Fiat 500 sa četiri vrata : novi rendering

Po nedavnom pisanju američkih sajtova, Fiat će ponudu modela 500 obogatiti i produženom verzijom sa četiri vrata, koja će se prodavati i u Evropi i u Americi.
Na Starom kontinentu će se pojaviti krajem 2011, dok početak prodaje u Americi još nije poznat. Proizvodnja bi tebalo da se odvija u Italiji, a ne u Poljskoj gde se proizvodi standardni Fiat 500.
U svakom slučaju, Fiat 500 sa četiri vrata će nuditi više mesta za putnike i veći prtljažni prostor, ali konkretniji detalji o automobilu još nisu poznati.
Ovde i podsećanje da je Chrysler nedavno i zvanično potvrdio da će američkim kupcima biti na raspolaganju i Fiat 500 na elektropogon, budući da je dato zeleno svetlo za njegovu serijsku proizvodnju koja startuje 2012. godine.
Dok 2012. ne stigne električni 500, Amerikancima će od poslednjeg kvartala
ove godine biti dostupan obični Fiat 500 (proizveden u Chryslerovoj Toluca
fabrici u Meksiku), 2011. godine tamo stiže 500C kabrio, a 2012. i sportska
Abarth verzija.
@carobnjak
Ma kakvi.Nama ce verovatno da uvale onaj kockasti Uno.Koliko je ruzan svaki radnik u Kragujevcu ce da izgubi volju za radom!
Simpatican je i dalje, ali trebali bi da nastave da se ugledaju na Mini u pogledu dizajna. Countryman i CLubman nisu izgubili identitet, a fiat svojim kopiranjem brzinomera na Uno, novu Pandu, i kopiranjem njuske na novi Bravo i Pandu potpuno obezvredjuje induvidualni dizajn 500tke. Jednostavno, vise nece biti poseban.
Ovako sa petora vrata izgleda kao oni koreanci za sitnu "malu" raju.
Problem je što su kod nas deca tako mala, ali ona nemaju dozvolu, znači nije za nas.
pa nije los,lep je!
Autor dejan 10 Maj 2010, 09:14
nije izgubio svoju liniju i to je dobro
Autor logan 10 Maj 2010, 09:21
Na prvi pogled se jos jedan par vrata i ne primecuje.
Autor milan 10 Maj 2010, 10:29
Lep je i sa cetvoro vrata!!
Autor ALEKSANDAR BG 10 Maj 2010, 11:40
Najs...
Autor Panchev9 10 Maj 2010, 11:50
Kragujevac, mozda? :)
Autor carobnjak 10 Maj 2010, 11:54
@carobnjak
Ma kakvi.Nama ce verovatno da uvale onaj kockasti Uno.Koliko je ruzan svaki radnik u Kragujevcu ce da izgubi volju za radom!
Autor milan 10 Maj 2010, 12:30
Postao sam vlasnik fiata 500 ( mis za komp. )
Autor balkanboy 10 Maj 2010, 12:34
@milan & balkanboy
hahahahahaha
Autor Predrag 10 Maj 2010, 12:37
@milan
haha, a dosad su kao radili sa velikom voljom... :)))
Autor carobnjak 10 Maj 2010, 12:48
Nema više ustani da izađem.
Autor automobi.li 10 Maj 2010, 13:03
Simpatican je i dalje, ali trebali bi da nastave da se ugledaju na Mini u pogledu dizajna. Countryman i CLubman nisu izgubili identitet, a fiat svojim kopiranjem brzinomera na Uno, novu Pandu, i kopiranjem njuske na novi Bravo i Pandu potpuno obezvredjuje induvidualni dizajn 500tke. Jednostavno, vise nece biti poseban.
Autor Moje ime 10 Maj 2010, 14:03
Pa zar niko ne može da pomogne oko mog pitanja u vezi "platforme" ovog ( zaista lepog ) fiata 500? Da li je ista kao i za "obični", koji ima kraći razmak osovina?
Jer na ovom sajtu i dalje nije jasno da li je "platforma" neki "šablonski " deo ili skup delova automobila ( u fizičkom smislu ) ili je to samo neka "alatka" za izradu više modela automobila korišćenjem kombinacije ( jednim delom ) istih i ( preostalim delom ) različitih komponentni.
Da "pojasnim"... Ako uzmem "fleksericu" i počnem da "dezintegrišem" moj dragi automobil, da sečem deo po deo, da li ću u jednom trenu moći da stanem i kažem: "Evo, ovo što je "ostalo" neisečeno, to je platforma mog vozila" ili ću moći već na početku ( bez da počnem da sečem ) samo da podigenm moju ruku sa "flekesircom" i kažem: "Ova "flekserica", to je zajednička ( inverzna ) "platforma" za sva vozila!"
Šta od to dvoje je "platforma"?
Ja se svima izvinjavam. Moj nije deo teksta iznad rečenice "Pa zar niko ne može da pomogne oko mog pitanja u vezi "platforme" ovog ( zaista lepog ) fiata 500?". To gore ( ponovljeno ) je neka greška.
@Moron
Auto nema "platformu", već se izrađuje na platformi a to je pogon za izradu automobila, sa svim potrebnim pogonima, alatima i mašinama a u prvom redu montažnom linijom.
U projektovanju vozila mora se opredeliti na kom tipu platforme će se raditi i to predstavlja ograničenje, jer svi delovi moraju biti kompatibilni sa tehnološkom celinom platforme.
Tako proizvođač praktično ima nekolike platforme za različite veličine (od - do), to jeste nekolike nezavisne montažne linije.
Najveća ograničenja su na donjem postroju, vešanje i donji deo školjke.
Postoji i izraz platforma za nadgradnju a odnosi se na teretna vozila, izgrađena bez nadgradnje i predstavljaju osnovu za doradu po potrebi u drugim fabrikama.
Tako je naša Goša izuzetno uspešno radila nadgradnje kamiona i prikolice.
Od iste platforme dobiješ vozila različite namene, cisterne, furgon, kiper, cerada itd.
A izraz opet isti zato što u proizvodnji kamiona nekada nisu postojale tako automatizovane montažne linije kao u auto industriji, već je jedno vozilo bilo dalja osnova - platforma. Vozila su se sklapala u halama, jedno pored drugog.
@Predrag
Kada je zapocela "prica" oko platformi ( povod je bilo ono sa ja lupio za golf i pasat ), Carobnjak je tada ( ako se secam dobro ) rekao da je platforma ista, a ti da ne moze biti ( zbog razlike u "Whelbase" ). Ako se ti eventulano sada slazes sa "Laikom" ( da jedna platforma moze da znaci "Whelbase" po sistemu "od ... do" ), kako se to uklapa u ono tvoje od ranije ( da golf i passat ne dele i ne mogu da dele platformu )?
@Moron
Zasto tolika zbrka oko platforme...
Evo i linka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_platform
@doVla i @Panhev9
Jeste, ali tamo pise:
"Therefore, key mechanical components that define an automobile platform include ...Wheelbase, the distance between the front and rear axles".
I sta sada? Ako je "Whelbase" nesto kljucno za definiciju jedne "platforme", kako za dva razlicita "Whebase" moze da se kaze da je ista "platforma" ( a to se ovde prica )?
A kako npr. Pezo 307 u standardnoj i SW verziji ima razlicito medj. rastojanje (Xsara i Picasso,Megane i karavan)?Mislis da je razlicita platforma? Nije!
@moron
link:
http://de.wikipedia.org/wiki/Plattform_%28Automobil%29
Isti link ali na nemačkoj vikipediji sa oznakama platformi i odgovarajućih modela većine svetskih proizvođača. Tjah švapska preciznost.
@moron
PQ46 (2005), modifizierte Golf-V-Plattform: VW Passat (3C), VW Eos, Škoda Superb (2. Gen.)
@ZumbaNS
hvala puno za link, na engleskom nije ovako opsiran!
@ZumbaNS
Hvala ti, mada je moje poznavanje nemackoj jezika dosta jadno, tako da ce i "dometi" citanja onog teksta ( sa aspekta definicije platforme i veze sa "Wheelbase" ) biti dosta ograničeni ... Svejedno, hvala. Procitacu posle detaljnije.
@doVla
Znam ja za te i druge razlike "Wheelbase", uglavnom se njima "bavim":) Ali ...
Prva stvar. U Wikipediji,
kod definicije platfome, ono sto je determinise, jeste i "Wheelbase". Ako ona moze da bude razlicita kod iste platforme, onda ne vidim razlog zato je uopste pomenuta, jer tada determinise platformu, recimo, koliko i guma ( a one mogu da imaju rayne dimenzije i kod istog modela vozila ), tj. nikako. Pa, mogli su tada da kazu i da svaki automobil izradjen u boji "silver metalic 130" ima istu platformu :)
Drugo, ako se "platforma" shvata onako kako je to na ovom blogu pretezno prevladalo, tj. da je to neka proizvodna linija ( skup alata ), na kojoj se kombinacijom delova ( istovrsnih i razlicitih ) moze praviti vise potpuno razlicitih modela ( npr. clio 2, logan, sandero, logan "karavan" ... ), ja tada uopste ne vidim racionalni smisao da se od strane proizvodjaca pri predstavljanju nekog novog modela novinarima ili kupcima "insistira" na toma na kojoj je "platformi" napravljen predstavljeni model.
Sta to mene kao kupca "zabole"? Tacnije, od toga samo mogu da osetim kako mi rastu magarece usi, jer je to isto kao da mi kazu, pogledajte, bez velikih ulaganja i troskova na nasoj strani, od dela "lego kockica" od kojih "u onoj garazi" vec pravimo model A, mi smo Vam u toj istoj garazi poceli da "sastavljamo" ove nove modele: B ( jedan jos veci ) i C ( jedan dosta manji ), ali cemo Vam "razvoj" tih "novih modela" ( drugaciji raspored lego kockica ) naplatiti sa 100%, kao da smo svaki deo izmisli od pocetka ...
Hocu da kazem sledece, kada kupujem kola, briga mene u kojoj je on postojecoj "garazi" sastavljen ( mozda onoj od clia 2 ), vec mene interesuje BITNI DELOVI VOZILA, odnosno, kakav motor dolazi u tom novom vozilu ( mozda je 1,6 od 110 ks iz megana ); da li je taj novi model tesan kao clio 2 ( mozda je tom novom Wheelbase cak 263 cm, tj, veci i od golfa VI ) ... I na kraju shvatis da su clio 2 i logan nebo i zemlja, odnosno, da nisu isto ( ni blizu ) u tehnickom smislu, tako da je debilno govoriti o navodno istoj "platformi" ta dva vozila.
Dakle, "prsiti" se u uvodnom delu svakog "predstavljanja" nvog modela sa time na kojoj je "platformi" izradjen, mada se bitno tehnicki razlikuje od onih sa kojima "deli" tu "platformu" ( tj. zanemarivati bitne tehnicke stvari ) "moron" kao ja ne moze da shvati, osim kao potcenjivanje zdravog razuma onoga kome je "predstavljanje" upuceno ...
@Moron
slazem se sa tvojim zadnjim pasusom, isto sam i ja pisao da ne mogu da prihvatim takvo tumacenje platforme ( i pored silnih nesporazuma ovde o raznorazniim "fikcijama" itd.) !
Jednostavno, tu nesto ne stima...
@moron
Probaj neki od mašinskih prevodilaca ali ga podesi sa nemačkog na engleski. Deo po deo, najbolje po rečenicu. Može da posluži. Srpski prevod nemoj ni u bunilu da probaš, rezultat je u stilu "Haben Sie merdevine?"
P.S.
takodje tumacenje da se radi o istoj proizvodnoj traci mi je bezveze! Evo primer: Micra, Clio 3, Logan, svi bazirani na Renault/Nissan "B" platformi, ne samo da se NE proizvode na istoj liniji nego u potpuno razlicitim fabrikama, drzavama pa i kontinentima ( Micra u Japanu i Engleskoj, Logan u Rumuniji i Rusiji, a Clio 3 u Francuskoj)...
E sad, ko je tu lud ?!?
@Carobnjak
Da, blago receno, "Nesto tu ne stima ...". Ali, "krivu Drinu niko ne ispravi!"
P.s. Nema druge, moracu da pisem @autu da mi objasni. On zna sve. A nisam ni znao da je zivo celjade u pitanju ...
I tako carobnjak i dalje vodi šuplje priče o platformi.
Pričali ljudi, lepo objasnili ali jok. On ima fiks ideju pa bog!
Najgore što ni on ne zna šta hoće.
Ali! Nešto hoće! Hoće da izmisli rupu na saksiji pa to je.
@Mange
Ako skocis do sajta B92, odes na seat exeo i tamo za njegovu platformu pise:
"... Konkretno platforma je model "B7" kome su modifikovani prednji i zadnji kraj kako bi dizajnerski ličio na ostatak game Seata."
Iz tog dela teksta jasno sledi da je platforma "deo" vozila u fizickom smislu ( a ne "skup proizvodnih masina, delova, znanja i vestina ..." ).
I sta sada? "Deo" ili "skup proizvodnih masina, delova, znanja i vestina"?
Moron
Sve što si nabrojao sačinjava platformu.
Koliko sam razumeo to je zaokruženi proizvodni proces a ne jedan ili više predmeta.
Reče čovek "radi se na platformi", znači to nije deo vozila bukvalno gledano.
Kad kažeš platforma B7 to podrazumeva tip platforme B a pod tip 7, koji se verovatno može prilagoditi drugom pod tipu, recimo 8.
Ljudi su gore lepo opisali.
@Mange
Ne znam sta da ti kazem. Nisam masinac, pa ni tehnicko lice, ali ta prica ( tacnije, protivrecnost raznih "priča" ovde i drugde ) oko platforme ima dosta "rupa", daleko više nego onih na saksijama ...
I to me zbunjuje, pa i nervira ( sa razloga koje sam već preopširno opisao ).
@Moron
najbitnije od svega ovde je da Mange razume sta je platforma ili barem samo tako misli...
Moron
To ti je recimo kao neka mašina za laperiju i parket.
Postoji određeni broj tipova parketa ili lamperije koja se može proizvoditi brzom izmenom noževa a postoje neki tipovi koji se ne bi mogli proizvoditi bez skupe prepravke mašine.
Tako ti ja vidim platformu kao ovu naveden mašinu.
Glupo je mozgati o nekim za nas beznačajnim stvarima. one su bitne za one koji od toga imaju ekstra profit. Zato platforme i postoje da bolje zarade!
Carobni
Ti si mozgao dugo i ništa nisi izmozgao. Stručnost ispred politike jel da? Samo copy paste.
A šta je sa točkom, rasterećen i opterećen, kako se kreće pritisak?
@Mange
a zasto se ti stalno meni obracas, nije mi jasno? A verovatno ni tebi ?!?
"To ti je recimo kao neka mašina za laperiju i parket.
Postoji određeni broj tipova parketa ili lamperije koja se može proizvoditi brzom izmenom noževa a postoje neki tipovi koji se ne bi mogli proizvoditi bez skupe prepravke mašine.
Tako ti ja vidim platformu kao ovu naveden mašinu."
Perfektno objasnjenje! Cestitam !!!
Carobni
Za tebe je golf GTI traktor.
Ali zato prevazđeni punto 60ks je prava mašina.
Da nisi šta okusio?
@Mange
nisam rekao ni prvu ni drugu tvrdnju, nemoj da izmisljas!
Evo ispunjavam ti veceras zelju pa ti se obracam, ok?
@Mange
Ali, kada ja, recimo trazim parket za stan, meni je, pored cene po 1 m2, bitna dimenzija parketa, vrsta drveta, klasa parketa, koja vrsta podloge, nacin slaganja, da li je "vodeni" lak ili ne, mat ili viski sjaj, vrsta lajsni ...
Boli mene ona stvar za "alat", "nozeve" ili tehnologiju izrade parketa i da li se u istoj hali susi i parket i brodski pod!
E isto tako, kod kola me zabole dupe za "alat" i ostalo ( "platformu" u smislu proizvodne trake ), mene interesuju samo tehnicke komponente vozila i njihova svojsta. To je "platforma" mog vozila, ono od cega je napravljno!
Moron
U potponosti si sam ustvari odgovorio pitanje platforme kola.
Za nas je bitno da je njima smanjen kvalitet kola zarad jeftinoće a nebitno da su prošli kroz isti proizvodni proces.
@Moron
ako sam te ja dobro ukapirao, za ono od (21:41)
"plastično tumačenje" je ovako:
kvalitetan i uspešan voćar nam prodaje dobre kruške i dobre jabuke i pritom tvrdi da su iz istog voćnjaka (platforme), šta mene to zabole, kad su kruške (po meni) bolje i bogatije hranjivim sastojcima pritom i skuplje.
Da li to može i na ovaj način da se tumači ili grešim?
P.S.
plastika fantastika.
Pozdrav.