
Toyota je saopštila da će na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu (za širu javnost će biti otvoren od 1. do 16. oktobra) između ostalog ponovo prikazati novi crossover C-HR (već viđen ranije ove godine na sajmu u Ženevi) i ProAce Verso (razvijen u saradnji sa PSA grupacijom), dok će evropsku promociju imati novi Prius Plug-in Hybrid i FCV Plus concept (promovisan prošle godine na sajmu u Tokiju).
Novi Prius Plug-in Hybrid je svetsku promociju imao u prvoj polovini ove godine na sajmu automobila u Njujorku, a pažnju privlači novom Toyota New Global Architecture (TNGA) platformom, kao i "izuzetnom efikasnošću" zahvaljujući svom Plug-in Hybrid pogonskom sistemu.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku možete pročitati i PR saopštenje uvoznika Toyote o Priusu Plug-in Hybrid:
Nudeći dvostruko veću autonomiju, snagu i maksimalnu brzinu u EV načinu vožnje, druga generacija Toyotine revolucionarne PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) tehnologije imala je svetsku premijeru na međunarodnom Sajmu automobila u Njujorku.
Evolucija direktnog osećaja u vožnji, intuitivne i napredne tehnologije i izuzetno tih način rada u svim uslovima – u čemu se već može uživati u ostalih sedam Toyotinih hibrida, novi Prius Plug-in hibrid zasnovan je na novim vrednostima zadnje generacije standardnog Priusa: novoj modularnoj TNGA platformi, revolucionarnom dizajnu i stilu i potpuno novom hibridnom sistemu.
Savršeno prilagođen potrebama kupaca koji traže hibridni automobil, ali ujedno žele da uživaju u dodatnim mogućnostima tihe i prijatne vožnje u EV načinu rada, novi Prius Plug-in hibrid biće dostupan u prodaji krajem godine.
Sa većom Li-Ion baterijom, sada kapaciteta 8,8 kWh, hibridni pogon omogućava novoj generaciji Priusa PHEV potpuno električni režim vožnje u većem opsegu situacija u saobraćaju, značajno smanjujući potrošnju goriva. U odnosu na prethodni model, reč je o zaista velikom napretku, s obzirom da je prosečna potrošnja novog automobila svega 1,4 l/100 km, uz isto tako rekordno male emisije CO2 od 32 g/km.
Novi Prius Plug-in hibrid takođe koristi Toyotin prvi dvostruki sistem elektromotora/generatora, koji stvara veći obrtni moment istovremeno koristeći oba elektromotora – što značajno poboljšava ubrzanje i sveukupne performanse.
Kao rezultat navedenih poboljšanja, druga generacija Priusa sa produženim dosegom je puno direktnija u vožnji, nudi bolji osećaj za upravljačem i veći užitak u vožnji. U potpuno električnom načinu vožnje moguće je dostići brzinu od 135 km/h, i tako preći dvostruko više kilometara bez ikakvih emisija štetnih gasova i buke – sa prethodnih 25 km do čak 50 km.
Nakon što se kapacitet baterije smanji do te mere da nije moguće dalje održavanje vožnje isključivo u EV režimu rada – Prius Plug-in hibrid nastavlja dalje kao standardni Prius nove generacije, koristeći prednosti oba motora i bestrzajno menja pogon uz vrlo tihu vožnju i minimalnu potrošnju goriva. Bez obzira na povećani kapacitet baterije, punjenje baterije preko standardne kućne utičnice od 230 V traje svega 2 sata i 20 minuta.
Velika tehnološka novost kod novog Priusa Plug-in hibrida je i prvi u svetu solarni krov sa pripadajućom baterijom, koji je premijerno prikazan 2010. godine na konceptnom modelu Auris hibrid, a koji smanjuje potrošnju energije iz glavne pogonske baterije i koristi se za rad manjih sistema – poput klime i ostalih električnih potrošača.
U nastavku i PR saopštenje o Toyoti FCV Plus concept:
Komprimovani vodonik sadrži veću gustinu energije nego električna energija i može se generisati iz različitih sirovina i lako se skladišti, zbog čega je postao budući izvor energije koji obećava. Zbog toga, Toyota predviđa održivo društvo u kome će energija vodonika biti široko upotrebljiva-društvo čije otelotvorenje predstavlja ovo koncept vozilo.

Čist, generisani vodonik iz širokog spektra primarnih izvora energije će pretvoriti lokalnu energiju u globalnu realnost, a vozila na gorive ćelije će preuzeti primat kao glavni izvor snage u okviru takvog društva. Toyota cilja na stvaranje potpuno nove svrhe automobila, pretvarajući vozila na gorive ćelije od ekoloških automobila u energetske automobile.
Kao dodatak na sopstveni rezervoar vodonika, automobil takođe može direktno da generiše struju iz vodonika sa spoljašnjeg rezervoara. Na taj način vozilo može da se transformiše u stabilan izvor struje za upotrebu kod kuće ili napolju.
Kada se automobil ne koristi kao vid transporta, on deli svoju generisanu energiju sa društvom, u sklopu lokalne infrastrukture.