
DTM sezonu 2018. Audi dočekuje kao trostruki šampion serije, s prošle godine osvojenim trima titulama: vozačkom, proizvođačkom i ekipnom.
U generalnom plasmanu pilota, marka iz Ingolštata imala je četiri svoja pulena na vrhu tabele, u poretku Rene Rast – Matijas Ekstrem – Džejmi Grin – Majk Rokenfeler. Navedeni parametri su 2017. učinili rezultatski najuspešnijom DTM godinom Audi sporta.

Za nastupajuću sezonu spremljen je novi izazivač, “audi RS 5 DTM” po kanonima za 2018. Nova generacija šampionskog automobila doživela je dalji razvoj u pravcima koje diktiraju modifikovana pravila nemačkog premijum turing takmičenja.
Aktuelni “RS 5 DTM” premijerno se pojavio na testovima na italijanskom autodromu Valelunga, koji su prvi korak u projektu odbrane prošlogodišnjih trofeja.
Smanjenje zavisnosti od aerodinamike glavna je tema za 2018. DTM automobili imaju preko 500 KS, a aerodinamički potisak redukovan je za otprilike 25%. Uz pojednostavljenje sistema vešanja, zamisao je da vozačka veština ove godine igra još veću ulogu. Pravila sada dozvoljavaju samo jedan sklop opruga/prigušivač po točku. Otpao je takozvani “treći element”, veza između dva točka na istoj osovini. To automobile treba da učini težim za vožnju, odnosno da opet istakne pilote u prvi plan.
“Slažemo se sa DTM direktorom Gerhardom Bergerom o budućnosti takmičenja”, kaže direktor Audi sporta Diter Gas. “Ne želimo da gledamo beskonačnu tehnološku trku u naoružanju i dominaciju jedne marke, već uzbudljive trke najvišeg kalibra.”
“Dodatna redukcija aeropotiska i pojednostavljeno vešanje obećavaju navijačima još veći spektakl.”
Otkako je 2013. zvanično stupio na DTM scenu, model “audi RS 5 DTM” startovao je na 73 trke, osvojio 32, ubeležio i 26 pol pozicija i 42 najbrža kruga. U protekle tri sezone, Audi je osvajao najviše DTM trka. Međutim, aktuelna pravila smanjila su prostor za dalji razvoj automobila, jer su sada standardizovane određene zone u kojima su proizvođači ranije imali slobodu dizajna i ispoljavanja sopstvenih ideja, kakva je na primer prostor oko točkova.
“U osnovi, sada svi automobili imaju isti aerodinamički paket”, objašnjava Andreas Ros, novi šef Audi DTM projekta. “Svaki proizvođač sada može individualno da projektuje prelazna područja između aerodinamičkih komponeni i karoserije svog automobila.”
Intenzivan aerodinamički razvoj sada je stvar prošlosti, a smanjenje aeropotiska imaće veliki uticaj na podešavanje oslanjanja i na ponašanje guma. Takođe, preostaje manje opcija u podešavanju vešanja.
“Predsezonski test na Valelungi dao nam je početne procene o tome gde smo sada, mada vremenski uslovi tokom oba dana nisu bili optimalni”, dodao je Ros.
Prve vožnje u “audiju RS 5 DTM” najnovije generacije – interno označenom imenom RC7 – izveli su Džejmi Grin i Rene Rast. Sa osam pobeda, Grin je pojedinačno najuspešniji pilot modela “RS 5 DTM” do sada, dok je Rast senzacionalno osvojio DTM titulu 2017, u svojoj debitantskoj kompletnoj kampanji.
“Smanjenje aeropotiska osetili smo već na prvim virtuelnim testovima u simulatoru”, priča aktuelni DTM prvak i otkriva da su ti utisci potvrđeni tokom prvog izlaska na stazu. “Automobili su sad još izazovniji za vožnju. Meni je tako zabavnije, a biće i gledaocima, jer će uživati u trkama koje će verovatno biti uzbudljivije nego ikada.”
Na Valelungi je prve krugove u “audiju RS 5 DTM” izvezao i ruki Robin Frajns, dok će ostali vozači Audija, Loik Dival, Niko Miler i Majk Rokenfeler, na svoju priliku morati da čekaju do zvaničnih DTM predsezonskih testova na Hokenhajmringu, koji se održavaju od 9. do 12. aprila.
Na istom mestu, od 5. do 6. maja, startuje i nova DTM sezona.
Izvor: Serbiaring.com