Nova Honda Civic za Evropu bez maske

Honda je još krajem prošle godine saopštila da će evropska verzija novog Civica hatchback startovati sa prodajom početkom 2017. godine, dok kao njegova najava služi Civic hatchback prototype koji je promovisan početkom marta na sajmu automobila u Ženevi. Definitivni, serijski Civic hatchback nove generacije se može očekivati na jesen, na sajmu u Parizu.
Do tada, evo i nekoliko slika tog serijskog Civica, uhvaćenog bez maske u Velikoj Britaniji gde će se inače i proizvoditi za evropsko tržište.

Što se tiče dimenzija, Honda navodi da je Civic hatchback prototype za 130 mm duži, 30 mm širi i 20 mm niži od još uvek aktuelnog Civica hatchback, a najavljuje se i prostraniji enterijer.

Honda je ponovila da će novi Civic hatchback za evropsko tržište dobiti i 1,0 i 1,5 litarske turbo motore.
Što se tiče 1,0 litarskog trocilindarskog turbo benzinca, u zvaničnom saopštenju se ne pominje sa koliko KS će raspolagati. Međutim, nezvanične informacije iz britanskih izvora kažu da se radi o 127KS i 200 Nm, pri čemu bi potrošnja goriva trebalo da iznosi 4,2 l/100 km a emisija CO2 99 grama po km (u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem).
Takođe, u ponudi će biti i novi 1,5 litarski i-VTEC četvorocilindarski turbo benzinac i 1,6 litarski i-DTEC dizelaš (i to verovatno sa nešto više snage nego ranije).
Što se tiče menjača, pominju se šestostepeni manuelni i opcioni CVT.
U planu je i novi Civic Type R, i to sa 2,0 litarskim turbo benzincem sa oko 340KS i 450 Nm, dok će ubrzanje do 100 km/h iznositi oko 5 sekundi. Kako stvari sada stoje, koncept verziju novog Civica Type R bi mogli da vidimo već na predstojećem sajmu u Parizu.
Kao što je pomenuto, novi Civic hatchback će se proizvoditi u Velikoj Britaniji, i to u Swindon fabrici u koju će biti uloženo oko 270 miliona evra za pripremu proizvodnje ovog automobila.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Autoexpress.co.uk
Praktično identična kao limuzina za van Evrope. Uvek je lepo ponovo i ponovo videti taj tradicionalni afinitet ka Transformers-senzibilitetu..
Unutrašnjost, pak, po mom razumevanju, odlična. Motorizacija takođe, CVT na stranu.
Ali je verovatno nikad neću kupiti zbog tog konstantnog tripa našeg uvoznika da nas ubeđuje da je Honda "premium", ako ni po čemu, ono po cenama. Posebno ako UK i formalno prestane da bude zona iz koje je moguće kupiti proizvedeno vozilo bez carine..
Dobro je da centralna konzola nije kao na HRVoju. A i da sada ima "normalniju" instrument tablu.
Valjda ću vremenom da se naviknem i na "vanjštvinu". Obično mi treba samo "par godina" kada je honda u pitanju. "Svemirac" mi je "upravo legao".
Ne ide UK nigde. NIsu napustili planetu, samo nisu zeleli da spora i komplikovana birokratija diktira sve vise i vise odluka u njihovoj zemlji. Clanstvo je bio jeftiniji nacin ostvarivanja odredjenih povlastica, ali ako bude dovoljno pametnih ljudi, poci ce stopama drugih drzava koje su privrzene Uniji, a nisu clanice. Nepotreban stepnik, ali to je vec posledica politickih igara. Sta bi bilo kada bise pustilo da neuki ljudi odlucuju o svojoj nezavisnosti? Svaki "majstor" bi bio drzava za sebe.
A sto se tice lokalnih uvoznika... cene su vise 25% nego u Nemackoj, da li i koliko je to njihova zasluga, a koliko posledica same Honda korporacije, ne znam. Ipak, nadobudan stav ne treba ni jedan prodavac da ima(nije neuobicajena pojava u vecini maloprodaja u Srbiji), a to sto im nizi paketi nose imena jednog razreda vise je potpuni bezborazluk. Ako pogledate specifikacije HRV-a u Nemackoj i kod nas, jasno je da su samo preimenovali pakete. Jazz se ne uvozi jer bi sa tih 25% povecanja kostao oko 20 hiljada.