home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Predstavnici državnog vrha Srbije prisustvovali su danas u Kragujevcu silasku sa trake prvih primeraka Fiata L0 i tada je rečeno da se izgled automobila drži u tajnosti. Ipak, italijanski sajt Alvolante.it je uspeo da dođe do nekoliko odličnih fotografija L Zera... 

Kao što je poznato, ovaj novi Fiatov model imaće premijeru početkom marta 2012. godine na Salonu automobila u Ženevi, dok bi proizvodnja trebalo da startuje krajem maja 2012.

Automobil je trenutno poznat pod oznakom L0 (L Zero), a predstavlja zamenu i za Fiat Ideu i Lanciju Musu. Takođe, italijanski magazin Quattroruote je nedavno objavio i rendere (pro)terenske varijante L Zera sa nešto robustnijim eksterijerom.

L Zero će se proizvoditi u verzijama sa 5 i 7 sedišta (ovaj potonji stiže 2013. godine), dok će se u ponudi motora naći dva benzinca i dva dizelaša.


To su benzinci 0.9L TwinAir turbo sa 85KS i četvorocilindrični 1.4L sa 95KS, kao i dizelaši 1.3L sa 95KS i 1.6L sa 120KS, svi sa Stop&Start sistemom.

Što se cene tiče, sajt Alvolante pominje cifru od 16.000 evra...

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: Alvolante.it



čitanja : 7581



Komentari

Uopste nije los!!

Autor ALEKSANDAR BG 13 Dec 2011, 18:02

Alo bre, 16k evra, pa znaju li oni sta se sve moze kupiti za te pare?! Iako je cena verovatno za zapadno trziste, sto je mnogo - mnogo je...

Autor Saint 13 Dec 2011, 18:26

Baš je lep, lepši 20x nego na renderima, lepši i od Minija!
Čujem da će A stub biti stakleni i da mu neće biti ravnog po preglednosti!
Onaj render je Panda+Uno+500
A ovo gore je SAVRŠENO

Autor Dejan L 13 Dec 2011, 18:52

Ma bice to dobro! :)
Cena je verovatno za trziste EU sa najjacim motorom...
"Sreca" pa nismo u EU pa cemo ga pazariti za male pare... :)))

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 19:00

za male pare... jes kako da no! :-))
obzirom na visinu carinske stope za uvezena kola iz EU, koja je zanemarljiva, ovaj auto ce i u "brdovitoj zemlji na Balkanu" kostati izmedju 14 i 16K!! Za te pare Shkoda Octavia i vozi Mishko!!!!!!!!

Autor Nedjo 13 Dec 2011, 19:14

Nije ni predvidjeno da ovo bude best buy ili low cost auto. Ovo ce biti neki lifestyle SUV/Crossover a ne sledeci narodni auto kako se ljudi tripuju. Moze da kosta koliko hoce prodaja u Srbiji ce biti marginalna...i tako ce sva proizvodnja da ide u izvoz.

Autor Orlo 13 Dec 2011, 19:28

@Dejan L ovo gore jeste panda+500, a da ce da bude lepsi od minija.... polako....

Autor Peycha 13 Dec 2011, 19:28

Ovo mi lici na brazilskog palia. Mislim da je ruzan, ali da sacekamo jos malo.

Autor Tu je svwe savwrseno 13 Dec 2011, 19:29

jesam za domace, ali ne da me oderu zato sto je domace...za 16 soma moze ozbiljan auto da se kupi.

Autor NemanjaBB 13 Dec 2011, 19:36

Cene ce biti u rangu IX20, Venge, C3 Pikasa, Merive.

Autor Tu je svwe savwrseno 13 Dec 2011, 19:40

Kako ne kapirate da ovo NIJE model za domace trziste?!?

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 19:42

Ijao 16 hiljada???? Lepo to sve izgleda, obećava, vidim unutra enterijer od pande, spolja 500. Ali 16k? Bolje uzeti novog i30 na proleće izgleda preverzno a osećam da će biti ista cena :D

Autor Logan 13 Dec 2011, 19:51

Cene novih modela su obično u početku veće, a posle padaju. Za nas ostaje proizvodnja Punta, proverem auto, samo neka ga malo redizarniraju.

Autor B M 13 Dec 2011, 19:51

Hahahaha, 16.000 e, jos malo pa superb, skuplji od golfa, a cak 6.000 e od i30!

Autor Damko 13 Dec 2011, 19:52

Šklopocija koja nije domaća i nije za domaće tržište.

Autor Predrag 13 Dec 2011, 20:01

Za 14 000 možeš da kupiš novu Astru !
Toliko...

Autor PITBULL™ 13 Dec 2011, 20:11

@Predrag
eno Dinkic ti detaljno objasni sta bi bilo sa Zastavom da nije dosao Fiat...

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 20:12

Najbolja varijanta će biti onaj sa motorom 0.9L i 7 sedišta.
Nije ovo za domaće tržište, to je već jasno, već za Aziju i Afriku.

Autor Energy saver 13 Dec 2011, 20:16

Podsjeća na C3 picasso. Ne sviđa mi se preslikana njuška od 500, koji je ipak samosvojan model. Jedino nako ovo nije analogno prvi 600 (fićo)/ multipla, ko zna. Meni se lično ne sviđa, ali možda će biti tržišno uspješan, kao što je iznenađujuće i sklepačina freemont:

Autor Milan 13 Dec 2011, 21:15

Nije prvo razocarenje..

Autor Panchev9 13 Dec 2011, 21:16

@carobnjak
Od ovaga ne može gore pošto je više nema.

Autor Predrag 13 Dec 2011, 21:25

@Predrag
procitaj jos jednom, posebno deo gde kaze zasto VW nije dosao...

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 21:28

Biće ovo još jedan Fiatov Loser ("Luzer" od L Zero)

:)))

Autor Predrag 13 Dec 2011, 21:32

pardon: Od ovoga...

@Panchev
RazočarAnje ;)

Autor Predrag 13 Dec 2011, 21:37

Model nije presudan, najveća korist su radnici, koji će naučiti da rade na savremenim mašinama i opremi, politehničke škole i fakulteti, koji će da sarađuju s Fijatom. A koliko će koštati, mislim da imaju velikog lufta između cene modela i cene rada. Neće praviti gubitke, to je sigurno.

Autor B M 13 Dec 2011, 21:38

Baš tako L Zero = LuZero :)

Autor Nikola 13 Dec 2011, 21:45

kao prvo ova zadnja slika je od fiata pande jeste tako izgleda a kao drugo ova prva slika je zaista fiat L0.
druga bi se moglo reci .
treca i cetvrta jesu od fiata L0.
cena e bi bila manja od 10000 evrica ili 11000.sa osnovnom opremom bar kod nas jer ne vjerujem da ce stavljati nesto elektronike za nas kraj tj nasu drzavu.
pr nece biti abs,esp nekih vazdusnoh jastuka...i td bice kao dacia modeli sa nesto boljom opremom od dacie.
malko sam zaglibio oko opreme ali vidjecemo ja jedva cekam da dodje a mislim da ce ga neko tjerati i gledati test u srbiji proba .bice ih po nasim putevima.
prvo auto je odlican mada je kao fiat 500 slican mozda ce biti 600 ko znam kakvo ime dolazi toliko kolika cena ce biti vidjecemo ako bude oko 12000.
moze proci ja prvi uzimam model.

Autor darko 13 Dec 2011, 21:53

Srbija od ovog modela nema nista skoro.

Setite se samo koliko je bilo jeftinije i brze da idu delovi preko Hrvatske a ne Crne Gore ovamo. Kooliko je tu namestanja.
Dinkic im je poklonio dosta para samo da bi dosli ovde. Drago mi je da ce nasih ljudi dosta da radi u KG-u, pa cak i meni ide u korist jer imam plac, kucu i stan tamo i gradicu nesto sa svim tim...

A Tadic. Pa pre 3 dana kaze da nema obecavanja, danas demantuje i krene opet u bajke....Kada nije proslo NI KOSOVO NI EU, sada je tu L ZERO.
PLasim se, jer cega god se on dohvati to propada.
Ne razumem u kom svojstvu je Dinkic tu ? Bio ministar, vise nije ....moze li neko da mi objasni ovu festu ?

Autor NemanjaBB 13 Dec 2011, 21:54

Necu da ulazim u polemiku oko izgleda jer o ukusima sto kazu ne vredi raspravljati. Ono sto je simptomaticno za mnoge blogove, forume i sajtove je da su ljudi prvo pricali ne dolazi FIAT, to je samo kampanja. Pa kad je dosao, onda je bilo - gde oni dodjose oni ne znaju da prave automobile. Posle je bilo - ma nece oni da prave fabriku uopste, pobecice. I tako redom do ovog danas - i kakav su auto napravili, shklopocija, kanta, skup a ruzan.
Zbog ovih dezurnih kontrasa bih jedino voleo da prodaju 200000 godisnje koliko je kapacitet fabrike. Mozete FIAT-u mnogo toga da zamerite, ali ovakve automobile (segment A i B) prave mozda najbolje na svetu.

Autor Pedja 13 Dec 2011, 21:59

@Pedja
svaka ti cast!
U jednom komentaru opisao si ne samo ovaj blog nego celu Srbiju!

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 22:05

@carobnjak

A gde je to g. Dinkić kredibilno izneo bilo kakvih *detalja* o „Zastavi“, njenom budžetu i mogućnosti opstanka? Ja od njega još nisam video što je ličilo na iole ozbiljniji izveštaj o toj fabrici.

Zato je takav izveštaj napravljen od strane naših inženjera iz nemačkih firmi „Porše“ i „Opel“, koji su došli 2002. godine da Vladi prezentuju plan za razvoj „Zastave“, uključujući kompletna modernizacija pogona DMB-a (možeš misliti kako su prošli).

Delove tog plana sam video, dobar je bio, imao je perspektivu. A nesporno je da su ti ljudi daleko veći stručnjaci od dotičnog gospodina.

Ali dobro, za sada se zadovoljavjate sklapanjem!

Jer, bože moj, Dinkić kaže da nije moglo drugačije! Pa kad čovek tako lepo kaže, što mu ne verovati?

Autor CaMIRO 13 Dec 2011, 22:22

@CaMIRO
jos nije kasno da dodje neko drugi...

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 22:24

Briga Talijane šta se Srbima sviđa. Meni je bilo najdraže kad su Tadića, Dinkiča i Cvetka postrojili pred ulaz u fabriku i objasnili im šta smeju a šta ne. Nije im bilo drago, al su valjda shvatili koliko su mali i nebitni za takvu kompaniju.

Autor B M 13 Dec 2011, 22:24

@CaMIRO

Pusti carobnjaka. Znamo Popovića, Savčića i ostale inženjere iz nekadašnjeg Instituta, obišli smo celu Zastavu i znamo šta je bila i šta je od nje moglo da bude. To ne zna 95% ljudi iz Srbije i teško im je objasnite neke stvari.
Neka veruju Dinkiću i ostalim vlastodršcima koji sigurno nikada neće reći kako su napravili neki loš potez, a ovo sa Zastavom je jedan od najgorih ikada.

P.S. Florida HDI koji si snimio na sajmu 2008. je sada kod mene. Ovih dana završavam restauraciju ;)

PozZ!

Autor Predrag 13 Dec 2011, 22:37

E ako je Dinkić nešto rekao,onda to "mora " da bude tako,zar ne???
Poznato je da on drži reč.
Svi smo dobili po hiljadu evra. A ni maneken nije ništa bolji. 200 000 radnih mesta,a ono 200 000 dobilo otkaz !
Nemamo mi ništa od ovoga,samo pomažemo Fiat. Kamo sreće da je došao neko drugi,Kia,Huyndai npr. Nije bitno ko,samo da stvarno uloži pare ovde i zaposli ljude. A ne da sklapa ovde kola,umesto u matici. Više o nama brinu Rusi nego pomenuta dvojica. Evo poslaše pomoć našima dole na Kosovu. Kolona kamiona sa humanitarnom pomoći. A umesto gorepomenutih koji bi trebalo tamo da budu,GOSPODIN Konuzin je dole sa našima !
http://www.dodaj.rs/?z/7Z/3q7akkui/konuzin.jpg

Autor PITBULL™ 13 Dec 2011, 22:42

@Predrag
nema ovo mnogo veze sa Dinkicem, niti je bitno kome verujemo.
Bitno je ovo: Zastave vise nema a LO je tu!

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 22:49

@PITBULL™
Investicije od strane Rusije su manje od jednog procenta ako nisi znao...
Oni su svaki put kad smo bili na cedilu pokazali kakvi su nam "prijatelji:...

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 22:51

Vi koji zivite u proslosti, moram vas razocarati da cete tako samo ostati gladni...

A sto se Zastave tice ona je u svom najboljem periodu isto bila dno evropske autoindustrije...

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 22:56

@carobnjak

Naravno da nije kasno da dođe neko drugi! Ja bih, eto, da se sprovede onaj plan iz 2002., koji su pisali pok. g. Tadija Jurković i drugi naši (uspešni) inženjeri iz inostranstva.

Ali, naravno, nikada nije kasno da se ovo ispravi. I pored toga što su (navodno) mašine proizvodnje odneti u staro govžđe.

Nikada nije kasno. Već se ta fabrika jednom digla s pepela!

Pročitaj malo o pok. g. Prvoslavu Rakoviću. Kada je taj čovek došao u Kragujevac, 1945. godine, našao je u celom gradu samo tri automobila. Nemci zapalili ono što nisu mogli da pokradu.

Tito tražio proizvodnju vojne opreme. Nije ga zanimalo ništa drugo. Raković sazvao svoje inženjere i kaže, „od 21 časova do 3 ujutro će se u mojoj kancelariji studirati proizvodnju automobila ... ako bude, biće“ ...

Žene iz Kragujevca tim godinama mu pisali, „zahvaljujući Vama, znamo gde su nam muževi“ (gorilo svetlo u Rakovićevoj kancelariji).

Inženjeri su od svojih plata poslali dvojicu za švajcarski sajam automobila, 1951. god.

Pa Tito 1952. god. pozove Rakovića i kaže, „ono za automobile, ono mi se sviđa, pravićemo puteve, zapošljavaćemo ljude ... razmislite malo o tome“.

Raković sledeći dan Titu donese kilograma i kilograma izrađenih izveštaja, kalkulacija, planova za novu fabriku.

„Šta Vam treba od mene?“ pita Tito, začuđeno.

„Dovedite proizvođače da nam pokažu njihove proizvode, neko će hteti sa nama“.

I tako je bilo. Krajem 1952. god. došao Panhard, Pežo, Krajsler, Ševrolet, pa i Fijat i još po koji. Bila jednom jedna jaka zemlja ...

Pita Tito Rakovića, „kako Vam se sviđa ovaj mali 'Fijat'“?

Inženjeri kažu da može.

A Titu se svidelo ideja jer mu je Đovani Anjeli bio prijatelj, voleli su da idu u lov zajedno.

I tako smo, kada su 94% (ili 96%, ne sećam se) radnika „Zastavinih“ vojnih pogona glasali za proizvodnju automobila, išli sa „Fijatom“ i „fićom“. Koji su ti isti radnici vremenom mogli sebi da priušte.

Ne ono, komunistički - već onako kako je Henri Ford (veliki kapitalista, zar nije) jednom hteo.

Međutim dođe vreme kada sklapanje nije više dovoljno. 1958. god. ode Raković za Italiju da ubedi "Fijata" da nas pusti da *proizvodemo* kola, pod licencom.

„Fijat“ ga dočeka sa osmehom, naši dobro rade, italijani hoće odmah da se potpiše nastavak Ugovora o sklapanju, da dobijemo i „tristaća“ za novu srednju klasu i da svi odu na večeru.

Čekaj, kaž Raković. Izvuče mapu Jugoslavije i krene da priča kako smo rešili problem sa curenjem vode kroz zadnjeg prozora „fiće“, kako možemo mnogo toga zajedno, ali da želi Jugoslavija da sama pravi motore, staklo, gume, itd. itd. ... „ovde bi bila fabrika motora, ovde obrada plastike“ ... itd. itd.

„Plaćali bismo vam licencu“ ... itd. itd.

„Fijat“ ga odbije.

Raković proba ponovo. „Fijat“ ga odbije.

Raković ustane. Zahvali im se na saradnju. Kaže da ćemo ispoštovati dogovor do 1960. god. ali da ćemo tražiti nekoga ko ceni i naše ciljeve.

I ode.

Njegovi inženjeri, začuđeni, krenu za njim.

Italijani ih dočekaju na drugim vratima. „Ma čekajte, čekajte, sve možemo rešiti“ ...

I tako je, drugari, 1958. god. DMB krenuo da radi.

A da dodam da je Raković 1970. god. (čini mi se) dobio evropsko priznanje za jednog od najboljih automobilskih inženjera.

Tako da se slažem.

Nikada nije kasno!

Ali najpre treba neka vrsta nacionalnog svešća.

Za primer - pretraži „METI“ na Gugl-u, raspitaj se zašto oni iz države idu ispred svake Japanske firme iz autoindustrije, da pripreme teren ...

@Predrag

Pozdrav, druže, Florida stigla u pravim rukama.

Autor CaMIRO 13 Dec 2011, 23:08

@carobnjak
Moguće,pošto ovi forsiraju ove druge. Tj daju im budzašto sve,još i preko svega toga finansiraju ! Ali se zato svi guraju da izvoze u Rusiju !
Rusi nas makar nikad nisu bombardovali,niti naneli zlo ! I Ruski narod nas voli,za razliku od Amera i "Evropejaca" koji kažu da smo zlikovci,šljam itd...
A evo i sada jedino ko pomaže Srbima dole su Rusi ! Brane nas od "tvojih".

Autor PITBULL™ 13 Dec 2011, 23:10

@PITBULL Tito je umro i pao je Berlinski zid. Toliko

Autor Pedja 13 Dec 2011, 23:16

@carobnjak
To "dno" o kome pričaš se izvozilo u SAD kada su Fiat i većina drugih evropskih proizvođača o tome mogli samo da sanjaju. Sada se Fiat tamo prodaje ali na kvarno. Tako će i da prođe.

Uz Chevrolet, Ladu i još neke, Fiat je svetsko dno automobilske industrije.

Tebi je izgleda najbitnije to što Zastava više ne postoji. Tužno. Zaista.

Inače, vremenom postajemo sve gladniji. Toliko o budućnosti.

Autor Predrag 13 Dec 2011, 23:18

@PITBULL™
bila je ta lista investitora letos u Blicu pa sam hteo da ti pisem ali nije bilo prilike na blogu. I ja sam se iznenadio da je tako malo od strane Rusije...

A to sto smo NIS poklonili Rusima smatras za primer uspesnog "bratskog" poslovanja?

I jos jedno pitanje: zasto se u vreme Milosevica, Seselja i Kostunice Srbija nije okrenula Istoku, tj. Rusiji, Kini i Indiji ako je vec Evropu smatrala nedobronamernom, nego je tapkala u mestu?
Licno ne bih imao nista protiv takve ekonomske politike ako bi to islo u korist Srbiji!

@CaMIRO
druze, otide predaleko!
Zaista ne vidim smisao pisati sta je bilo pre 60-70 godina, posebno ako iz toga nismo izvukli nikakvu pouku...

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 23:20

@carobnjak

Nije poenta da se živi u prošlost. Ali se mora iz nje učiti.

Da li je Dinkić trebao znati da bi bilo bolje da sklopimo ugovore sa „Fijatom“ i „Opelom“, a ne da predamo fabriku (pouzdano ti mogu reći da je GM bio za to, njihovi inženjeri su tokom posete od juna do avgusta 2007. god. ocenili da nova linija „Punta“ je itekako sposobna da sklapa „Astru“)?

Da li je Dinkić trebao znati da se zatvara fabrika na Siciliju, kao i da je država trebala uzeti te, starije mašine za fabriku i za malu privredu, uz garancije - a ne da plaća 13,5 miliona evra za nove, pa onda „Fijatu“ da sve da džabe pa još da daje 200 miliona+ ...?

Da li je Dinkić trebao da zna da je „Reno“ plaćao „Dačijeve“ radnike 220 evra dok se nisu pobunili 2008. god., pa dobili povećanje do 250-280 evra?

Ima tu još dosta toga. I to sve samo iz ove moje kratke priče, gore navedena.

Inače ti bude budućnost ovakva:

- 1999. god. bombarduje se (onako, klinički) „Zastavin“ kompjuting centar. Nakon bombardovanja, potpiše se Ugovor sa IBM-om, vredan 25 miliona evra (ili dolara, ne sećam se ... ali tada nije toliko bilo ni bitno!), za obnovu tog centra

- Fabrika vrednovana (od strane američke revizorske kompanije) 25 miliona evra, u kojoj je decembar 2006. utrošeno još 13,5 miliona evra u najnoviju opremu, bude predata stranoj kompaniji, oslobođena poreza za ko zna koliko godina, bez javnog tendera ili uplaćenog dinara, pa plus država daje stotine miliona uz toga

- Strana kompanija (kao i „Reno“ u „Dačiji“) momentalno otpusti sve inženjere i skoro sve radnike iznad 45 god.

- Strana kompanija dozvoli da se iz fabrike iznese itekako vredna oprema a da niko ne zna gde je nestala

- Strana kompanija izbaci kulturno blago (stare trkačke automobile, prvi fića, koncepti, itd. itd.) van fabrike gde ostanu godinu dana u snegu i na kiši. Kada dođe muzej da ih izbroji i smesti, nestaju

- Strana kompanija ne plaća više od 300 evra, uslovljava radnike testovima koja njeni ljudi u italiji ne prolaze, pritom uglavnom nudi ugovore ne na stalno, već na 3 meseca

itd. itd.

Ima još dosta toga.

Ali, kako kažeš, nikada nije kasno!

Još nešto - nemoj me pogrešno shvatiti. Nije „Fijat“ glavni krivac.

Autor CaMIRO 13 Dec 2011, 23:26

@CaMIRO
Pomislio sam da ovde vise nema nista pametno da se procita, ali si me dobro razuverio..
Alal Ti cufte!

Skoro sam citao kako je nastao FAP.. Dobra prica..
Svaka cast

Autor Panchev9 13 Dec 2011, 23:27

@Predrag
ja sam samo izneo cinjenice za razliku od tebe i jos nekih koji zive u bajkama...
Mlad si, baci se na posao pa uradi nesto za Srbiju u okviru svoje struke!
Eno Fiat trazi hiljade masinaca do 31 godine, eto ti prilike, od lupetanja po blogu neces platu zaraditi a ni Zastavu vaskrsnuti... :)))

Autor carobnjak 13 Dec 2011, 23:28

@CaMIRO
Imam negde tvoj mail. Pišem ti čim završim sve radove. Planiram da odem u KG u posetu navedenim ljudima pa možemo zajedeno. Planiram i da nekome ponudim da je testira kada sve završim (sve je u kompletu izmenjeno i dorađeno, baš sve) ;)

P.S. I ja bih voleo da Zastva ponovo proradi, samo što mi se čini da je to sada nemoguća misija. Nema te svesti o kojoj pričaš. Puna je zemlja zombija. Ona kod većine proradi tek kada odu iz zemlje...

Tu je Sombor, tu su komponentaši, tu su ljudi (ono najvažnije), a valjda su ostale i neke mašine...

PozZ!

Autor Predrag 13 Dec 2011, 23:28

@CaMIRO
sa ovim drugim tvojim postom se vec slazem!
Razumniji si od tvog "kolege"...

A sto se tice poslednje recenice, da Fiat nije kriv, ja o tome trubim skoro 2 godine!
Krivi smo mi...

U svakom slucaju zanimljiva i obogacujuca diskusija. Pozdrav!

Autor carobnjak 14 Dec 2011, 00:10

Pa Florida HDI koju sam kupio je stajala 2 godine na placu iza fabrike sa još 39 automobila. Kada nisu znali šta će sa njima prodali su ih na tenderu za 16500 eura! Moja Florida je bila najskuplja - 600 eura. Nove Peugeotove motore su prodavali za 5000 dinara. Toliko o Fiatu.

Autor Predrag 14 Dec 2011, 00:16

@ Predrag
Nema samo ko da plaća te ljude da ne rade ništa. Pritom ne mislim na proizvodne radnike.

Autor Ex Italo fan 14 Dec 2011, 00:16

Meni je zaista žao što i pored bogate istorije proizvodnje na ovim prostorima, kao i neviđenih stručnjaka, nismo bolje iskoristili ovu priliku.

Ali kako je već par puta rečeno, ima vremena. Pa dok vladaju ovakve rasprave, ima i nade!

Autor CaMIRO 14 Dec 2011, 00:38

Rusi. Pa vi ste smesni.
Ako bar ista, ne uslovljavaju nas, taj Konuzin je sada sa nasima u pokrajini Kosovo.
Imali bi vise investicija da nam nasi prozapadni politticari daju sansu, a oni posto poto su poklanjali zapadnjacima fabrike za 1 dinar, samo da bi im se uslihtali.
Taj Dinkic kako je slagao za onih 1000 eura da bi Tadic pobedio sto je javno i rekao(imate snimak na YT) , tako je mozda i za Zastavu.

Sto se krije ugovor ?
Koliko je FIATu dato para za to ? koliko Sribja ima od te fabrike....ne lazimo sami sebe da je to nas auto.
Ja bih voleo da procveta, samo mislim da je moglo i ranije.
Zelim jaku Srbiju i jaku "Zastavu", ali imam protiv nasih politicara..

Autor NemanjaBB 14 Dec 2011, 00:54

Prvo, Zastave više nema, sad je to Fiat. Pojedini nemaju elementarno znanje, kompanije proizvodnje ispod nekoliko mil. automobila godišnje ne mogu opstati na svetskom tržištu, niti su isplative fabrike ispod 200.000 auta. Niti Srbija ima para da prati brz tehnološki razvoj autoindustrije. Znači da je Srbija mogla sama, ili uslovljavati gigante nečim su bajke. IMT, IMR, FAP?

Autor B M 14 Dec 2011, 05:01

Predrag piše o snazi inžinjera i instituta, mogao je da pomene i 14.000 radnika. A za 20god. menjali su detalje na Yugu i proglašavali ga za novi model. Danas autokompanije svake god. moraju da izbace po nekoliko stvarno novih modela. Odakle nama para za to? Nije to pištolj pa mu skratiš cev i zameniš dršku.

Autor B M 14 Dec 2011, 07:07

Au koliko ovde ljudi zivi u varijanti teorije zavere svetskih sila, CIA, Vatikana i ostalih slobodnih zidara. Uf kako li je u vasim glavama. Kako vi samo imate visoko misljenje o Srbiji i Srbima. Pa da smo mi tako "zaj...ni" igraci ne bi nas ovako drndali kao maloumno dete.

Autor Pedja 14 Dec 2011, 08:20

Neka se nesto pravi, neka Kragujevac zazivi, neka se izvozi za tih 16.000 u EU...samo cu ga gladati sa strane.

Autor Jovanovic 14 Dec 2011, 10:51

B M - Mislim da su stvari mnogo, mnogo komplikovaniji nego si ih predstavio. Autoindustrija je po običaju izuzetno teška stvar shvatiti, jer vezuje sve moguće struke i materijale proizvodnje, a sami komponenti su komplikovani pa nije ih lako razlikovati.

Ako tebi nešto izgleda „potpuno novo“, ne znači da jeste. Takođe ne znači da ta strategija ima istu prođu svuda na planeti i u svim segmentima.

Hajde da ignorišemo da, po običaju, kola za široke mase se niz godina ne menjaju mnogo. Govorim o „fići“, „pandi“, „spačeku“, „reno četvorci“, ruskoj „lada rivi“ (i pored velikih resursa te zemlje, proizvodila se i prodavala sve do pre par meseci), originalnom „miniju“, „bubi“, „krajsler k car“ platforma, pa i „tvingu“ (15 godina u srcu evrope!), itd.

Ima ih mnogo, mnogo više.

Funkcionalnim autima šminka toliko i ne znači.

To što Zastava nije znala ili već mogla da šminka, svakako stoji.

Stoji i da je ovde bilo rata i sankcija, kao i da je to jedina evropska automobilska fabrika od Drugog Svetskog Rata koja je bombardovana.

Stoji i da je nemcima trebalo britanska pomoć da bi nakon bombardovanje 1945. god. pokrenuli proizvodnju automobila, kao i da su amerikanci pomogli japancima da se dignu na noge.

A takođe stoji da se „Zastava“ digla iz pepela sama, ponovo pokrenjujući proizvodnju bez ijedne strane devize.

I stoji da je, naročito pri kraju, „Zastavin“ automobil bio dosta jeftinija od konkurencije. Koliko košta ona šminka?

Reći će neko, pa to je davno bilo. A dan danas najveće tržište za automobila na svetu, kinesko tržište (na kojem i posluje najveći broj automobilskih firmi), upravo proizvodi i koristi (našminkane) starije platforme koje se uspešno bore sa lošim putevima.

Inače, naivno je misliti da je svaki nov model zaista „nov“. Pročitaj legendarni izveštaj sa fakulteta „MIT“, „The machine that changed the world“. U istom piše da svaki novi „honda akord“ koristi bar 50% komponenata prethodnika. Na pivo da se kladimo da je taj procenat dosta veći za jeftinija kola poput „ševroleta avea“ ili „sparka“.

Vrlo, *vrlo* retko se desi da je naslednik nekog modela „stvarno nov“.

Pa i „golf 6“ nije ništa nego našminkana petica (pogledaj krov i vrata, koja se nisu uopšte promenila - a krov je najskuplje menjati), u kojem je malo više uloženo u enterijeru. „Petica“ je imala lošiju obradu enterijera od „četvorke“ jer su pare uložene u nezavisnom zadnjem oslanjanju.

Inače od prve generacije do „četvorke“ je „golf“ imao poluzavisno zadnje oslanjanje koji se uopšte ne razlikuje mnogo od one koja je koristila „florida“ (jer je „folksvagen“ dao „Zastavi“ to rešenje osamdesetih godina ... a to je već druga priča).

Inače - po proceni stručnjaka iz finansijskog departmana jednog nemačkog komponentaša, koji je hteo da kupi tendersku dokumentaciju (a kome ista nije data), nema šanse da je „Zastava“ bila gubitaš na nivou koji je nama rečeno.

Kao i kod „Jata“, kralo se kume. Pa da li neko ovde zna koje su silne pare date za izradu onog novog „Z“ logo-a?

Pranje novca, ljudi moji.

Jugo je trebao da pređe sa električni pogon. Učvrsti se platforma da se maksimalno iskoristi ono legendarno nezavisno oslanjanje, koje „Fijat“ dan danas nije u stanju da napravi.

Ali zato „Fijat“ savršeno dobro zna da šminka „pandu“ i da ga proda za duplo skuplje ...

Ljudi moji, verujte mi - postojalo je drugi način da se toj fabrici vrati stari sjaj. To ne znači da ovo sa „Fijatom“ neće doneti rezultate, ali nije to, *to*.

Autor CaMIRO 14 Dec 2011, 11:42

@B M
Voleo bih samo da je Zastava prošla kao Škoda. Ništa drugo.

Autor Predrag 14 Dec 2011, 11:44

@CaMIRO
Zastava je preživela rat, sankcije bombardovanje... ali nije preživela sadašnju vlast u kombinaciji sa Fiatom. Zbog toga više ne podnosim ni jedne ni druge.

Uz male dorade Yugo i Florida su mogli da se prodaju samo tako, a primer za to je Dacia čiji su modeli u osnovi prevaziđeni ali su zato povoljni(?) i pouzdani. Tako nešto je potrebno celom svetu.

P.S. Floridino zadnje oslanjanje je identično kao na Golfu 2. Isti koncept se i danas najčešće koristi kod automobila B i C segmenta.

Inače, ovom doradom Floride HDI želim da pokažem šta je od nje moglo da bude. Neke od prepravki koje sam uradio ne bi mogle tako da se izvedu i u serijskoj proizvodnji (postoji rešenje i za to), što ne utiče moju osnovnu zamisao. Zbog toga bih voleo da neko testira automobil kada bude u potpunosti završen. Prvo ću ga ponuditi SAT-u koji je već testirao jednu od 6 Florida HDI. Kada mogu da testiraju polovnjake, "oldtajmere"... mogu da testiraju i jednu posebnu Floridu.

Autor Predrag 14 Dec 2011, 12:31

Prema nekim analizama, danas se prizvodnja ne isplati ako fabrika nije u stanju da napravi oko 150.000 vozila godišnje, tek preko tog broja je isplativo.
1. Ulaganje - odakle nama srdstva za pokretanje tolikog obima p-dnje?
2. Kome prodati 15.000 vozila? Zemljama 3. sveta (Pa tu je Kina)
3. Ja se slažem sa CaMIROm, ali mi sami nemamo para. Slažem se i sa Predragom, ali čemu znak Z ili Y na fabrici, ako je 99% vlasnik VW?
4. Da je moglo bolje, moglo je. Lično bih licencu Punta iskoristio u pogonima u Somboru (pa da stvarno bude domaći).
5. Ne mora taj novi Fijat da bude extra kvaliteta, nek bude oko sredine.
6. Srbi očekuju kvalitet, opremu i šta ti ja znam. Yugo je koštao 4.500€, pa ajde sad da dodajemo cenu polako:
Više lima, koji je pritom pocinkovan, više delova, više vrata i delova u vratima, centralna brava, abs, branici u boji, klima, skuplje boje i lakovi, moderni farovi, enterijer, više pojaseva, vazdušni jastuci, bezbednost, i tako redom, jel može to sve da košta kao Yugo 4.500€? NE
Yugo A klasa, Punto B klasa, a L Zero dimenzijama skoro pa C klasa!

Autor Dejan L 14 Dec 2011, 12:34

@Dejan L
Reći ću ti samo da Škoda ima svoj institut za razvoj, što znači da njeni inženjeri projektuju modele uz korišćenje najvećeg dela odgovarajućih VW komponenti. Imaju svoju fabriku motora, menjača i brojnih drugih komponenti, zadržano je ime, a Česi su danas vrlo ponosni na Škodi. Oni imaju zašto, a mi nemamo na šta.

Zbog toga je bitno "Z". Sada ćemo imati samo "šrafcigeraj", a to je moglo da se organizuje na bilo kojoj od bezbroj livada u ovoj zemlji. Nije morala da se uništi dugogodišnja tradicija, iskustvo, oprema, znanje, brend...

Zamisli da je VW preimenovao Škodu, Audi, Seat... u VW. Kome treba toliko VW-a na ovom svetu? Cilj je ponuditi skoro jedno te isto na više načina, a ljude ubediti da je to mnogo drugačije i da svaki od brendova ima svoj imidž (strategija: prema svecu i tropar).

A ovi glupaci iz Fiata nude jedne te iste šklopocije pod istim imenom (brendom), na više načina i to godinama. Presipaju iz šupljeg u prazno, kaleme i muljaju. Kome treba toliko istih šklopocija?
Sve što kupe će biti Fiat, nema širenja već izmeštanja montaže u jeftinije krajeve, ništa drugo. Strategije: nula bodova.

Autor Predrag 14 Dec 2011, 13:39

Ajde da vam malo pokvarim dan. Kada je VW 1990 bio u vrlo ozbiljnim pregovorima oko kupovine Zastave i cela stvar bila dovedena do pisma o namerama koje je bilo dostavljeno u Bg. poč. Slobodan Milošević je mudro izveo tenkove 9. marta i celu stvar "po.rao". VW se javio telefonom i rekao doslovce "izvinite ali imamo puno obaveza oko Škode, pa nismo u mogućnosti da realizujemo projekta sa Zastavom".
Sledeći put je za..ao stvar kada je upropastio pregovore sa PSA grupom 97 ili 98 ne sećam se sa eskalacijom sukoba na Kosovu. PSA je tada otišao u Slovačku i napravio svoju najmoderniju fabriku u Trnavi. Mi smo sami sebi uništavali potencijale. Sami smo krivi za sve. Kad je cela Evropa zapinjala i ekonomski rasla mi smo rešili da ratujemo. E sad da li će FIAT da pravi šrafciger fabriku ili ne "da li je uopšte to i vašno". ???? Počešite se i razmislite.

Autor Pedja 14 Dec 2011, 14:29

@ Predrag
Ja se slažem sa tobom 99%.
Samo pokušavam da pokažem i 2. stranu medalje. Šta da nije došao ni Fijat? Kako se ocenjuje Dacia na N-Cap-u, sa 3 zvezdice. A Fijat? Ono što se vidi, oseća i doživi je da je Logan spoj platforme Klija 3, sa plastikom renoa 5. Potrošnja Logana ...
Šta je Zastava mogla da uradi sama, bez para? Da li bi naši inženjeri i institut za razvoj radili volonterski da za DŽ projektuju novi model? Da usavrše Floridu? NE BI NIKO! A gde da nađu pare za inženjere, ispitivanja, dizajnere (seti se sajma, Yugo Ciao i redizajn Z 128 sa traktorskim migavcima pozadi) NI DIZAJN NIKO NE BI POKLONIO!
A pocinkovan lim košta! JA kažem moglo je i gore!
Ali kupovinu licence koju ne koristimo, e to mi nije jasno!
Problem smo mi, jer smo potpisali takav ugovor sa Fijatom.

Autor Dejan L 14 Dec 2011, 14:34

@Dejan L
Ne kažem da je Logan odličan automobil (daleko je od toga), ali nudi ono što dosta ljudi traži - jednostavnost, pouzdanost, prostranost, dostupnost. Florida uz određene dorade bi bila daleko bolja od Logana i Sandera zajedno, samo što to nije imao ko da prepozna.
Dacia nema pocinkovan lim, nema ga ni Chevrolet, a Yugo i Florida (In varijante) su imali delimično pocinkovanu karoseriju, naravno broj delova je po meni bio nedovoljan.

Zastava je prodajom svoje imovine kupila liniju za montažu Z 10 u vrednosti od 15 miliona eura, kao i odgovarajuću licencu. Do pre skoro godinu dana su na toj liniji štancovali Classica u delu fabrike pod nazivom "Zastava Auto" (ovaj naziv piše na pločici kada se kupi Classic, ne piše Fiat!!!), a zatim su tu liniju rasprodali, bacili... a za livcencu se prave kao da ne postoji i nikom ništa. Skrnave sebe, Zastavu i svoj model.

I ja se sa tobom ne slažem 0,01%. Ne mislim da od ovoga ne može gore, pošto je ovo najgore. Svako će da dođe kada se dobro namestiš i dovoljno skineš gaće. Nadam se da razumeš šta hoću da ti kažem. Ovakav potez MOŽDA treba da bude SAMO POSLEDNJA opcija, nikako prva.

Autor Predrag 14 Dec 2011, 15:29

@Predrag
znaci to zelis da dokazes sa Floridom? Zanimljivo, svaka cast za entuzijazam ali to je trebalo uraditi jos pre 20 godina, naravno ne ti nego Zastava! Ali...

"Voleo bih samo da je Zastava prošla kao Škoda. Ništa drugo."

Pa svi bi to voleli!

@Dejan L
Yugo je pripadao B a ne a segmentu...

Autor carobnjak 14 Dec 2011, 18:57

Moglo je bolje, al je moglo i gore. Tek ove godine smo dobili SSP, što je osnov bescarinske trgovine sa EU. Posle Fiata lakše je dovesti još neku veliku firmu iz srodne industrije. Svaki razgovor sa investitorima bi počinjao sa: kod nas je došao Fiat. A kad je on bla bla... znate Dinkićeve fore.

Autor B M 14 Dec 2011, 20:05