Lada R90 i Lada F90

Sem one Lade 2190 o kojoj je već bilo dosta reči (premijera se očekuje u avgustu ove godine), ruski AvtoVAZ naravno priprema još nekoliko novih modela.
Ipak, reč "novi" u slučaju Lada R90 i F90 treba uzeti sa rezervom. Naime, radi se o već poznatom modelu Dacia MCV, samo sa znakom ruske firme (u kojoj francuski Renault ima udeo od 25%).
Kako bilo, R90 je
putnička verzija, a F90 dostavni Van model, a oba bi u proizvodnji trebalo da
se pojave tokom 2012. godine.

Više detalja međutim tek
sledi.
Zar su Rusi toliko pukli da moraju da kopiraju Daciu tj. da je proizvode pod imenom "Lada" ?!?
Logan se proizvodi i u Rusiji pod imenom Renault Logan, ali ne znam sta im ovo treba ?
@ carobnjak
Reno je prilikom kupovine Dačije, kao VW sa Škodom, odlučio da sačuva brend, kako bi mogao da plasira svoje proizvode jeftinije ne šteteći imidžu osnovnog brenda. Ujedno koriste popularnost i prisutnost kupljenog brenda na nekim tržištima. Tako su verovatno zaključili da bi se logan MCV u Rusiji bolje prodavao kao Lada nego kao Dacia, a opet mogu da ga ponude jeftinije nego da se zove Reno.
@Ex Italo fan
znam da Rusi ne vole Rumune zato se i zove Renault, ali ovo je previse!
P.S.
http://www.renault.ru/renault-range/range-page-vp/logan-ph2/
Kvadratni koren iz renault je dacija. Kvadratni koren iz dacije je sad znamo lada.
Širom sveta ima mnogo rusofila, spremnih da kupe bilo šta što je rusko.
Crvena armija protiv zapadnog bloka, istorija se uvek ponavlja!
Smrt fašizmu (čitaj monopolu), sloboda narodnjacima (čitaj proizvodjačima narodnih automobila).
Zar nisam genije?
Dejane L, jesi genije, evo ja ti to prvi priznajem, ali pod uslovom da i dalje ostaneš duhovit i da ne izgubiš smisao za humor, jer trebaće nam svima ovde.
@ MasterHaosis
Ovo je moj komentar na Honda Open Day 15. maja, vest se nalazi ovde na ovom sajtu, možeš da pogledaš ako želiš!
Na kraju će sve honde sa lagera iz 2010. prodavati u januaru 2011. na rafovima Maxi diskonta sa velikom reklamom u vidu postera, sa natpisom ,,Uz svaki model gratis ajvar (takodje prošao rok upotrebe)! uz skuplji model dobijate veće količine ajvara:
-Jazz - gratis 4 tegle
-Civic - gratis 10 tegli
-Insight - ...50 tegli + osveživač
-Legend - gratis Jazz
pa ovi sa loganom nisu normalni,u indiji kao mahindra loga,na nekim trzistima renault logan,nissan aprio,dacia logan a sad i kao lada logan,mislim da nedostaje zastava logan,a da i na americkom trzistu logan pick-up electrik!strasno dajte nesto novo
@sasa
Verovatno se nece zvati Logan vec ce imati neko rusko ime ili jednostavno broj.
Lada je oduvek bila luda, niva je izazivala čuda, ja sam samaru vozio, ćale ju je na krov prevrnuo, a da se to nije dogodilo, još uvek bi ladu ja vozio. Sreca u nesreci
Voleo bih da imam jednu Ladu (na pr. Kalinu), i da je gnjavim dok se ne raspadne. Moja snaja vozi Samaru (čiji je vlasnik njen otac), i toliko je mrzi da bi je zapalila. Gde god da krene, ona se pokvari. Lada je merilo za nepouzdanost, a zastavina vozila su u tom pogledu za Ladu bedni amateri.
Na pomenutoj Samari 1.5 iz 2001. godine, koja je do sada prešla 105.000 km, zamenjeno je sledeće:
-kontakt brava (3x)
-amortizeri (na 40.000 km)
-rezervoar za gorivo (istrulio je)
-alternator
-alnaser
-komutator (3x)
-zupčasta letva
-krajevi spona (više puta)
-poprečne vođice (više puta)
-ležajevi točkova (više puta)
-homokinetički zglobovi
-glavna spojnica (3x, od toga dva puta se raspao potisni ležaj)
-zamajac
-rubovi
-pragova
-farbanje petih vrata zbog korozije (3x)
-gumeni oslonci (nosači) motora (više puta)
-kočnia creva (ispucala)
-zamena raznih manžetni
-elementi izduvnog sistema (više puta)
-servis karburatora (bezbroj puta)
-korozija na sve strane - pomoći joj nema!
...
...
...
...
@Predrag
Uopste se ne slazem sa tobom o (ne)pouzadnosti lade. Naprotiv! Onako kako je vozis, "postujes" i odrzavas, tako ti ona vraca...
@Moron
Ovo što sam napisao odnosi se na modele proizvedene oko 2000. godine. Modeli sa kraja 80-tih su nešto sasvim drugo. Ne znam kakva je situacija sada, ali sumnjam da im je kvalitet išta bolji. Čak i Lade 110, 111, 112 korodiraju "kao besne", a menjači na svim Ladama zuje kao da su non-stop ubačene u R.
@Predrag
Zaboravio si menjač. To je posebna priča. Ležajevi na diferencijalu, sinhron od druge i viljuška rikverca je potrošna roba. Do 200 000km potroši praktično 3 menjača.
Zanimljivo je da je na samarama motor najbolji sklop i praktično je prekopiran od kadeta (osim gumica ventila koje su katastrofa).
@Laik
Menjač im je stvarno katastrofa i sa stanovišta pouzdanosti i sa stanovišta lakoće korišćenja. Ne bi bilo loše da uvedu neko servo pojačalo i za ručicu menjača, ili da je izvedu u vidu nožne komande. :))))
A lakoća i preciznost upravljanja !?! hahahahah
@Predrag
pozdrav brate!
Jel istina da je Lada ugradjivala i "wankel" motore ?!?
@carobnjak
Pozdrav i tebi! Istina je. Ukucaj Lada Wankel engines, i izaći će ti različiti tekstovi kao što je na pr. ovaj:
...Another unknown chapter of the Lada's history is represented by the Wankel engines. The VAZ has realized, since the end of the '70s, several exemplars of this type of engine, used also by names like Mazda, NSU, Comotor-Citroen, Suzuki, Van Veen, Norton, Trabant, etc.(and the Russian motorcycles Motoprom and Rotor). In the 1980, Lada begins to produce 250 "Zhiguli" equipped with a single-rotor engine, 70 hp (in the first and second pics above, a "Zhiguli" and the first Lada Wankel engine). The "Zhiguli" Wankel had the same coachwork of the normal version, but under the cowl there was an electronic section very advanced for the period: a processor analyzes the data of the accelerator position and of the rotor's speed, and with these data it regulates the ignition. There is also a system that injects anti-freeze fluid at the low temperatures. After this unit, a two-rotor engine (third pic) was realized, with a power of 130 hp, fitted also on the police version of the "Samara". During the '80s, were realized even some exemplar of GAZ "Volga" equipped by a three-rotor VAZ engine (fourth pic), with 210 hp (!). All these cars were realized usually for the KGB and the GAI (the Russian police), and for the competitions; since 1997, these cars are available also for the private citizens.
But the life of the Lada-Wankel engines is terribly short: 20.000 km!! This because the russian alloy is of poor quality: a Wankel engine needs high-quality materials for the various elements. Making an engine of this type with the russian steels, it's like producing an aeromotive engine with the bronze of the antique coins...These engines are very interesting, but the lacks of money and resources makes the ideas of the Russians engineers hard to translate in the reality. Still today, these engines are produced in limited series (also for the aeronautical use), and used, for example, on the new Lada "110 Super Tourism" (two pics above), equipped with a two-rotor engine, for the National championships...
@Predrag
hvala puno za tekst, nisam to znao!
Znam za Mazdu RX-7/8, NSU RO 80, kao i da ti motori puno trose i da su skupi za proizvodnju ali ne mogu da se setim koje su prednosti, osim jeftinije registracije zbog male kubikaze ... ? :)))
Ljudi, dok sam ja vozio nivu, uvek sam bio zdrav i relativno jak u ramenom predelu... Od kada sam presao na servo, totalno sam i "integralno atrofirao" .
P.s. Ne razumem sta prigovarate menjacima lade, relativno kratki hodovi, a u svakom trenu po polozaju rucice znas u kom je stepenu prenosa. Za razliku od nekih "vidjenijih" ... Licno mislim da je bolji, recimo, nego menjac na vitari ...
@Moron
Niva i Riva imaju menjače sa kritkim hodom, prilično precizne i lake za korišćenje, dok je situacija kod Samare, modela 110, 111, 112, Priora, a posebno kod Kaline mnogo loša.
Ubaciti kalinin menjač u neki stepen prenosa prava je umetnost. Vozio sam Kalinu 1.6i - menjač: zuji, bruji, i teško se ubacuje u pojedine stepene prenosa, a ceo automobil se pri polasku iz mesta trese kao pihtija. Takve vibracije nisam osetio ni u jednom automobilu.
Kad hoćeš da kreneš, prvo se čuje RZZMMM, pa BRRR, pa cimne, pa se trese, a onda u vožnji vuče levo-desno. Pa menjač zapinje kad god ga makneš...
Vozio sam ja ozloglašenog Yuga, ali za njegov menjač se može reći da je u odnosu na kalinin, vrlo sofisticiran.
Moram da priznam da je pomenuta Kalina vrlo udobna, komotna i pregledna.
@Predrad
vozio sam Ladu 110 1.5 8V, menjac nije mogao biti bolji, samo je imao ogromne hodove ručice(iz prve u drugu sigurno 25cm), ali nikad nije zapinjao, zujao ili slično. Kada smo je prodali imala je 100.000km, mada Rusi su to, svaki ima dušu;)))
Pogledajte forum Lada fan club. Ubeđeni su da je lada kalina mnogo bolji automobil od punto clasica.
Od fanova lade se može naučiti kako se voli automobil a da nisu bitne njegove mane.
U poslednje vreme me na ovaj fenomen podsećaju ljubitelji dacije i punto clasica ili Z10.
Svako diranje u "ljubav" izaziva bes!
@blitzman
Toliko je i moj otac presao sa modelom 110 pre nego ju je malo "unistio". Doduse, on je oduvek vozio kao "drvoseca", tako da to uospte na stavljam ladi na dusu ... Jeste da je imala i svojih bisera, ali ko ih nema ...
@Laik
U nekim stvarima zaista mislim da je bolja: prostranost, preglednost, udobnost, savremenija konstrukcija motora (1,4l 16V), jeftinija pri kupovini i održavanju i mislim da joj je karoserija čvršća i kruća. Kada bi neko drugi proizvodio taj auto, on i ne bi bio toliko loš.
@Predrag
Ako je elektronika kvalitetom kao na onoj 110, daleko joj lepa kuća.
Svojim očima sam gledao u servisu da kada su rasklopili kompjuter motora iz njega je ispao nekakav poluprovodnik.
Dijagnostičari su se smejali i tvrdili da to nije jedini slučaj!
@Carobnjak
Izvini, ne razumem se u punto. Mislio sam na sadasnji model iz KG. Pricao mi neki covek ( ako sam dobro razumeo ) za svoje probleme sa tim senzorom i softverom. Nesto, kao da je posle zamene senzora u jednu stranu lakse skretao, u drugu mnogo teze i da je dosta vukao u levo. Podesavao trap, svasta radio, nista pomoglo nije. Na kraju se ispostavio da je problem do softvera...
Jebem ti softver, niva ga nema, ali kada kod nje motas volan u levo, ona skrece u levo i obrnuto, a kada ga pustis, ona ide pravoooooo... Malo bole ruke, ali ide tamo gde ti hoces!
@pitanje za sve
Da li je moguće da se volan "zaključa" u toku vožnje? Pošto je to stvar na koju se lik kome smo prodali Lajku žalio(to mu je jedina žalba)
@Moron
to je Punto mk2b, moj je Punto mk2a. Trojka je ustvari Grande Punto...
@Blitzman
Nikada za to cuo nisam. Ali, ako se to desava, to je jako, jako opaka stvar ...
@Carobnjak
Zaista ne znam te "sifre". Tog coveka sam prvi put video u zivotu, neki deciji rodjendan pre neki dan, teska gnjavaza, a covek "razvezao"... Mislim da je ipak pominjao punto br. 3, ali ne i rec "Grande", pa sam ja mozda to pogresno povezao sa KG. Znam da rece da je senzor platio 250, ali nisam zapamtio koliko ga je na kraju "cela balada" kostala ...
@Moron
ni ja. Pitali majstora, ni on nikad nije čuo. Možda lik malo lagi... Srećom, živim u Vojvodini, tako da je malo krivina:)
@Blitzman
Da govori istinu, zavrsio bi u nekoj grabi ...
P.s. U Vojvodini ima dovoljno krivina, imao sam "cast", ( doduse, kao putnik ), dva puta sleteti u "Vasim krivinama". Jednom zimus, pre Sombora i pre dve-tri godine, ne mogu sad da se setim imena grada, znam samo da sam isao u gradjevinsku firmu "Prvi maj".
Dakle, imate vi krivina i krivina ...
@Moron
pa to je taj model! mk2b je Zastava 10 ili Punto Classic samo se pogresno zove Punto trojka...
@Moron
:)) Naši putari su specijalisti za lakat krivine u sred ravnice, i takođe za varljive blage krivine, pa ko ne zna uleti sa jedno 120kmh pa naebe...
@Blitzman
Ona zimis je bila pravi "lakat" i sleteli smo pri samo 50. Ona pre neku godinu je bila blaga, ali je brzina bila vecaaaaaaa. Pocecu da "mrzim" Sombor i sve oko njega ...
@Predrag
kako se odmah setio ljubitelja ESP-a:)))))) Mada mislim da tu samo Bog može da pomogne...
ESP je nadoknada vozačkog neznanja. Čak i ABS dobrom vozaču predstavlja smetnju. ABS ima najveći efekat na suvom asfaltu, dok je na ledu i opasna stvar.
Tako da elektronika za kontrolisanje dinamike vozila nije svemoguća.
@Laik
pitanje od mene: Koje su karakteristike "dobrog" vozača? I nađi mi čoveka u Srbiji koji to nije:))))
@blitzman
Ljudi koji su se bavili autosportom, pa čak i amaterski mogu ući u navedenu grupu vozača.
U brdskim područijima ima dosta mladih momaka koji odlično kontrolišu vozilo.
ESP može predstavljati smetnju u brzoj vožnji, praktično koči vozilo bez potrebe. Praktično nemaš mogućnosta "nameštanja" vozila.
Nisam mislio na usijane glave.
@Predrag
Oba puta smo naleteli na led i to ESP ( obzirom na brzinu ) ne bi mogao da "ispegla". Sam si neki dan naveo neka ogranicenja ESP-a ...
Evo, ja smatram da sam "loš" vozač i to od kada sam prestao redovno da vežbam brzu vožnju po krivanama, a pod "loš" mislim na nekog za koga nije baš sigurno da će da se uvek na najbolji način snadje u iznenadnoj saobraćanoj situaciji. Nakada mi se ( posle ) čini da sam reagovao kao totalni "idiot". A kao "dete brda", koje je mnogo ludovalo dok do pameti nije došlo, mislim da bih danas za bezbednu vožnju uvek pre izabrao kola sa zadnjim pogonom i većim razmakom osovina ( bar najmanje 2,6 ili više ), a bez ESP-a, nego vozilo sa ESP i prednjim pogonom ... Zadnji pogon ( uz odgovarajući razmak osovina ) uvek može lako da se kontroliše pri proklizavanju ili zanošenju i da se lako "vrati" kada "pobegne". To je izvor velikog užitka, pa i bezbednosti, što prednji pogon nikada ne može da ti pruži.
Šteta je što elektronske novotarije ne mogu da se ugase ili prebace na "mekši" program.
ABS nije moguće gasiti zbog elektronskog razdelnika sile kočenja.
ESP na nekim vozilima visoke klase ima više modova.
Mnogi proizvođači sve nedostatke i jeftina rešenja sistema vešanja "zamazuju" ESP-om.
imao sam to "zadovoljstvo" da posedujem Samaru. Bogo blagi sta se sve tu izdesavalo i pokvarilo. To mi je bio drugi auto(prvi je bio YUgo). straota koliko je to nepouzdan auto. jedina svetla tacka mu je menjac, jedino on nije crkao u toku eksploatacije. muchenica je presla 80k i izdahnula u dvoristu. Ovde Holdeni prelaze bez problema preko 30 000km a sa 80k kazu da se tek razradio. Holden se ovde smatra low budget kompanijom i prodaju kola "na metar" bas kao i rusi ali je ovaj GM nepoderiv.