home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes EQB

Mercedes trenutno razvija SUV model GLB, a radiće se o vozilu koje će u ponudi ovog proizvođača zauzeti mesto između modela GLA i GLC. GLB će poslužiti kao osnova za električno pokretani EQB, isto onako kako je GLC poslužio kao temelj na razvoj modela EQC.

Tačnije, britanski Autocar piše da Mercedes planira plug-in hibridnu i električnu verziju modela GLB, a upravo ova potonja će biti EQB pa će se od ostatka ponude razlikovati vizuelno kako bi se naglasio posebni pogonski sklop. Glavni zadatak novog eksterijera, pored poruke da je reč o električnom modelu, biće i unapređenje aerodinamičkih karakteristika vozila.

Novi GLB će se bazirati na Mercedesovoj platformi MFA II koju koriste A klasa i sl., i to u produženoj verziji s međuosovinskim rastojanjem dužim za 60-ak mm koju koristi kineska A klasa LWB. Zahvaljujući kutijastom obliku i većim dimenzijama GLB će biti značajno praktičniji od modela GLA, a glavnu konkurenciju će mu činiti automobili poput Audijevog Q3 i BMW-ovog X1.

Očekuje se da će plug-in hibridnu verziju pokretati 2,0 litarski 4-cilindrični benzinac uparen s dva električna motora, od kojih će jedan biti zadužen za pokretanje zadnje osovine. Baterije će biti smeštene u pod i trebalo bi da omoguće električnu autonomiju do stotinjak kilometara.

EQB će se razlikovati drugačije dizajniranim prednjim i zadnjim krajem, jedinstvenim naplacima i raznim drugim elementima karakterističnim za modele iz EQ linije po uzoru na EQC. Očekuje se da će ga pokretati električni pogonski sklop s dva motora, sa baterijom kapaciteta od najmanje 60 kWh što će biti dovoljno za autonomiju od oko 500 km. Radi se o pogonskom sklopu koji je Mercedes predstavio u modelu EQA, odnosno najavnoj studiji za električni hatchback.

Pomenuti izvor tvrdi da će GLB premijerno biti predstavljen najkasnije u Frankfurtu ove jeseni i da će prodaja krenuti početkom 2020. EQB bi na tržište trebalo da stigne tokom 2021, dakle godinu dana nakon pomenutog EQA.

Izvor: Autonet.hr

Foto: Autocar.co.uk



čitanja : 680



Komentari