
Nakon nedavne promocije novog Civica hatchback za američko tržište, Honda je najavila da će krajem ovog meseca na sajmu automobila u Parizu predstaviti i njegovu evropsku varijantu.
Takođe, kao najava je objavljen i ovaj komeplet zvaničnih fotografija koje otkrivaju da većih razlika u izgledu između američke i evropske verzije praktično nema (što se nije ni očekivalo).

Što se tiče dimenzija, ova nova deseta generacija Civica je duža, šira i niža, ali i nešto lakša od dosadašnjeg Civica hatchback, a najavljuje se i prostraniji enterijer. Konkretnije, novi Civic hatchback je dugačak 450 cm, širok 180 cm, visok 142, a ima 16 kg manje nego ranije. Produženo je i međuosovinsko rastojanje, i to na 270 cm. Ovde i podatak da je zapremina prtljažnika 478 litara.

Takođe, i težište je niže, a Honda obećava i bolje vozne osobine.
Honda je ponovila da će novi Civic hatchback za evropsko tržište dobiti i nove 1,0 i 1,5 litarske turbo motore, a sada je konačno zvanično saopštena i njihova snaga.

Što se tiče 1,0 litarskog trocilindarskog turbo benzinca, ovaj agregat razvija 129KS i 200 Nm, dok novi 1,5 litarski i-VTEC četvorocilindarski turbo benzinac ima 182KS i 240 Nm.
Kasnije možemo očekivati i dizel motor, i to 1.6 iDTEC.

Od menjača se pominju šestostepeni manuelni i opcioni CVT, pri čemu treba napomenuti da sa CVT-om navedeni motori raspolažu sa 20 Nm manje od verzije sa manuelnim menjačem.

Deo opreme će čini i Honda Connect infotainment sistem, kao i brojni sistemi asistencije, među njima i collision warning, brake assist, active lane assist...

Honda će u Parizu inače prikazati i novi Civic sedan koji je Amerikancima poznat još od prošle godine. Dok će se Civic hatchback proizvoditi u Hondinoj Swindon fabrici u Velikoj Britaniji (u koju je uloženo oko 270 miliona evra za pripremu proizvodnje ovog automobila), novi Civic sedan će dolaziti iz fabrike u Turskoj.
Kako je još ranije najavljeno, proizvodnja Civica hatchback za evropska tržišta će početi krajem 2016. godine, dok će u prodaji naći od prvog kvartala 2017. godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Najlepsa Honda Civic po meni je 8. generacija (2005–2011). Ni njena evolucija nije losa ali je malo bila nabudzena. Ovo gore, na slici, je klasicno silovanje jedne legende...
Takodje, posebno mi je draga treca generacija (1983–1987), tacnije hatch sa staklenim poklopcem gepeka. Detalj koji i danas volim da vidim na VW Up! i slicnim modelima...
vozio sam nedavno isti auto samo sto je coupe sa 1.5 turbo motorom i cvt menjacem. zaista nisam imao nikakvih zamerki. odlicno je uradjen bez ikakvih mana. malo skuplji nego sto bi trebao biti
Ovo je dizajnerski užas , koji se ničim ne može opravdati (praktičnost,avangarda i sl.)
Meni je npr. osma generacija bila avangardna ali ne i neprivlačna , čak naprotiv ,plus je bila vrlo praktična.
Deveta je bila isto to samo dizajnerski korak unazad , nešto slično kao što je Peugeot radio strašila od uspješnih prethodnika.
Kod ovog je jedno sigurno da ga zbog dizajna niko neće kupiti...