
Nakon nove Elantre, Ioniqa i Verne, južnokorejski proizvođač Hyundai je sada pripremio i novu generaciju modela i30 čija premijera će se održati na jesenjem sajmu automobila u Parizu.

Ovaj Hyundaijev predstavnik u C segmentu je u dosadašnjoj generaciji (predstavljena u septembru 2011. godine na sajmu automobila u Frankfurtu) inače bio dostupan kao hatchback sa 3 i 5 vrata, ali i kao karavan. Ostaje da se vidi da li će tako ostati i u novoj generaciji (za sada su naime dostupne tek zvanične slike hatchback varijante sa 5 vrata).

Kao i do sada, i novi i30 će se proizvoditi u Hyundaijevoj fabrici u Češkoj.

Što se izgleda tiče, novi i30 je dobio novo porodično lice ove kompanije, a treba napomenuti da je automobil nešto duži nego ranije. Dužina iznosi 4340 mm, širina je 1795 mm, visina 1455 mm, dok je međuosovinsko rastojajanje ostalo isto kao i kod prethodnika.
U svakom slučaju, novi i30 nudi prostraniji enterijer sa više mesta za putnike pozadi, a treba reći da zapremina prtljažnika iznosi 395 litara.
Ovde i podatak da je novi i30 i nešto lakši, pa tako osnovna verzija sa 1.4 MPI benzincem ima 10 kg manje nego ranije.

U opremi će se između ostalog naći i Apple Car Play, Android Auto, adaptivni cruise control, sistemi Autonomous Emergency Braking, Lane Keep Assist, upozorenje za vozilo u mrtvom uglu...

U gami motora su tri benzinca i tri dizelaša: benzinci 1.4 MPI sa 100KS, 1.0 T-GDI sa 120KS i 1.4 T-GDI sa 140KS, kao i dizelaš 1.6 u verzijama sa 95KS,110KS i 136KS (verzija sa 110KS emituje 95 grama CO2 po km i troši 3,35 l/100 km).
Varijanta 1.4 T-GDi sa 140KS inače od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi, a može do 210 km/h.
U zavisnosti od verzije, ugrađivaće se šestostepeni manuelni i sedmostepeni 7DCT menjač sa dvostrukim kvačilom.
Kasnije inače možemo očekivati proširenje ponude, gde pažnju privlači i30 N sportska verzija, još ranije potvrđena za 2017.

Podsećanja radi, Hyundai je na ovogodišnjoj trci izdržljivosti 24 sata Nirburgringa učestvovao sa tri automobila, a među njima se našao i razvojni prototip budućeg sportskog hatchbacka i30 N Turbo.
Ovo je deo Hyundaijevog zvaničnog razvojnog procesa njihovog high-performance N podbrenda koji će činiti i modeli koji će konkurisati Renault RS i Volkswagen GTI i R varijantama.
U međuvremenu se pojavilo nekoliko novih detalja i o serijskoj verziji Hyundaija i30 N za koji je i zvanično potvrđeno da će biti lansiran tokom sledeće godine. To je u intervjuu za britanske medije najavio Albert Biermann, šef Hyundaija za razvoj i test vozila sa visokim performansama.
Budući i30 N će se bazirati na novoj, trećoj generaciji modela i30, a pokretaće ga 2,0 litarski turbo četvorocilindraš koji je testiran u razvojnom vozilu koje je učetvovalo na trci 24 sata Nirburgringa.
Serijski Hyundai i30 N će imati prednji pogon i šestostepeni manuelni menjač (ta varijanta će moći do 250 km/h), ali će se tokom 2018. godine pojaviti i verzija sa automatikom. Takođe, nije isključena da se i30 N pojavi i sa pogonom na sva četiri točka.
Za sada nije poznato sa koliko snage će tačno raspolagati pomenuti 2,0 litarski agregat, ali nedavno objavljeni Hyundaijev video je pokazao da motor tokom testova generiše 263.9KS i 308.9 Nm. Ove brojke međutim nisu konačne pa ostaje da se vidi koliko KS će imati finalni, produkcijski model.
Takođe, Hyundai planira da ponudi i30 N i sa opcionim track performance paketom koji će imati još više snage. Ta varijanta će standardno dolaziti i sa elektronski podešavajućim LSD diferencijalom, modifikovanim izduvnim sistemom, optimizovanom transmisijom, jačim kočnicama i drugim unapređenjima.
Biermann je najavio da će N verzija biti "pristupačna", što znači da bi i30 N trebalo da bude jeftiniji od Ford Focusa ST i VW Golfa GTI.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Foto: Hyundai
Nekoliko slika sa današnje promocije za novinare (slike by Autoforum.cz)




Generalno, korejci se lože na Toyotu i kopiraju rupe u braniku sa Aurisa, kako na novom Riju, tako i ovde.
Šrejeru, ove rupe u braniku, sedi dole 1
Kontorlna inspirisana (iskopirana sa) Fiat Tipom.
Pogotovo kada kamera stoji kod desnog retrovizora i snima enterijer. Otpozadi Golf 6, a da ne bi toliko ličio na Golfa, dodali mačije oči (katadioptere) ispod štopova.
A u C stub 3.bočno staklo poput Audija. Sve u svemu, nema više AIWA mini hi-fi centralne konzole.
Neko se mnogo lozi na Tipa, izgleda da Fiatu odlicno ide prodaja, a Hyundai je sa ovim modelima u Evropi medju poslednjima.
Haha, vidi tablet a la Tipo! :)))
Inace ima tu svega, od Aurisa, Golfa,308, Balena itd. u eksterijeru, dosadna kupus salata...
Enterijer deluje ok.
Sve u svemu, bice sigurno prodavaniji od Golfa u Evropi, pardon svetu! :)
Kad pomislim na cenu ceed-a sa 1.0 turbo, strah me pomisliti na cenu i30 sa 1.4 turbo.
Unutra zaista "bućkuriš".
Hmmm... Meni je ovo napredak, pogotovu kod enterijera, cak mi se dopada pravo! Puno bolje od ostalih Hya.
Spolja mi deluje puno zrelije, u detaljima mi se ne dopada,najgora je ova proteza pozadi, pa I maska mi je onako, ali sve skupa... Much smoother than before. Prednji farovi su mi kao sa nekadasnjih Pezoa, crveni mi je bas 4+
Ništa naročito, ma bruka za Šrejera. Lepo rekoste, bućkuriš, ali i spolja nejasan. Smešna su mi dnevna svetla, ko da ih se setio na kraju. Na mk2 je to daleko lepše. Mk2 je o dizajnu daleko originalniji.
Meni je ovaj auto skroz u skladu sa Hyundaijevom reputacijom , solidan , nenametljiv , kvalitetan.
U suštini ništa spektakularno , ali isto tako nema mu se ništa ni prigovoriti.