
Kada je mali automobil stigao na tržište 1975., niko nije očekivao da će izuzetno kompaktno vozilo s dvoja vrata postati bestseler - i na nacionalnom i na međunarodnom nivou, kroz šest generacija, s nizom prestižnih nagrada, više od 20 miliona prodatih primeraka i kao pionir u segmentu kompaktnih automobila.

Polo simbolizuje pristupačnu mobilnost za početnike. Kada su prvi modeli Pola stigli u prodajne salone, bili su deo nove porodice Volkswagenovih modela koja je početkom 1970-ih preuzela ulice. U proleće 1975. ovaj kockasti mali automobil je sledio modele Passat (1973.) i Golf (1974.) iz tada još mlade generacije vozila s vodenim hlađenjem, koja je nasledila legendarnu VW Bubu. Kroz šest generacija jasno je da je celokupni koncept - koji uključuje odličan odnos cene i kvaliteta, visoku vrednost, pionirsku tehnologiju u klasi malih automobila te atraktivan dizajn - i danas izuzetno popularan te je upravo to učinilo ovaj model prodajnim hitom. Osim toga, Polo je decenijama uspešno oblikovao segment kompaktnih automobila.

Ono što je 1975. započelo kao jednostavno vozilo s dvoja vrata, tokom pet decenija je usavršeno i obogaćeno brojnim varijantama: kroz ukupno šest generacija, kao hatchback Polo, kao coupé, sportski G40 ili GTI, šareni Harlequin, karavan, limuzina s imenom Derby, CrossPolo s upečatljivim off-road izgledom, efikasni Polo BlueMotion i naravno Polo R WRC, koji je od 2013. do 2016. godine osvojio četiri titule svetskog šampiona u Svetskom reli šampionatu (WRC).
Svaka generacija Pola je nudila više prostora i udobnosti, efikasnije motore i inovativne bezbednosne karakteristike. Novi elementi poput prednjih i bočnih vazdušnih jastuka, servo upravljača, zatezača sigurnosnih pojaseva i ABS-a uvedeni su da bi se obezbedio trajni uspeh ovog modela. Sledeći veliki korak je usledio s modularnom poprečnom platformom (MQB), koja je postavila nove standarde u pogledu povezivosti, bezbednosti i vozne dinamike te učinila model još digitalnijim i inovativnijim. Model i dalje uživa veliku popularnost širom sveta, a u 2025. godini je dodatno opremljen.
Serijska proizvodnja prve generacije Pola je startovala 1975. u Volkswagenovom sedištu u Volfsburgu, gde je do 1981. godine proizvedeno 1,1 milion primeraka. Kako je model sticao sve veći značaj, proizvodnja se proširila i na druge lokacije širom sveta, uključujući Španiju, Argentinu, Južnu Afriku, Kinu, Brazil i Indiju. S više od 20 miliona proizvedenih primeraka, Polo je jedan od najuspešnijih malih kompaktnih automobila na svetu.
Volkswagen sada slavi 50. godišnjicu modela, a jubilarna specijalna verzija je dobila ime Polo Edition 50.

Automobil je dostupan u ekskluzivnoj svetloplavoj boji karoserije „Crystal Blue“, koju dopunjuje natpis „50“. Ova verzija takođe ima zatamnjena zadnja stakla i 16-inčne Coventry aluminijumske felne, a opciono su dostupne i 17-inčne Torosa felne.
Deo opreme čine i hromirane pedale, ambijentalno osvetljenje, prednja sportska sedišta sa grejanjem, kožni volan, kamera za vožnju unazad, multimedijalni sistem Discover Media, kao i sistem pomoći pri promeni trake, Park Assist i paket Park&Comfort.

Početna verzija Polo Edition 50 je opremljena 1,0 litarskim TSI benzinskim turbo motorom od 95 konjskih snaga, koji radi u tandemu sa petostepenim manuelnim menjačem. Specijalna verzija je takođe dostupna sa istim motorom i sa sedmostepenim DSG menjačem, kao i sa motorom od 116 konjskih snaga.
Početna cena za jubilarno specijalno izdanje je 28.200 evra.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs
Izvor: Volkswagen