu zadnja dva sedišta iz trećeg reda mogu i da se uklone ukoliko je to potrebno).


Peugeot navodi sa 5008 u konfiguraciji sa 5 sedišta raspolaže sa prtljažnikom od 1.065 litara, što je najviše u klasi, a ako se obori i suvozačeno sedište moguć je prevoz stvari dugačkih i do 3,2 metra. Takođe, kao opcija će biti dostupan i el. hands-free sistem otvaranja vrata prtljažnika (standardno kod Peugeota 5008 GT Line).

I nova generacija 5008-ice je dobila potpuno novi izgled unutrašnjosti, uz i-Cockpit sistem sa višefunkcionalnim 12.3-inčnim ekranom. Treba pomenuti i 8-inčni ekran infotainment sistema na centralnoj konzoli, sa navigacijom, pri čemu sistem nudi podršku za Android Auto, Apple CarPlay i MirrorLink.

U gami motora će biti četiri benzinca i šest dizelaša (u zavosnosti od tržišta), od trocilindričnog benzinskog agregata 1.2 PureTech sa 130KS i šestostepenim manuelnim ili opcionim šestostepenim automatskim menjačem, preko 1.6 PureTech benzinca sa 165KS (standardno sa šestostepenim automatikom), 1.6 BlueHDi dizelaša sa 100KS i 120KS, pa do 2.0 Blue HDi dizel motora sa 150KS i 180KS.

Ovaj potonji sa 180KS je rezervisan za verziju 5008 GT Line, u paru sa šestostepenim automatikom, atraktivnijim eksterijerom, većim alu točkovima i bogatijom opremom.

Treba pomenuti da će 1.6 BlueHDI sa 120KS moći da se dobije i u "super-efikasnoj" varijanti koja emituje samo 105 grama CO2 po km.

Peugeot će pored brojnih sistema asistencije (automatsko kočenje u nuždi, prepoznavanje saobraćajnih znakova, aktivni tempomat, upozorenje na vozila u mrtvom uglu, Hill Assist Descent Control…) za novi 5008 ponuditi i veliki panoramski stakleni krov, prednja sedišta sa funkcijom masaže, glasovne komande, bežično punjenje telefona, 360-stepenu kameru, kao i sistem Advanced grip control koji pomaže u slučaju slabijeg prijanjanja točkova.
Proizvodnja novog Peugeota 5008 će se odvijati u fabrici Ren u Francuskoj, a prodaja startuje na proleće sledeće godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Cudan. Zelim da mi se ne dopada ali kontam da moram da potrosim sat vremena da ga dobro proucim kako bih ga zavoleo. Nemam toliko vremena.
Ipak ova plava boja mu lezi kao buddali shamar. Bar je drugaciji. Cestitke za originalnost. Unutra zabavan i originalan. Prilicno efektan enterijer.
Svaka im cast, zaista su se potrudili da budu drugaciji a opet vrlo funkcionalni.
prelep i kompletan auto.... dizajnerski biser. originalan. steta sto ja ne konzumiram ovako velike automobile....
Enterijer odličan , eksterijer prolazan , proporcije loše , nešto poput i onog novog Škodiaka , ali pošto je disproporcionalan WB sa dužinom vozila urađen zbog benifita unutrašnjeg prostora , onda se ne može uzeti kao mana.
Ružan spolja i neproporcionalan kao i Espace.
Unutra tiha jeza.
Zasečen vola sa gornje strane sve govori o njihovim verzijama kod kojih nije zasečen. Ergonomija "nula".
Dva šibera - djubar.
Prvi utisak O NE.
Onda se malo zagledam, hmmm, tako sam pomislio i kada se pojavio model 2008, a onda se setim da svaki Pežo na slici izgleda BZVZ, a uživo u 3D osetiš jačinu dizajna.
Drago mi je da nije oblačić napumpani a u koji ne mogu da sednu više od 4 osobe kao kod romboidastih fancy kolega.
Sve dok nisam video beli, a onda, ipak je originalan i nije kopija današnjih umekšanih preoblih ženstvenih kvazi terenaca.
Enterijer, gledaj i uči se! Hvala ti Bože što nema uspravan tablet od vrha do menjača.
P.S. meni oni tableti u Renou izgledaju kao gas maska. Jezivo
Vrlo ocigledno je da su rastegli 3008 za jedan broj, i tako i izgleda.
Simpaticna mi je ova iluzija tankog D stuba, koji je u stvarnosti 30-40cm dug, a onda jos otvore gepek na slici iznutra da se ne vidi koliko je mali zadnji prozor. Pametno.
Moram napomenuti da front u standardne verzije puno elegantnije izgleda nego u ove "fancy" GT Line (koja je blagi užas)
Đorđe
Lepota je u oku posmatrača i ja u dizajnu ovog vozila ne vidim bilo šta "elegantno". Samo kineski kičeraj.
Do pojave ovog novog 5008, sadašnji 5008 bi mogao da bude "dobra kupovina" - osim u Srbiji :)
Ovde, naime, za sadašnji ne postoji ni "redovan cenovnik", tako da niko ne može da očekuje ni bilo kakvu "akciju za ispraćaj".
Veliki pozdrav za "našeg uvoznika" iz MK i za "maglu" koju nam više od dve godine nudi na svom zvaničnom sajtu :)