
Iranska kompanja IKCO (Iran Khodro) je na sajmu u Teheranu prikazala dva zanimljiva noviteta.

Manji model je IKCO K112, subkompaktni SUV na kojem IKCO radi zajedno sa SAIPA-om, drugim iranskim proizvođačem automobila.

Slike otkrivaju da je IKCO K112 u stvari samo doterani Renault Kwid koji se inače proizvodi u Indiji i Brazilu, dok se električna verzija pravi u Kini. Francuzi su nameravali da lokalizuju proizvodnju Kwida u Iranu, ali su bili primorani da odustanu od projekta na pola puta zbog sankcija uvedenih toj zemlji. Međutim, Sada Iranci sami završavaju projekat.
IKCO K112 je dugačak 3800 mm i od Renaultovog originala se razlikuje po izmenjenim prednjem delu, kao i drugačijem enterijeru. Oprema između ostalog uključuje klima uređaj, media sistem i el. podizače stakala.

Vozilo ima petoro vrata, težina se kreće od 770-800 kg, a imaće benzinski motor od 70-75 KS i petostepeni manuelni menjač. Prosečna potrošnja goriva bi trebalo da bude manja od 5,0 l/100 km.
Projekat K112 međutim još nije završen, jer IKCO i SAIPA nisu otkrili ni približan datum početka njegove proizvodnje.
Drugi novitet je kompaktni crossover IKCO Ray, baziran na platformi IKP1, odnosno verziji Stellantis platfoeme lokalizovane u Iranu (koju koristi i prva generacija Peugeota 2008).

Za Ray je predviđen 1,6 litarski benzinski atmosferski motor sa 113KS, uz šestostepeni manuelni menjač i prednji pogon.

Serijska proizvodnja se navodno može očekivati tokom 2023. godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Khodrobank.com