
Nakon kratke najave u avgustu, Fiat je sada u Brazilu i zvanično predstavio obnovljeni Uno za novu prodajnu sezonu, uz promociju novih motora.

Dakle, dok je u Evropi prikazana blago doterana Panda MY2017, Fiat je za modelsku godinu 2017 za tržište Južne Amerike pripremio osveženi model Uno, pri čemu je pored vizuelnih izmena automobil dobio i nove benzinske motore.

Novi motori su 1,0 litarski trocilindraš sa 72KS (77KS na etanol) i 1,3
litarski četvorocilindraš sa 101KS (109KS na etanol), iz GSE porodice (Global
Small Engines). Od menjača se
pominju manuelni 5-stepeni i automatizovani Dualogic.
Motori će se proizvoditi u Fiat fabrici Betim u Brazilu, a očekuje se da će ih tokom sledeće godine dobiti i novi Fiat Mobi.

Sem modernije palete pogonskih agregata, 2017 Uno karakterišu i određene promene na eksterijeru, i to u vidu drugačije maske i branika, kao i novih alu točkova.

Takođe, izmena ima i u unutrašnjosti (multimedia sistem sa 6.2-inčnim ekranom, multifunkcionalni volan, el. servo, zadnja kamera...).

U ponudi su i el. kontrola stabilnosti, traction control, kao i Start & Stop sistem (kod 1,3 litarske verzije), a kupci će moći da biraju između paketa opreme Attractive, Way i Sporting.
Ivan Mitić – Autoblog.rs


Ovo bi bilo idealno da se pravi kod nas za naše i njemu slična evropska tržišta (iako je takvih malo). Fiat 500L je preskup za prosečnog kupca u Srbiji. Ovo bi išlo kao alva. Ali Brazil je Brazil a Srbija je Srbija...
@ čarobnjak
GM i FCA nemaju suradnje u ničemu. Pa vidjeli smo kod motora koji dijele blok, a to je 2.0 dizel, koliko se tehnološki razlikuju kod Euro 6 izvedbi.
Ime ovog motora je FIREFLY. To je službeno tržišno ime.
Razmak među cilindrima bi trebao biti isti kao na FIRE, a to je 77 mm. Naravno ovaj blok je aluminijski. Provrt je 70 mm, a hod 86.5 mm. Kompresija 13.2:1, maksimalna snaga za 1.0 na benzin 72 KS odnosno za 1.3 101 KS pri 6000 o/min, a što se okretnog momenta tiče na benzin je on 105 Nm pri 3250 o/min za 1.0 odnosno 137 Nm pri 3500 o/min 1.3
Manji motor nema START/STOP, a u Unu koji je npr. preko 100 kg lakši od VW Upa, emitira samo 94 g/km CO2.
Očekujem ih dogodine u Europi. Ovaj 1.0 6v FIREFLY umjesto 1.2 8v FIRE u mnogim zemljama će značit manju cijenu za Pandu.